• 1
  • 2
2020-10-31, 12:07
Medlem
Hej!

Har skulder p ca. 1.4m fr flera r sen (ln efter ln som blev frlust p CFD/aktier/kryptovalutor)

Jag kmpade mycket att betala varje mnad men kan inte mer och d kommer jag att anska om skuldsanering, nu har p kontot ca. 100k som kan tcka denna och nsta mnads betalningar men sen r det krt och d tror jag att det r slseri med pengar om jag nd kommer att f anmrkningar om flera veckor.

S till min frga, jag vill kunna spara de p sidan ifall jag blir godknt s.saneringen, jag har 2 alternativ:

1) Spara de p min trading plattform och dr har jag IBAN och kort som jag kan anvnda ver hela vrlden, denna plattform r registrerat i Vincent & the Grenadines och det str dr vid registrering sidan.

I finally acknowledge and understand that xxxxxx Global Ltd is not governed by any provision of the European Union legal framework which among others includes the Markets in Financial Instruments Directive (MiFID) and the General Protection of Personal Data Regulation (GDPR).

Betyder det att skatten kan inte frga de om min konto?

Eller

2) Jag ppnar ett Revolut konto och stta de dr.

Eller kanske ngon kan rda mig om ngot trusted Offshore bank?

Obs. Just nu har jag ingen anmrkningar och inte anskt om skuldsaneringen n.

Tack
Citera
2020-10-31, 12:17
Medlem
Blingons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smagdy

Revolut hller just nu p att fra ver alla kunder inom Sverige (och EU), frn engelska bankkonton till konton i Litauen pga. Brexit.

Det borde fr din del innebra att ditt Revolutkonto kommer att omfattas av samma regler som vilket bankkonto som helst, vad gller skuldsanering inom EU. Men vad det innebr i detalj vet jag inte.
Citera
2020-10-31, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blingon
Revolut hller just nu p att fra ver alla kunder inom Sverige (och EU), frn engelska bankkonton till konton i Litauen pga. Brexit.

Det borde fr din del innebra att ditt Revolutkonto kommer att omfattas av samma regler som vilket bankkonto som helst, vad gller skuldsanering inom EU. Men vad det innebr i detalj vet jag inte.

Tack fr svaret men jag fattar inte riktigt vad du menar?

Menar du att de kommer sen att rapportera till Skatteverket som andra svenska banker?

Tack
Citera
2020-10-31, 12:57
Medlem
Citat:
Hej!

Har skulder p ca. 1.4m fr flera r sen (ln efter ln som blev frlust p CFD/aktier/kryptovalutor)

Jag kmpade mycket att betala varje mnad men kan inte mer och d kommer jag att anska om skuldsanering, nu har p kontot ca. 100k som kan tcka denna och nsta mnads betalningar men sen r det krt och d tror jag att det r slseri med pengar om jag nd kommer att f anmrkningar om flera veckor.

S till min frga, jag vill kunna spara de p sidan ifall jag blir godknt s.saneringen, jag har 2 alternativ:

1) Spara de p min trading plattform och dr har jag IBAN och kort som jag kan anvnda ver hela vrlden, denna plattform r registrerat i Vincent & the Grenadines och det str dr vid registrering sidan.

I finally acknowledge and understand that xxxxxx Global Ltd is not governed by any provision of the European Union legal framework which among others includes the Markets in Financial Instruments Directive (MiFID) and the General Protection of Personal Data Regulation (GDPR).

Betyder det att skatten kan inte frga de om min konto?

Eller

Eller kanske ngon kan rda mig om ngot trusted Offshore bank?

Obs. Just nu har jag ingen anmrkningar och inte anskt om skuldsaneringen n.

Tack

Du kan nog sluta bekymra dig om detta. Helt omjligt att du kommer att beviljas ngon skuldsanering.
Citera
2020-10-31, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Du kan nog sluta bekymra dig om detta. Helt omjligt att du kommer att beviljas ngon skuldsanering.
Och varfr r det s?

Jag mste betala ca. 70k per mnad fr att tcka allt och just nu har vi bara en inkomst p ca. 23k efter skatt och d gr vi bak ca 50k varje mnad om jag inte lnar mer eller gr vi bak iaf.
Citera
2020-10-31, 13:54
Medlem
Citat:
Och varfr r det s?

Jag mste betala ca. 70k per mnad fr att tcka allt och just nu har vi bara en inkomst p ca. 23k efter skatt och d gr vi bak ca 50k varje mnad om jag inte lnar mer eller gr vi bak iaf.

Det finns regler fr vilka som kan beviljas skuldsanering. Det r ingen rttighet bara fr att man missktt sin ekonomi. Jag rekommenderar dig att lsa igenom regelverket p kronofogdemyndighetens hemsida.
Citera
2020-10-31, 14:00
Medlem
Pianotangents avatar
Man fr skuldsanering om man inte berknas kunna betala tillbaka skulden inom verskdlig framtid. Boka en tid hos den kommunala rdgivaren och se vad de tycker.
Citera
2020-10-31, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Man fr skuldsanering om man inte berknas kunna betala tillbaka skulden inom verskdlig framtid. Boka en tid hos den kommunala rdgivaren och se vad de tycker.

Jag redan gjort det och de tycker att det ser positivt ut, men innan jag brjar anskan, jag vill se mjligheten att ha lite pengar gmda p sidan.

Vad hnder om jag har pengar p en plattform i annat land, hur kan de veta om det? Jag menar att det finns 100 tals hemsidor fr spel/trading/krypto.. kan de ska i alla de?
Citera
2020-10-31, 15:27
Medlem
Ser kfm att du trollat bort 100k precis innan anskan lr det ej gynna dig gllande skuldsanering.
Citera
2020-10-31, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent

Det r inte det enda kriteriet fr att f skuldsanering.
Citera
2020-10-31, 17:42
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lodjuret
Ser kfm att du trollat bort 100k precis innan anskan lr det ej gynna dig gllande skuldsanering.

Det r vl det minsta man kan sga. Snarare blir det tvrstopp.
Citera
2020-10-31, 20:08
Medlem
Blingons avatar
Tycker du skall lgga ner frsken med att skicka runt digitalpengar hit och dit. Det kommer en dag d politiska beslut ndras och helt pltsligt r pengarna borta.

Kp hellre fysiskt guld och lgg undan. D kan du nr som helst, var som helst i vrlden slja det vid behov fr kontanter i den fr stunden mest populra valutan. Helt utan insyn.

Spara undan i Cryptovalutor kanske r en annan lsning? Inget som jag har sjlv, men det kanske kan vara en id?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in