• 1
  • 2
2020-10-31, 11:02
Moderator
manamanahs avatar
Tråden handlar om mat okej?

Mod
.
Citera
2020-10-31, 13:44
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vi gör en pumpasoppa till förrätt med hembakat bröd till, gott smör och äppelmust som dryck.

Sedan rådjur till huvudrätt med rostade rotfrukter och potatis och en rödvinssås till, plus inlagda kantareller.

Någon festlig läskig efterrätt till barnen, blir oftast en bärpaj som vi skurit ut ett ansikte i och vaniljglass med varma hallon till.

Detta är tradition hos oss i alla fall.

Edit: vi rostar pumpafröna med salt och chilikrydda också och snacksar på under kvällen.

Detta! Vilt med rotfrukter eller då pumpa är jo toppen mat att äta under höstens middagar och högtider.Vill man ha mer smörgåsbord/julbordsaktigt så funkar det ju som buffé också, Pumpa, bakade rotfrukter, rödbetor, svamp, kål (väldigt underskattat gröda), vinbärsgelé och viltkött.
Senast redigerad av Tzatzikin 2020-10-31 kl. 13:46.
Citera
2021-10-29, 20:34
Medlem
Zaxxons avatar
Knytkalas vankas nästa helg till högtiden och jag tänkte köra på en gammal 70-talare, ett dussin köttfärsfyllda paprikor! Nu vill jag utsmycka dessa, och har haft lite beta-testning under eftermiddagen.

Jag fyllde paprikorna med papper btw.: https://imgur.com/a/ZFM2QZk

Från vänster: Jack-O-Lantern, Frankensteins monster och Hin Håle.

Jack) Den är jag nöjd med, den va enkel, men uppskattar självklart synpunkter und so weiter.

Franskenstein) Inte alls nöjd med paprikaformen, men hittar inget bättre. Som hår tänkte jag mig ett lock med paj-deg, färgat med svart karamellfärg, men har inte hittat sådan i de butiker jag besökt. Vidare är det ofta "Dr. Oetkers"-kramamellfärg som säljes och via googling har den en tydlig, bitter smak. Tips på smaklös karamellfärg eftersökes. Vidare vill jag inte ha oliver som hals-kontakter, de skall vara silveraktiga. Tips på sånt uppskattas!

Djävulen) Ser ut som en sälunge tidpunkten innan klubbning, med get-ögon. Här kanske ett par gula sparrisar funkat som horn? Vad rekommenderas som skägg (goatee)?
Citera
2021-10-29, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Knytkalas vankas nästa helg till högtiden och jag tänkte köra på en gammal 70-talare, ett dussin köttfärsfyllda paprikor! Nu vill jag utsmycka dessa, och har haft lite beta-testning under eftermiddagen.

Jag fyllde paprikorna med papper btw.: https://imgur.com/a/ZFM2QZk

Från vänster: Jack-O-Lantern, Frankensteins monster och Hin Håle.

Jack) Den är jag nöjd med, den va enkel, men uppskattar självklart synpunkter und so weiter.

Franskenstein) Inte alls nöjd med paprikaformen, men hittar inget bättre. Som hår tänkte jag mig ett lock med paj-deg, färgat med svart karamellfärg, men har inte hittat sådan i de butiker jag besökt. Vidare är det ofta "Dr. Oetkers"-kramamellfärg som säljes och via googling har den en tydlig, bitter smak. Tips på smaklös karamellfärg eftersökes. Vidare vill jag inte ha oliver som hals-kontakter, de skall vara silveraktiga. Tips på sånt uppskattas!

Djävulen) Ser ut som en sälunge tidpunkten innan klubbning, med get-ögon. Här kanske ett par gula sparrisar funkat som horn? Vad rekommenderas som skägg (goatee)?

Barnkalas?
Citera
2021-10-29, 20:47
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Barnkalas?
Indeed, du är kvalificerad och högst välkommen!
Citera
2021-11-08, 21:17
Medlem
Sladdarens avatar
Hoppas maten var god för nya halloween filmen var ingen höjdare men godkänd

50 Creative Halloween Snacks That Are Equally Creepy and Cute

https://www.goodhousekeeping.com/hol...-party-snacks/
Citera
2021-11-09, 02:00
Medlem
Jag är både matintresserad och bor i USA, har just firat Halloween här för tionde gången. Det finns några utmaningar med att ha en speciell maträtt för Halloween. Till att börja med så infaller 5 av 7 Halloween på en vardag, och sen ska ungarna ut och vandra på gatorna för att tigga godis. När barnen är yngre så behöver de vuxet sällskap, och ibland vill de ha skjuts till områden som det är mer drag i. Summa summarum så finns det det sällan tid för att laga rådjurssadel, utan i praktiken trycker man i barnen en macka eller hot dog mellan skola och firande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in