Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-20, 06:36
  #49
Medlem
Shaazbots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag exponeras i alla fall ganska massivt med kryptovalutor i media. Jag menar att ämnet pluggas i media. Varför?

Som några redan nämnt så ser globalisterna det som ett medel att få bort kontanter och där med får mer kontroll. Jag använder själv betalkort nästan hela tiden men det är ändå bra att kontanter finns där som ett alternativ. Förbjuder dem det är det ingen bra utveckling. Då bör vi demonstrera.

Förmodligen får staten mer insyn i hur man spenderar sina pengar då det säkert kommer vara baserat på blockkedja som med bitcoin.

En av de positiva delarna med Bitcoin som jag inte tror vi får se i statens kryptovaluta är den kontrollerade tillväxten av valutan och inflationen. I BTC så är den ju satt till att det max kan skapas 12 miljoner BTC tror jag. Sen genereras det nya coins mha "proof of work", sk "mining" där processorer/grafikkort arbetar och löser problem med ständigt tilltagande komplexitet. Det garanterar sen att vi inte får någon allt för hastig ökning i valutamängden.

Det här är tvärtemot mot hur vår centralbank vill ha det. De vill nog ha total kontroll över pengrapressarna och kunna skapa så mycket ny valuta som de ser som nödvändigt.

En av de bästa delarna med kryptovalutor är just den här delen med 'proof of work' och den kontrollerade tillväxten som ingen enskild aktör kan påverka nämnvärt men jag har svårt att tro att just den delen kommer tas med i någon statlig form av kryptovaluta.
Citera
2020-11-24, 20:58
  #50
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Ämnet i sig är faktiskt ganska intressant. Varför har tex Google inte börjat med egen kryptovaluta eller stablecoin motsvarande någon fiat-valuta. Det borde verkligen ha gjorts för flera år sedan.
Det finns för många valutor, Rockefeller och Rothschild måste först veta hur de kan manipulera blockchain-maskinen, ska den stå på Wall Street eller i London City? IMF har redan en maskin, men endast statsbanker får låna från bankster-maskinen.

https://www.crypto-news-flash.com/st...deral-reserve/

Nu när de fått bort Trump så är de inne i leken igen. Syrien blir säkert återockuperat så att kinas kryptoslantar håller sig på östsidan. USA behöver oljeländerna som gisslan, samtidigt så gillar inte västerlänningar konstiga pengar.
https://news.trijo.co/debatt/teodor-...-kryptovaluta/

Kineser är lättare att kontrollera, så kanske släpper de hela grejen och ogiltigförklarar kinas digimoneda, dollarn får ny luft av lte krig och flyktingar som kostar pengar som lånas såklart av ni vet vem.

https://www.youtube.com/watch?v=XvJnTQjdC-E
Citera
2020-12-31, 02:43
  #51
Avstängd
wwrs avatar
Ooh. Nu får häftiga amerikanska fotbollsspelare lönen i Bitcoin. Det måste vara jättebra! 👍
Citat:
Russell Okung's bitcoin salary could trigger more pro athletes to invest
https://www.cnbc.com/amp/2020/12/30/...to-invest.html
Citera
2021-01-24, 20:41
  #52
Medlem
withnonam3s avatar
Kryptovaluta och världens omställning till digitala valutor kommer att vara det högst prioriterade ämnet på World Economic Forum 25-29 januari. Just saying.
Citera
2021-02-17, 16:11
  #53
Avstängd
wwrs avatar
Onödigt att kommentera. Men givetvis har vi tydligen en e-krona på gång.
https://cointelegraph.com/news/swede...until-2022/amp
Citera
2021-03-02, 19:36
  #54
Medlem
itwasfrees avatar
Techjättarna kommer bli de nya bankerna. Din bank flyttar in i mobilen.
Det är därför som Google och Facebook vill hålla på med kryptovalutor.

Personligen tror jag Bitcoin kommer att regleras, finns ingen anledning att länder vill ha en konkurrent till sin egen valuta.
För mig är Bitcoin ingen valuta pga fluktuationen i värde. För vill man verkligen handla i en valuta som du inte vet vad den kommer vara värd i morgon?
Jag betraktar Bitcoin mera som en tillgång eller en typ av aktie som kan köpas och säljas där priset styrs av marknaden.

Det har startats en utredning om e-krona.
https://www.regeringen.se/pressmedde...ingsmarknaden/

Anna Kinberg Batra ploppade upp som den som skall leda detta.
Om ni kollar på tillhörande presentation från det tillfället så nämns reglering av kryptotillgångar där.

