• 5
  • 6
2021-06-05, 22:05
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tror inte vanligt folk kan påverka ett dugg.

Konsumentmakt är den största, och farligaste kraften vi har i samhället.
Det är på grund av den makten som Kina forfarande har en chans på världsmarknaden t ex, och det är även på grund av den makten som MASSVIS med företag i väst flyttar sin produktion till andra länder istället för att behålla den i sina hemländer.

Consumers are ruining the world.

Citat:
Musk är en Trojan. Instämmer. Musk verkar nog mer och mer utvecklas från den fiffige afrikanske invandraren till den vite mannen som misslyckas. Det klassiska fallet, typ Trump eller Assange eller Borg.

He reminds me of https://www.youtube.com/watch?v=Ayen...annel=Khoralle

Citat:
Jag är fortfarande inte säker på om det "stöd" som massmedia ger är äkta.

Jag upplever medias positivitet om det hela som ett sätt för dem att fortsätta försöka vara relevanta inom investerarfrågor. Kortsiktigt är kryptovalutor "The Bomb", men långsiktigt så är de "Titanic".

Citat:
Idag Twittrade Musk om kryptovalutan CumRocket som säljer porrbilder som NFT. Tidigare har Tesla hoppat både på och av Bitcoin.

på tal om valutor som kräver mycket energi och som musk tidigare klagat över.
Som sagt, Musk is a Trojan.

Citat:
Kanske vill media ge en bild av att krypto är en farlig leksak och få oss att avstå. Eller kanske bli intresserade tills den globala "trygga" kryptovalutan introduceras.

Det kommer att koka ned till vilken valuta som är billigast att hantera.

I morgondagens elransonerande Sverige så kommer serverhallkrävande valuta inte att ha så mycket slagkraft.
Senast redigerad av Trolltestet 2021-06-05 kl. 22:23.
Citera
2021-08-09, 22:10
Medlem
wwrs avatar
Vart tog alla nyheter om kryptovalutor vägen?

De är borta ur mitt nyhetsflöde lika överraskande som de dök upp!
Citera
2021-09-02, 11:15
Medlem
wwrs avatar
Jag kan inte tänka mig något annan förklaring till kryptovalutornas plötsliga fallande i onåd än den information som kom i våras. - Deras höga energikonsumtion gjorde att inte ens media kunde fortsätta lansera dem så hårt.

Bitcoin gör av med lika mycket el som hela Argentina, Ether lika mycket som Island etc

Men det är ovanligt att de bossar som samordnar nyhetsflödet missar så grovt och får lomma tillbaka med svansen mellan benen. De brukar kunna pressa igenom nästan vad som helst. Just nu har vi klimatkris och skall ställa om till el men samtidigt byggs Nord Stream med gasförsörjning av EU-länderna. EU lägger även oljesanktkioner mot Ryssland! Massmedia måste ha världens tjockaste och skönaste dubbeltänkmössa med god isolering.

Tills vidare får vi nog sätta kryptovalutornas "fall from grace" på världsregeringens lista över floppar. Det påminner om den uppmärksammade brosch som lady Gaga bar när hon sjöng/mimade nationalsången under Bidens installation. Många kopplade broschen till fågeln "mockingjay" som symboliserade regimens misstag i novellserien Hunger Games. Kryptovalutorna verkar t.v. ha blivit regimens "mockingjay"
Citat:
The piece that drew most attention was her [Gaga] eye-catching golden brooch,
Fans took to Twitter to compare the dove brooch to the mockingjay bird seen in Suzanne Collins’ popular dystopian series The Hunger Games.
In both the novel and the films the protagonist, Katniss Everdeen, wears a mockingjay pin to symbolise defiance and rebellion against the government.
https://www.independent.co.uk/life-s...-b1790499.html

Citat:
The mockingjay ... When Katniss Everdeen wore a pin bearing an image of this bird in the 74th Hunger Games, it angered the Capitol; the bird's very existence was a result of a mistake on the Capitol's part, and it represented a slight against them.
https://thehungergames.fandom.com/wiki/Mockingjay_(bird)

Det kanske kommer pins med Bitcoin Men än är inte sista ordet sagt om krypto. Proof of stake verkar dock tveksamt.
Senast redigerad av wwr 2021-09-02 kl. 11:37.
Citera
2021-09-02, 11:58
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Jag kan inte tänka mig något annan förklaring till kryptovalutornas plötsliga fallande i onåd än den information som kom i våras. - Deras höga energikonsumtion gjorde att inte ens media kunde fortsätta lansera dem så hårt.
Vidhåller att hela din premiss är fel.
90% av det som skrivs om krypto i MSM är (och har alltid varit) negativt.
Citera
2021-09-02, 12:09
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Vidhåller att hela din premiss är fel.
90% av det som skrivs om krypto i MSM är (och har alltid varit) negativt.
Jag håller inte med om 90% negativt. Men det väsentliga är om det skrivs eller inte. T ex Musk och Tesla lanserade krypto.

