Citat:
Ursprungligen postat av
Heygiia
Okej då är du van vid subben med andra ord

hue snabb är toleransökningen? jag känner att jag absolut hade kunnat ta mer än 1 mg som igår då ja inte hade några biverkningar osv men samtidigt kanske det är onödigt? Blir de intensivare eufori om ja höjer dosen eller biter ja mig själv i foten och bara ökar toleransen?
Köpte 3 st 8 mg tabletter igår har en känsla av att dessa komme brukas dagligen tills dem är slut.. och hur skulle då en sådan avtändning sluta tro? alltså ju mer jag tänker på hur euforisk drogen gör mig samt hur billig den är (hahahah) jämfört med oxy desto mer inser jag hur ja hur enkelt som heller säkert hade kunnat skaffa mig ett jobbigt beroende..
Förstod inte att de va så pass tung opiod och att den motsvarar så mycket oxy! Wow!
Jag kanske ska försöka verkligen att ta max 1-2 gånger i veckan? Typ för att få saker o ting gjort eller bara va lite social. Det var de jag använd tjack till tidigare men tjacket har jobbiga sidoeffekter som synen inte alls har, man är liksom inte stissig och spänd utan bara alert, ja du vet ju själv som tagit de flera år. (Och jag inser hur påverkad jag är nu som sitter och skriver noveller med dåliga sammanhang haha!
Toleransen ökar rätt fort med sub. Kör du mer än 3-4dagar så kommer du säkert vilja ta 2-3mg, men det kommer ändå inte ge någon bättre effekt. Less is more, när det kommer till sub. Lite från person till person - när man når 2-3mg/dagen så slutar den ge effekt, inte ens om man tar en hel 8a. Buprenorfin är lite speciell då den är en partiell agonist, det är därför den blockerar andra opioider. Man kan alltså inte ta t.ex morfin eller oxy efter man tagit sub, då subben blockerar andra opioider då den även fungerar som en antagonist. Sen har den ett "tak" på ca 24mg, tar man mer än det, så tas det inte upp av kroppen. Man bör vänta ca 24-36h innan man tar någon annan opioid efter sub, annars får man noll effekt.
Avråder dig verkligen att ta varje dag tills dom tre är slut. Du lär åka på en iaf en mild avtändning (eller abstinens som det egentligen heter), och som sagt, du kommer inte få nån bra effekt efter 3-4dagar ändå. Då är det bättre du tar 1 gång/veckan max. 2 borde också gå bra, men det ökar risken att fastna med rätt...mkt, skulle jag vilja säga. Men det är efter min egna och många andras erfarenheter mm.
Ang. tjack så är det absolut mkt värre för kroppen än vad opioider är. MEN, ett beroende av opioider har många andra negativa sidor, abstinensen är inte direkt snäll mot kropp och själ, fyfan, och det är något som kommer med beroendet. Gäller framförallt opioider med kort halveringstid, där man behöver en dos var 4e timme för att inte bli sjuk. Subutex och Metadon brukar det räcka med 1-2 doser per dag för att man ska hålla sig frisk. Går bättre att sköta jobb och livet för övrigt med dom två.
Känner igen mig själv väldigt mkt när jag läser det du skriver, den där "förälskelsen". Allt känns bra, inga bekymmer, livet känns underbart och (iaf jag) blir väldigt social av opioider. Om du är ung, gör inte som jag och kära ner dig för mkt - det är rätt onödigt att t.ex förstöra sina bästa år i livet med att jaga något man både hatar och älskar. Och som för längesen slutat ge någon större effekt. Från 20 till 27 kretsade hela mitt liv kring droger, först alkohol, sen cannabis, sen opioider. Även amfetamin lite då och då, mest som en festgrej typ. Aldrig varit min typ av drog. Tröttnar efter något dygn typ. :
Näe, men allvarligt, du får ut MKT mer av det om du håller dig till nån gång ibland. Börja läsa lite om olika hallucinogener istället, något som verkligen gett mig väldigt mkt. Och det som faktiskt fått mig att vlija sluta med alla dessa tyngre droger, en av anledningarna iaf. Gett mig en annan syn på livet också.