En detalj är att AKB dumpade sitt aktieinnehav i Collector bank när hon tog detta jobb. Pga jäv enligt henne. Direkt efteråt köpte hon aktier i Soltech Energy för de pengarna.
Det intressanta att sälja bankaktier och köpa grön energi ligger helt i linje med Great Reset/Build Back Better. Kanske bara ett sammanträffande?


SPEKULATION
När Bitcoin regleras så kommer man bara kunna sätta in sina bitcoins på ett personligt bankkonto till en förutbestämd kurs.
I samband med detta måste man också berätta varifrån pengarna kommer (motverka penningtvätt som banken kallar det).
Eller... Kanske måste man inte alls uppge något, med blockkedjetekniken så vet ändå banken varifrån pengarna kommer och allt som verkar skumt konfiskeras.


Så här kan ditt kreditbetyg sättas i framtiden:
https://blogs.imf.org/2020/12/17/wha...ew-in-fintech/

Fintech resolves the dilemma by tapping various nonfinancial data: the type of browser and hardware used to access the internet, the history of online searches
and purchases.


Nu fattar man varför Google sparar alla sökningar
Citera
2021-04-27, 07:31
  #55
Avstängd
wwrs avatar
Detta medierna skriver om "mining" verkar vara extremt snedvridet, närmast skojeri. Det brukar stå ungefär att "datorer minar Bitcoin genom att lösa avancerade matematiska problem". Men det som sker är att de transaktioner som görs med Bitcoin (och andra kryotovalutor) måste kodas på ett extra säkert sätt eftersom alla loggar är tillgängliga för allmänheten. För detta erhåller datorns ägare Bitcoin.

Man har sparat undan ett antal Bitcoin och dessa delas kontinuerligt ut till de som sköter transaktionerna.
Detta gör att energiåtgången blir mycket stor. Bitcoin gör av med lika mycket elektricitet som hela Argentina eller nära nog som Norge eller Sverige. En del modernare valutor som Doge gör av med något mindre men då är de istället osäkrare krypterade. Stiger kursen ökar energiåtgången eftersom fler datorer kommer att "mina".

Det som kallas mining är egentligen en transaktionsavgift. Den kommer alltid att finnas i systemet. Man räknar med att det sista Bitcoin kommer att minas år 2140! Därefter vet man inte vem som kommer att betala transaktionsavgiften.

Så har jag fattat det i alla fall.

Och nu tillsätter Sverige en utredning om en e-krona. Det verkar onödigt.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-04-27 kl. 08:21.
Citera
2021-06-02, 20:28
  #56
Medlem
itwasfrees avatar
Martin Armstrong har på senaste tiden skrivit en hel del ang kryptovalutor.

https://www.armstrongeconomics.com/m...f-paper-money/

I find it interesting how nobody seems to distinguish between a digital currency and blockchain cryptocurrency. The former is not traceable other than that transaction. To eliminate cybercriminals, the World Economic Forum is pushing ending paper money and moving to cryptocurrencies – not digital. With blockchain, the government would be able to trace the money to the criminal. The side benefit will be to ensure everyone pays taxes on everything they ever dreamed of. This is the REAL purpose of cyberattacks that are private decisions and outside the jurisdiction of government to trace and prosecute.


https://www.armstrongeconomics.com/w...lowed-bitcoin/

I can CONFIRM that Bitcoin has been allowed to prosper because the government can trace the transactions and that is far better for them than paper money.


Här är korta utdrag från hans blog på sajten Socrates.

https://www.ask-socrates.com/Blog/Ar...c98d0aa001e493

..... The plan, according to reliable sources, is to roll out a global digital currency and to cancel all paper money by 2023 .....

https://www.ask-socrates.com/Blog/Ar...c98d148458cd7f

..... This is their GOAL. I am not saying they will accomplish this other than Europe and Canada. The greatest resistance will be the US dollar because about 70% is outside the USA where people use it as a hedge against their own currencies .....
Citera
2021-06-05, 20:40
  #57
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Genom att låsa in människornas betalmöjligheter i vardagskonsumtion i "elektroniska lådor" så kan man i slutändan ta kontrollen över hela människans konsumtionstillvaro med hjälp av en enkel strömbrytare.

Globalisterna älskar allt som kräver centralt distribuerad elektricitet för att fungera. Den som lever utanför det, befinner utom globalisternas räckhåll.

Ett led i att skapa det kontantlösa samhället.