Men nu har det blivit tyst om krypto.
Citera
2021-09-02, 15:03
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Jag håller inte med om 90% negativt. Men det väsentliga är om det skrivs eller inte. T ex Musk och Tesla lanserade krypto.

Men nu har det blivit tyst om krypto.
Fattar inte din logik.
Så när media skriver negativt om krypto så är det en plan av globalisterna för att promota krypto...?!
Citera
2021-09-02, 15:34
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fattar inte din logik.
Så när media skriver negativt om krypto så är det en plan av globalisterna för att promota krypto...?!
Det skrevs mycket om krypto tidigare i år. Om det var positivt eller negativt blir nog svårt att komma överens om. Ofta lägger ju media in små negativa detaljer men ger artiklarna en starkt positiv underton. Något det skrivs så mycket om måste vara intressant. "There is no bad publicity."

I mitt nyhetsflöde var det extremt postivt. Tesla tjänade hundratals miljoner, Musk promotade Doge och sålde Tesla med Bitcoin. Han inledde Saturday Night Live med att prata om Doge etc. Han kopplade ihop Doge med sitt starkaste PR-kort - rymden. Doge skulle till månen! Jag fick många tekniska artiklar med positiv underton. Knappast något negativt alls.

Men nu är det helt tyst. Det är nästan det värsta som kan hända ur mediesynpunkt. (Jag har dock aldrig jobbat med media.)

Det är den sedvanliga mobbningstaktiken som nätverken använder när de inte kan styra öppet. Samma taktik som Greta kör mot svenska politiker när hon deltar i att försöka lägga ned Sverige. Hon talar praktiskt taget inte med dem alls.

Ingen blir inspirerad att använda krypto när det är helt tyst om det.

Det verkar som om krypto, åtminstone tills vidare, kan bli en av globalregimens missar. Det har förmodligen stupat på energiåtgången ("klimatskadlig"). Men jag är ännu inte säker på det och möjligen löser man problemet. (Men knappast med Proof of Stake, skulle jag tro.)

Här är mitt ursprungliga inlägg.
(FB) Varför stödjer globalisterna kryptovalutor?
Senast redigerad av wwr 2021-09-02 kl. 16:05.
Citera
2021-09-02, 17:38
Medlem
Citat:

Bitcoin gör av med lika mycket el som hela Argentina, Ether lika mycket som Island etc

...

Det kanske kommer pins med Bitcoin Men än är inte sista ordet sagt om krypto. Proof of stake verkar dock tveksamt.

Vad är det för fel på proof-of-stake? Visst, en 51% är billigare än att ta över med hårdvara, men det är fortfarande dyrt i de flesta kryptos.
Citera
2021-09-02, 17:46
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gargamel-2k
Vad är det för fel på proof-of-stake? Visst, en 51% är billigare än att ta över med hårdvara, men det är fortfarande dyrt i de flesta kryptos.
Jag lämnar den diskussionen i den här tråden, just nu i alla fall. Den är för teknisk. Tråden kantrar då, som jag ser det. Det finns tekniska trådar för det. Det jag tycker är viktigt just nu är varför krypto har försvunnit ur media. Min teori finns i mina senaste två inlägg. Jag tror den globala regimen kan ha bedömt fel och fick backa när den höga energikonsumtionen hos krypto blev allmänt känd.

Senast redigerad av wwr 2021-09-02 kl. 17:52.
Citera
2021-09-02, 19:11
Medlem

Nej någon flopp är det inte, blockkedje-teknik kommer vara grunden i all digital infrastruktur och allt kommer att digitaliseras och tokeniseras. Det finns gott om olika crypto-företag med olika tekniker och patent som absolut inte har något problem med energiåtgången och är "klimat-vänliga". Frågan är bara vilka kommer användas?

Om det nu pratas mindre om det är det väl för att man helt enkelt inte vill få folk att investera i det just nu.
Senast redigerad av dullako 2021-09-02 kl. 19:14.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in