2020-10-31, 16:12
Avstängd
321js avatar
Kryptovalutor behöver inga politiker, en utgift mindre.
Citera
2020-10-31, 16:15
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kryptovalutor får en framträdande plats i nyhetsflödet. Alltså är det något som globalisterna vill sälja på oss.

Varför? Vad fyller kryptovalutor för funktion för globalisterna?

Det skapar säkert mer kaos, vilket tjänar deras verksamhet. Men jag har uppfattat att globalisterna redan kontrollerar finansvärlden. Varför då införa penningtransaktioner som i alla fall i teorin är skyddade? Kan globalisterna vara säkra på att ha bakdörrar in i alla kryptovalutor?

Att orsaken skulle vara att det går lättare att överföra pengar globalt tror jag inte. Globalister av rang kan redan skicka pengar vart de vill. Och om Svensson blir lurad att köpa några Bitcoin gör varken från eller till för dem.

Jag lägger inga länkar. Det blir för detaljerat. Jag exponeras i alla fall ganska massivt med kryptovalutor i media. Jag menar att ämnet pluggas i media. Varför?
Du menar att det är globalister som attackerar FED och påstår att den är olaglig och judekontrollerad osv???

Det tror jag inte på.
Citera
2020-10-31, 17:21
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Du menar att det är globalister som attackerar FED och påstår att den är olaglig och judekontrollerad osv???

Det tror jag inte på.
Det är inte avsikten med inlägget.

Tråden frågar hur massmedia sprider så mycket information om kryptovalutor. Det skulle inte massmedia göra om kryptovalutor vore ett sätt att gömma sig för systemet.

Jag tror att kryptovalutorna kan vara riggade av NSA etc för att spionera på de som använder dem. Dvs gör du affärer i krypto så kan CIA fortfarande se vad du gör.

Vore det inte så skulle kryptovalutorna vara förbjudna eller i alla fall talas tyst om.
Citera
2020-10-31, 17:26
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Det är inte avsikten med inlägget.

Tråden frågar hur massmedia sprider så mycket information om kryptovalutor. Det skulle inte massmedia göra om kryptovalutor vore ett sätt att gömma sig för systemet.

Jag tror att kryptovalutorna kan vara riggade av NSA etc för att spionera på de som använder dem. Dvs gör du affärer i krypto så kan CIA fortfarande se vad du gör.

Vore det inte så skulle kryptovalutorna vara förbjudna eller i alla fall talas tyst om.
Massmedia rapporterar om sånt som händer. Kryptovalutor händer. Inte svårare än så.
Citera
2020-10-31, 17:29
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Massmedia rapporterar om sånt som händer. Kryptovalutor händer. Inte svårare än så.
Nej. Massmedia silar bort det som man inte gillar.

Vore kryptovalutorna ett sätt att gömma sig för systemet skulle de
1. vara förbjudna
2. inte skildras så intensivt i media

Bitcoin är förmodligen en slags "CIA-coin".
Citera
2020-10-31, 18:41
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Nej. Massmedia silar bort det som man inte gillar.

Vore kryptovalutorna ett sätt att gömma sig för systemet skulle de
1. vara förbjudna
2. inte skildras så intensivt i media

Bitcoin är förmodligen en slags "CIA-coin".
Media förbjuder ingenting, det är det politiker som gör i lagstiftande församlingar. Oberoende media granskar makthavarna. Det är ju precis det som är den alternativa högerns och makthavarens problem. De gillar inte att granskas och därför kallar de media för fake news. Utan granskande media är det ingen demokrati. Propagandan mot media är en krigsförklaring mot demokratin.

Kryptovaluta händer. Alltså rapporterar media om det.
Citera
2020-10-31, 19:55
Medlem
HipToBeSquares avatar
Många av dagens kryptovalutor är rena testskott för hur globalisternas digitala valuta ska fungera. Dessa tillåts av många regeringar eftersom globalisterna vill det. Globalisterna vill undersöka hur systemen fungerar ute i det fria för att indenfiera eventuella problem osv. Om globalisterna vill i framtiden införa en digital valuta så är det ju bra om den fungerar annars kommer den bara falla pladask och kommer ha noll tilltro till den.
Citera
2020-10-31, 20:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Många av dagens kryptovalutor är rena testskott för hur globalisternas digitala valuta ska fungera. Dessa tillåts av många regeringar eftersom globalisterna vill det. Globalisterna vill undersöka hur systemen fungerar ute i det fria för att indenfiera eventuella problem osv. Om globalisterna vill i framtiden införa en digital valuta så är det ju bra om den fungerar annars kommer den bara falla pladask och kommer ha noll tilltro till den.

Tänk vad du det.. Är du en av ”globalisterna” själv, eller hur vet du detta? För du sitter väl inte bara och hittar på nu?
Citera
2020-10-31, 21:41
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Tänk vad du det.. Är du en av ”globalisterna” själv, eller hur vet du detta? För du sitter väl inte bara och hittar på nu?

Har du några argument eller är detta ännu ett av dina innehållslösa "debunk" inlägg som du massproducerar. 25000 av dessa av dessa inlägg nu.
Citera
2020-10-31, 22:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Har du några argument eller är detta ännu ett av dina innehållslösa "debunk" inlägg som du massproducerar. 25000 av dessa av dessa inlägg nu.

Det var en fråga, inte ett argument.
Men då noterar jag att du inte hade något svar på frågan.
Citera
2020-11-05, 14:06
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det var en fråga, inte ett argument.
Men då noterar jag att du inte hade något svar på frågan.

Vad är det du vill ha svar på?
Finns det någon valuta där globalister är involverade eller är du lika vilse i den digitala världen som i den verkliga?
Citera
2020-11-05, 14:53
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Men det är skumt att media närmast gör reklam för något som påstås underlätta att hålla transaktioner hemliga.
Vill bara påpeka:
Transaktionerna är inte alls hemliga.
Tvärtom.
De kan ses av alla.

Däremot kan "ägaren" vara mer eller mindre "hemlig".

Sedan undrar jag var du ser denna "reklam", jag har knappt sett det alls...?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in