Några tjänar garanterat också pengar på dessa nya system. Spårbarhet?!
Citera
2021-06-05, 20:59
  #58
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av statsterrorist
Ett led i att skapa det kontantlösa samhället.

Förr eller senare kommer vi att hamna där, då ett kontantlöst samhälle är det som orsakar minst huvudbry för den normalkonsumerande människan. Inte ens för mig som gräsrökare så är kontantfritt ett problem, då jag är mästare på falskskylta elektroniska transaktioner samt även ha en plausibel backstory till dem.

Citat:
Ursprungligen postat av statsterrorist
Några tjänar garanterat också pengar på dessa nya system. Spårbarhet?!

Det är alltid någon som tjänar pengar på pengahantering. Idag är det bankerna som tjänar mest på handel, medan det för 30 år sedan var Securitas som drog in degen på kontanthantering och transport.

Vad gäller spårbarhet så är nästan allt spårbart redan idag. Om inte via elektroniska spår, så indeed via förhör av ansvariga i en kontantkedja där var och en i kedjan har något att vinna på att samarbeta med myndigheterna.
Citera
2021-06-05, 21:20
  #59
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det kanske helt enkelt handlar om att vänja oss vid tanken på en digital, världsomspännande valuta.

Jag tror mer på den mentala evolutionsteorin där.
Folk kommer helt enkelt naturligt att välja den betalmodell som orsakar minst huvudbry att använda sig av, och den fria marknaden bestående av fria programmerare kommer att svara på den efterfrågan och leverera det system folk efterfrågar mest.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Allt Musk kopplas till anses hippt och rätt.

Musk is a Trojan horse.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Han äger inte så mycket krypto men många nyheter om kryptovalutor kopplas till honom.

A mistake of Biblical proportions. Många småsparare får betala dyrt dyrt för att maknaden sätter tilltro till vad trojanen Musk säger...
Citera
2021-06-05, 21:43
  #60
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag tror mer på den mentala evolutionsteorin där.
Folk kommer helt enkelt naturligt att välja den betalmodell som orsakar minst huvudbry att använda sig av, och den fria marknaden bestående av fria programmerare kommer att svara på den efterfrågan och leverera det system folk efterfrågar mest.

Musk is a Trojan horse.

A mistake of Biblical proportions. Många småsparare får betala dyrt dyrt för att maknaden sätter tilltro till vad trojanen Musk säger...
Jag tror inte vanligt folk kan påverka ett dugg. Betalningsmedel bestäms av samma anonyma personer som bestämmer att vi inte får träffas, resa eller måste bära munskydd. USA har lagt ned alla restriktioner för vaccinerade nu och bara Europa sjunker i dyn, som med invandringen och klimatet.

Musk är en Trojan. Instämmer. Musk verkar nog mer och mer utvecklas från den fiffige afrikanske invandraren till den vite mannen som misslyckas. Det klassiska fallet, typ Trump eller Assange eller Borg, Puigdemont, Juholt, Nixon.

Jag är fortfarande inte säker på om det "stöd" som massmedia ger är äkta. Idag Twittrade Musk om kryptovalutan CumRocket som säljer porrbilder som NFT. Tidigare har Tesla hoppat både på och av Bitcoin.

De smarta kontrakten i Ether hackades och hackern blev lagligt rättmätig ägare till pengarna. Då försökte man genom en demokratisk omröstning inom Ethernoderna ta tillbaka pengarna. Då pajade programvaran för omröstningen. Till slut kallade man in den ryske artonårige hacker som lämnat en bakdörr in i systemet. Han fick bestämma hur kontrakten skulle tolkas. Han ogiltigförklarade alla kontrakten och startade om systemet (hard fork). Ether konsumerar lika mycket ström som Island och det går inte att ändra eftersom just komplexiteten är ett skydd mot hacking. S.k. proof-of-stake är ännu oprövat. (Då bestämmer inte den som har högst elräkning utan istället den som äger mest krypto. Låter demokratiskt.)

Det där låter som ett bra system tyckte EU och nu lånar vi pengar via Etherkedjan.

Kanske en något raljerande bild. Men inte helt fel.

Hela systemen är så krångligt gjorda att enbart CIA kan ha presterat Satoshis verk. Som Crypto AG, Protonmail eller Enchrochat.

Kanske vill media ge en bild av att krypto är en farlig leksak och få oss att avstå. Eller kanske bli intresserade tills den globala "trygga" kryptovalutan introduceras.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-06-05 kl. 22:05.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback