• 5
  • 6
2022-08-25, 00:18
Kul trådstart. Tabasco går för mig fetbort då detta är nostalgi. Farsan gjorde den med öl vill jag minnas. Är det OK, någon som testat, eller är det svagdricka som gäller?
Citera
2022-09-06, 22:45
Medlem
Jag använder porter och buljongtärning för att förstärka smakerna.. tycker den ska ugnsbakas under lock i ugn länge, med mycket lök, stekt och kryddad med vitlök och strösocker, förstekt fast potatis, kött, något som blir mört men inte alltför torrt.. just biff, visst men inte för magert. Lägg ingredienser i lager, lock på. Serveras här med ättiksgurka, gelé, och hårdbrödmackor med lagrad ost. Gott öl till
Citera
2022-09-07, 09:50
Kan ju inte va en tillfällighet att tråden vaknade till liv igen efter att Markus aujalay gjorde sjömansbiff härom veckan?

https://www.youtube.com/watch?v=7twHjLl581o
Citera
2022-11-03, 18:39
Medlem
Klassiker.
Sjömansbiff där skivad potatis, lök och nötkött varvas i en gryta och får sjuda med öl och buljong under lock. Servera med inlagd gurka.

Hur fel kan det bli, dvs. hur gott kan det bli.
Citera
2022-11-03, 19:28
Medlem
ArgusOnes avatar
Inte testat, men borde väl vara en perfekt rätt för en slowcooker? Vilken detalj blir bäst i 3+ timmar?
Citera
2022-11-04, 07:28
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Inte testat, men borde väl vara en perfekt rätt för en slowcooker? Vilken detalj blir bäst i 3+ timmar?

Beror ju på hur mört köttet är innan, och hur stora bitar du skär men kör tex på
innanlår, lövbiff eller fransyska

https://crockpot.se/omvandla-vanliga...ill-crock-pot/
Citera
2024-01-10, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av febojentan
Klassiker.
Sjömansbiff där skivad potatis, lök och nötkött varvas i en gryta och får sjuda med öl och buljong under lock. Servera med inlagd gurka.

Hur fel kan det bli, dvs. hur gott kan det bli.
Hur gott som helst. Glöm inte lagerbladet.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in