2021-10-19, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Dömt att misslyckas. Kommer hålla max ett år. Det finns nog med högerkonservativa propagandasajter. Vem skulle betala för högeråsikter man får gratis på twitter dagligen? Dessutom är det ju ingen journalistisk sajt utan en ren tyckarsajt med samma gamla högerskribenter vi läser överallt annars. Kommmer försvinna precis som alla andra försök till poltiskt drivna tyckarsajter.

Som så många andra skrev redan i början. Dömt att misslyckas. Men jag trodde aldrig att det skulle spåra ut totalt med dubbelmördare och dyra chefredaktörer från Usa.
Citera
2021-10-19, 07:45
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Herrejävlar vilket idiotbeslut. Hur i helvete tänker de? Det här måste vara årets värsta hjärnsläpp? Skulle skämmas över att ens befinna mig i samma stadsdel som Ricard men inte bulletin inte...
Senast redigerad av GROKNAK.Ankbonden 2021-10-19 kl. 07:49.
Citera
2021-10-19, 07:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag bara undrar hur i helvete tidningens ledning lyckas sylta in sig i precis allt som en seriös tidning bör hålla sig borta från? Att människor kan få en andra chans, absolut. Men för Bulletin har det ju varit turbulens redan från början och fortsatt så hela tiden. Och när förtroendet är som lägst så väljer man att anlita en nyligen släppt trippelmördare. Det är så häpnadsväckande. Rickard Nilsson uppger att han "spontant" bjöds in till bolagsstämman av Jannik Svensson.
"Deltagandet i bolagsstämman skedde ”spontant”.

”Under ett möte angående podcasts på torsdagen berättade Jannik om bolagstämman. Spontant bjöds jag då in av honom för att delta som ett av hans bolagsstämmobiträden. Jag har alltså aldrig företrätt tidningen eller bolaget Bulletin.”"
Trots denna "spontana" inbjudan reser sig Rickard Nilsson upp på bolagsstämman och tar vd:n i försvar och förklarar att det vore olämpligt att tala om vissa saker som är under utredning.
"Det juridiska ombudet Ricard Nilsson bryter in med hög röst:

– Det är direkt olämpligt att vissa frågor besvaras, det är en pågående utredning som pågår både av rättsväsendet och internt och av tredje part gentemot olika förehavanden och olika personer i beslutsfattande ställning. Därför vill jag starkt förorda vd att inte besvara frågor då det kan äventyra utredningen som sådan, säger han."
Frågan är hur länge Bulletin kan hålla ut innan konkursen är ett faktum? Frågan är hur smart det var att anlita en chefredaktör från New York för enligt uppgift, med 200000 i månadslön?
Herrejävlar, saknar Bulletins ledning all form av omdöme?
Bara att gratulera de som hoppat av, det här går bortom fiktionen, kommer Torgny Jönsson att plockas in för att styra upp ekonomin.
Citera
2021-10-19, 07:51
Medlem
.
Citera
2021-10-19, 07:53
Medlem
Tino svarar: https://m.facebook.com/story.php?sto...1&id=560498230

Bulletin har inte anställt trippelmördaren, som om det skulle göra kågon större skillnad. Han bekräftar att Nilsson var Janniks ombud. Vad säger det om den nye direktörens omdöme?
Citera
2021-10-19, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Jannik Svensson ljuger. Nilsson har inte avtjänat sitt straff, han är villkorligt frigiven i 10 år (8 år återstår).

En person anses ha avtjänat sitt straff när denne frigivits villkorligt och när övervakningen från Frivården upphör. I fallet med Ricard Nilsson så är han villkorligt frigiven och inte längre under Frivårdens övervakning. Han har alltså samma rättigheter och friheter som alla andra medborgare.
Citera
2021-10-19, 08:01
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Och jag som brukade läsa och gilla Tinos inlägg.
Iofs reagerade jag när han ständigt skulle svara och ge tillbaka på alla angrepp hur larviga dom än var.
Detta är ett definitivt dödsskott för Bulletin, vem vill bli associerade med Bulletin nu?
Nästan för bra för att vara sant för i vänsterns ögon.
Nu kan dom sänka alla som jobbat med Bulletin i diskussioner med frågan, Jobbade du inte tidigare på Bulletin, där en trippelmördare utredde personalfrågor?

Haha, det blir bara roligare och roligare. "Socialkonservativa" går från klarhet till klarhet.

Var inte bullens hela grej att inte vara beroende av presstöd? Nu sitter de och planerar att ansöka just presstöd.
En dömd massmördare som "konsult" i ledningen som försöker mörka detta med att "de skall göra en podd ihop" och yngligen (målvakten) som agerar marionett eller förlåt, VD för haveriet får ta skiten haha

Jag är sällan skadeglad av mig, men detta gjorde verkligen min dag.

Ang. massmördaren som nu är insyltat (bevisligen, det skall finnas inspelningar från möte) så ser jag det bara som en sund självsanering. Tio små negerpojkar om ni nu förstår metaforer.
Detta är ett halleluja-popcorn moment som vida överträffar allt 2021 inom media.
"Haveri" är årtusendets understatement, vilken lycka!
Citera
2021-10-19, 08:05
Medlem
Utifrån mitt granskande arbete som journalist så kan jag konstatera att Ricard Nilsson är välutbildad, han är affärsjurist, civilekonom, journalist, fil. mag. psykologi, fil. mag. sociologi med mera.

Hans brott är avskyvärt, men han är frigiven och jag kan tycka att det är bättre att han arbetar och tar tillvara på den kompetens och utbildningar han har och lever ett laglydigt liv.

I Bulletins fall så är det väl smart att ta in någon som kan granska alla skit. Varför inte en före detta kriminell? Då lär väl alla vara sanningsenliga vid utfrågningar.

Bakgrund till Ricard Nilsson:

Han är född i Kristianstad, mor från Asien, far från Sverige (de träffades när bägge var i FN-tjänst). Dömd för trippelmord 1999, avtjänade 20 år. Utbildat sig mycket, över 1200 högskolepoäng och 9 universitetsexamina. Har tidigare jobbat för Magasinet Paragraf (www.magasinetparagraf.se). Numera arbetar han bland annat som affärsjurist. Enligt vad jag fått fram så har han skyddade personuppgifter. Ricard Nilsson verkar vara en driven och målmedveten person.
Citera
2021-10-19, 08:15
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Någon som vet om det finns en "Vem är Jannik Svensson?" -tråd?

Ser ut som en bögig pojkvasker som inte är torr bakom öronen.
Citera
2021-10-19, 08:25
Medlem
Folketstempels avatar
Från Tinos Facebook.
Men vi har växt på mindre än ett år till 600,000 unika läsare per månad och 11,600 prenumeranter, vilket är unikt.
Det krävs 15000 för presstöd, ansökningstiden gick ut 15/10.
11600 hade de igår, 18/10.
Expressen är vår direkta konkurent, nu har Bulletin på 1 år 20% så många digitala prenumeranter som detta miljardföretag och börjar få ordning på vår nyhetsjournalistik, så nu har de skickat en slaskreporter att karraktärsmörda vår nya VD.
Nu vet vi att de har fuskat med sin ansökan om presstöd, han avslöjar själv i affekt att de inte har tillräckligt med prenumeranter.
Antagligen oavsiktligt då han har noll koll och någon annan sköter bedrägeriets administration.
Citera
2021-10-19, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Någon som vet om det finns en "Vem är Jannik Svensson?" -tråd?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jannik_Svensson

Citat:
I sommarpratet, som sändes den 20 juli 2020, pratar Svensson om sin uppväxt som kantats av psykisk ohälsa. Han berättar bland annat att han lider av bipolär sjukdom, alkoholism och att han för flera självmordsförsök vårdats med sluten psykiatrisk vård.

Är det verkligen schyst mot den här killen att lura in honom i hela Bulletin-soppan?
Citera
2021-10-19, 08:42
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAC
Tillika den person som var den sista som såg Hammerfalls turnéledare Lelle Hildebrand innan han försvann, och starkt misstänkt men aldrig åtalad för detta troliga mord.
https://www.flashback.org/t163753
De letade efter kroppen i Ivösjön, Ricard Nilsson bodde då vid den sjön. Jag har hört många historier om detta från folk som känner familjen.

Ett bögragg som slutade med rånmord.
Jannik Svenssons historia med psykiatrin och missbruk tyder på homosexualitet.
De har säkert träffats inom gayvärlden då Ricard Nilsson fiskar måltavlor i det vattnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in