• 2
  • 3
2020-11-04, 12:13
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Inte händelsevist så att du har borderline ? Jag känner igen det att du säger dig vara överdrivet rädd för det.

Jag har haft personlig erfarenhet av en sån tjej, hon såg lämna-signaler i precis allt, som hon vore paranoid, och brydde sig inte ett skit om någon annan än hur hon kände sig. Extremt avtändande och håller inte hos nån i längden, sen höll hon på med knasiga stalkergrejer.

Ifall det är detta med dig ts så ta itu med det från grunden för varken du eller nån i din närhet kan annars leva ett normalt liv.
Jag har båda sidor. Dvs jag kan nog läsa in tecken på att någon vill lämna mig, men Samtidigt bryr jag mig väldigt mycket om min partner. Stalkergrejer håller jag inte på mig.

Jag förstår att jag behöver ta itu med det
Citera
2020-11-04, 12:15
Medlem
SweetBrowns avatar
Jag tror också på borderline, uppfyller du andra kriterier för diagnosen?
Citera
2020-11-04, 15:17
Medlem
DixieDs avatar
Genom att vara ensam och inte ha tillit på ett förhållande. Att alltid lita på mig själv och ingen annan. Att aldrig tänka på ett förhållande eller tillåta någon komma in på mina gränser

Så fort en man försöker komma in på MINA gränser så avfärdar jag honom. Detta är baserat på min mans beteende 2 år sedan då han övergav mig och kom tillbaka. Tilliten för män är borta
Citera
2020-11-04, 15:24
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag har båda sidor. Dvs jag kan nog läsa in tecken på att någon vill lämna mig, men Samtidigt bryr jag mig väldigt mycket om min partner. Stalkergrejer håller jag inte på mig.

Jag förstår att jag behöver ta itu med det

Du är helt ärligt talat en stark kvinna. Flesta svenska kvinnor är starka och du behöver inte en man i ditt liv. Flesta giftemål/förhållanden eller whatever baseras på ett utseende. Han vill ha dig för stunden och sedan är hans lilla känslor borta

I dagens läge är det inget som håller. Som jag brukar skriva till män som vill ha mig: Give me a fucking good reason varför du ska komma och röra om i mitt liv annat än ett behov som du behöver för stunden.

Gör dig den tjänsten precis som andra kvinnor och fokusera på annat än ett förhållande som kommer leda i soptippen oavsett hur bra du är och hur omtänksam du är
Citera
2020-11-04, 15:45
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
En gång i tiden så hade jag samma problem som dig. Jag kan ju berätta vad jag gjorde som resulterade i att problemet försvann för mig, för gott.

Egentligen så är det inte bara människan man är rädd ska lämna en, utan det är faktiskt rädslan för att vara ensam. Jag mötte ensamheten, utsatte mig själv för total "ensamhet" medvetet efter att jag gjorde slut med mitt ex. Det var jobbigt i 1-2 veckor, sedan kände jag en känsla utav befrielse och allt släppte och sedan den dagen så njuter jag utav mitt egna sällskap och har lärt mig "vara själv" och till och med älska det. Det är inte så farligt som man tror, dessutom lär man känna sig själv bättre. Vågar du utsätta dig själv för detta och se hur det är? Allt sitter i huvudet, efter att du gjort detta så kommer du se att "det inte var så farligt" som du trodde och därav släpper den rädslan.

Jag gjorde precis som dig..
Känslan av att han övergav mig på sjukhuset då jag behövde honom som mest gjorde att när jag kom tillbaka så utsatte jag mig för total ensamhet.

Jag började skriva upp vad jag behöver för att må bra för mig själv och enbart mig själv.

1. Mitt jobb
2. Skola
3. Total ensamhet och utsätta sig själv för det att man blir less på ensamheten

Jag vaknade upp och kände mig så kylig mot människor att alla försvann ur kartan.

Det är vad TS behöver också
Citera
2020-11-04, 16:03
Avstängd
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Jag gjorde precis som dig..
Känslan av att han övergav mig på sjukhuset då jag behövde honom som mest gjorde att när jag kom tillbaka så utsatte jag mig för total ensamhet.

Jag började skriva upp vad jag behöver för att må bra för mig själv och enbart mig själv.

1. Mitt jobb
2. Skola
3. Total ensamhet och utsätta sig själv för det att man blir less på ensamheten

Jag vaknade upp och kände mig så kylig mot människor att alla försvann ur kartan.

Det är vad TS behöver också
Alltså, man blir ju jävligt mycket starkare psykiskt bara genom att inte längre ha behov av någon annan, det kallar jag frihet! Att skapa sig sin egna lycka, och må så pass bra med sig själv att man gillar umgås med sig själv - det är så man mår som bäst och samtidigt blir tusen gånger mer attraktiv i mäns ögon.

Visst, det kan vara lite charmigt att vara lite needy ibland mellan varven när man har en pojkvän, men när det blir varje dag, hela tiden så blir det bara jobbigt för honom och då är det inte så konstigt om han kanske tappar attraktionen och känner sig kvävd och till slut sticker.. Det är viktigt med att kvinnor också har sina egna hobbies eller kompisar...vet inte om TS har det. Men om hon inte har det så är det ett problem då hon kommer ha ett ännu större behov av sin partner och vara mer klängig.

Den där rädslan över att bli "övergiven" det grundar sig i en stor osäkerhet i att inte känna sig tillräcklig och att "ingen kommer vilja ha en" och att man ska stå ensam kvar. Hade jag haft en partner just nu som hade "lämnat mig" så hade jag skrattat och tänkt "Jaja, om du tror att du kan hitta bättre så kör hårt"
Citera
2020-11-04, 16:41
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Alltså, man blir ju jävligt mycket starkare psykiskt bara genom att inte längre ha behov av någon annan, det kallar jag frihet! Att skapa sig sin egna lycka, och må så pass bra med sig själv att man gillar umgås med sig själv - det är så man mår som bäst och samtidigt blir tusen gånger mer attraktiv i mäns ögon.

Visst, det kan vara lite charmigt att vara lite needy ibland mellan varven när man har en pojkvän, men när det blir varje dag, hela tiden så blir det bara jobbigt för honom och då är det inte så konstigt om han kanske tappar attraktionen och känner sig kvävd och till slut sticker.. Det är viktigt med att kvinnor också har sina egna hobbies eller kompisar...vet inte om TS har det. Men om hon inte har det så är det ett problem då hon kommer ha ett ännu större behov av sin partner och vara mer klängig.

Den där rädslan över att bli "övergiven" det grundar sig i en stor osäkerhet i att inte känna sig tillräcklig och att "ingen kommer vilja ha en" och att man ska stå ensam kvar. Hade jag haft en partner just nu som hade "lämnat mig" så hade jag skrattat och tänkt "Jaja, om du tror att du kan hitta bättre så kör hårt"

Män överskattar sig själva och tror alltid att man kan få bättre medan kvinnor underskattar sig och tror att man kan få en sämre version av vad man valde

Det är oftast kvinnor som är brutalt rädda för att bli lämnade medan män är kaxiga i början sedan börjar han inse att han begick ett misstag någonstans när kuken började tänka istället för hjärnan.

När jag blev lämnad så gjorde det mer ont än min sjukdom som jag slogs mot dessutom otrohet på det så låg jag på golvet och grät floder som ett litet barn. Jag bad honom att sticka en kniv i mig istället så att smärtan skulle stanna men när han försvann ut ur dörren på sin ”lilla” dejt efter 10 års giftemål så tänkte jag ditt kyliga as till man.

Första 2 veckorna var som värst trots att jag översvämmades av män så var det som någon stoppat en kniv i hjärtat och tog ut den 4 gånger och stoppade den igen om och om igen. Den här kniven påminner jag mig om dagligen när en man närmar sig.

Då började män bli klängiga istället alltifrån den högst uppsatta till den minsta.

Jag fick högsta betyg i skolan. Tjejmiddagar och jobbet där jag avancerade medan han kom på ack... Gräset var inte grönare trots allt men då hade jag varit så ensam och stängt dörren för män att jag skrattade åt deras bekostnad

Att till och med se poliser och försvarsmaktens män se löjliga ut och be om kärlek får mig att vilja hämnas mer på män. Då biter jag ihop mer och tänker din jävla lögnare.

Hade alla kvinnor betett sig som mig och dig så hade män lärt sig en värdefull läxa

Lögnare till varelser som tänker med kuken. Nu njuter jag av som 99 % kvinnor gör. Ensamheten utan en kuk som sviker en.
Citera
2020-11-04, 20:37
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Blir aggressiv och klängig tills personen överger, alternativt gör något så man bara får problemet överstökat och man blir övergiven och får sin självbild bekräftad, störd frågar du? Ja.
Citera
2020-11-04, 20:41
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Vad har du att frukta när du har förlorat allt?

Nu jag inte ts, men inget kul händer när du "förlorar allt", ingen ny insikt, inget mod eller frihetskänsla, en jävla öken bara som är mycket värre.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in