Citat:
Ursprungligen postat av
jjujju
Alltså, man blir ju jävligt mycket starkare psykiskt bara genom att inte längre ha behov av någon annan, det kallar jag frihet! Att skapa sig sin egna lycka, och må så pass bra med sig själv att man gillar umgås med sig själv - det är så man mår som bäst och samtidigt blir tusen gånger mer attraktiv i mäns ögon.
Visst, det kan vara lite charmigt att vara lite needy ibland mellan varven när man har en pojkvän, men när det blir varje dag, hela tiden så blir det bara jobbigt för honom och då är det inte så konstigt om han kanske tappar attraktionen och känner sig kvävd och till slut sticker.. Det är viktigt med att kvinnor också har sina egna hobbies eller kompisar...vet inte om TS har det. Men om hon inte har det så är det ett problem då hon kommer ha ett ännu större behov av sin partner och vara mer klängig.
Den där rädslan över att bli "övergiven" det grundar sig i en stor osäkerhet i att inte känna sig tillräcklig och att "ingen kommer vilja ha en" och att man ska stå ensam kvar. Hade jag haft en partner just nu som hade "lämnat mig" så hade jag skrattat och tänkt "Jaja, om du tror att du kan hitta bättre så kör hårt"

Män överskattar sig själva och tror alltid att man kan få bättre medan kvinnor underskattar sig och tror att man kan få en sämre version av vad man valde
Det är oftast kvinnor som är brutalt rädda för att bli lämnade medan män är kaxiga i början sedan börjar han inse att han begick ett misstag någonstans när kuken började tänka istället för hjärnan.
När jag blev lämnad så gjorde det mer ont än min sjukdom som jag slogs mot dessutom otrohet på det så låg jag på golvet och grät floder som ett litet barn. Jag bad honom att sticka en kniv i mig istället så att smärtan skulle stanna men när han försvann ut ur dörren på sin ”lilla” dejt efter 10 års giftemål så tänkte jag ditt kyliga as till man.
Första 2 veckorna var som värst trots att jag översvämmades av män så var det som någon stoppat en kniv i hjärtat och tog ut den 4 gånger och stoppade den igen om och om igen. Den här kniven påminner jag mig om dagligen när en man närmar sig.
Då började män bli klängiga istället alltifrån den högst uppsatta till den minsta.
Jag fick högsta betyg i skolan. Tjejmiddagar och jobbet där jag avancerade medan han kom på ack... Gräset var inte grönare trots allt men då hade jag varit så ensam och stängt dörren för män att jag skrattade åt deras bekostnad
Att till och med se poliser och försvarsmaktens män se löjliga ut och be om kärlek får mig att vilja hämnas mer på män. Då biter jag ihop mer och tänker din jävla lögnare.
Hade alla kvinnor betett sig som mig och dig så hade män lärt sig en värdefull läxa
Lögnare till varelser som tänker med kuken. Nu njuter jag av som 99 % kvinnor gör. Ensamheten utan en kuk som sviker en.