Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Fattar inte din logik.
Så när media skriver negativt om krypto så är det en plan av globalisterna för att promota krypto...?!
Det skrevs mycket om krypto tidigare i år. Om det var positivt eller negativt blir nog svårt att komma överens om. Ofta lägger ju media in små negativa detaljer men ger artiklarna en starkt positiv underton. Något det skrivs så mycket om måste vara intressant. "There is no bad publicity."
I mitt nyhetsflöde var det extremt postivt. Tesla tjänade hundratals miljoner, Musk promotade Doge och sålde Tesla med Bitcoin. Han inledde Saturday Night Live med att prata om Doge etc. Han kopplade ihop Doge med sitt starkaste PR-kort - rymden. Doge skulle till månen! Jag fick många tekniska artiklar med positiv underton. Knappast något negativt alls.
Men nu är det helt tyst. Det är nästan det värsta som kan hända ur mediesynpunkt. (Jag har dock aldrig jobbat med media.)
Det är den sedvanliga mobbningstaktiken som nätverken använder när de inte kan styra öppet. Samma taktik som Greta kör mot svenska politiker när hon deltar i att försöka lägga ned Sverige. Hon talar praktiskt taget inte med dem alls.
Ingen blir inspirerad att använda krypto när det är helt tyst om det.
Det verkar som om krypto, åtminstone tills vidare, kan bli en av globalregimens missar. Det har förmodligen stupat på energiåtgången ("klimatskadlig"). Men jag är ännu inte säker på det och möjligen löser man problemet. (Men knappast med Proof of Stake, skulle jag tro.)
Här är mitt ursprungliga inlägg.
(FB) Varför stödjer globalisterna kryptovalutor?