• 1
  • 2
2020-11-01, 01:36
Idag handlar ALLT om att ha kontakter och du verkar vara en kompis?
Vad skulle du och som kompis kunna göra för din kompis?
Citera
2021-03-01, 23:12
Medlem
Queenofqueenss avatar
Intressant tråd. Internet tycker jag är oskyldig stalking som typ kolla någons Ig eller Fb även om det kan vara illa också och gränser måste respekteras men där kan man ändå göra en privat konto, men att fysiskt dyka upp då har man passerat en gräns och att lägga saker i brevlådan, ja då är man faktiskt störd. Hon ska inte besvara. Till sist ger han sig.
Citera
2021-03-07, 13:54
Medlem
Jag har haft en stalker efter mig i snart 1 år. Det började med att han och jag hängde på samma stam ställe och hade ett par gemensamma kompisar. Jag var vänlig och ytligt kamratlig mot honom, som jag är mot alla okända personer. Sen la han till mig på FB, och började gilla varenda bild jag lagt upp senaste 10 åren, kommenterade ALLT. Gick runt till alla som orkade lyssna och säger att vi är "själs fränder" bästa vänner och att jag är otroligt kär i honom.. osv...
Då plockade jag bort och blockade honom överallt. Då började mitt helvete....
Vi bor i samma lilla stad, så snart jag var ute så var han där. Skulle tränga sig på och prata, jag visade tydligt att jag inte ville ha med honom att göra. Han började sedan kontakta mina vänner, kollegor, chef och familj att jag "behöver hjälp" eftersom jag är psykiskt sjuk och den enda som kan hjälpa mig är han... alla har försökt med allt, ignorera honom, vänner har försökt prata med honom. Han pendlar mellan att vara trevlig mot dem till att vara aggressiv i telefon och hota dem. Mig har han kontaktat från flera olika nummer och fb konton, skickat låååånga uppsats meddelanden som är helt förvirrade. Allt från långa kärleks meddelanden till att berätta vem jag är enligt honom, och han är den enda som betyder något för mig osv.. Han promenerar dagligen utanför där jag bor, han har slängt upp gosedjur på min balkong. Även hängt blommor på min pappas dörr som är till mig. Han har ringt min bror och vill att vi (inkl honom) ska ha ett "familjemöte" om hur han kan hjälpa mig...jag är ju psykiskt sjuk som behöver hans kärlek för att bli "räddad" Jag är inte det minsta psykiskt sjuk men håller snart på att bli det...
Han har senaste månaden kommit förbi utanför där jag bor på nätterna, han sitter och pratar om mig oavbrutet med gemensamma bekanta som nu har börjat undvika honom.
Droppen var nu i veckan när jag satt på mitt stamställe och jobbade med datorn, då han kommer dit och sätter sig bredvid och ska prata med mig.... jag ber honom för 1000 gången att lämna mig i fred, han går inte... jag sa att går du inte så får jag be ägaren av stället slänga ut dig... då gick han och satte sig vid ett annat bord och stirrade... Sen går han fram till ett vilt främmande gäng med tanter som sitter där och pratar med dom.. sen går han... Ena tanten kommer fram till mig efter en stund och säger: Jag ska hälsa från din pojkvän att han älskar dig.. och han är ledsen för att ni har bråkat...
Herregud, jag blev livrädd och ringde en kompis som kom. Då tar det några minuter efter att han kommit då kommer dåren tillbaks... och min kompis försöker tala honom tillrätta... han flippar ur och börjar skrika och ställa till med en scen- uttalar hot. Då slänger ägaren av stället ut honom. Jag åkte hem, packade väskan och bor nu hemma hos en kompis i en annan stad.

Jag har polisanmält varenda gång... polisen gör ingenting....
Citera
2021-09-05, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appox.
Har en tjejkompis som har blivit stalkad av sitt ex under ett par år. Han dyker upp lite då och, ca. två gånger per år, lägger saker i hennes brevlåda, mailar konstigheter, att hon typ bör "utrotas för att ljuset ska råda" (?) Onekligen lider han av någon psykisk störning och skyller andra kraschade förhållanden på henne. Han är mytoman och narcissist.

Han har blivit polisanmäld av tjejkompisen och hon vill ha besöksförbud. Polisen säger att de inte kan göra något förrän något händer?

Hur ska hon skydda sig från denna man om inte polisen kan göra något?

Hon bor ensam på en gård och känner sig väldigt utsatt.

Det är ju fruktansvärt att man inte kommit längre!
Förstår henne så väl, man känner sig oerhört utsatt.

Jag var utsatt för en stalker som förmodligen fortsatt om jag inte hade tvingats flytta för att jag mådde så dåligt av det att jag till slut kräktes när jag närmade mig stan( Eskilstuna)
I tio (10!) å oavbrutet, förrutom de gånger han fick fängelse( endast 2-3 ggr) då hade jag en liten andningspaus.

Det var sååå vidrigt…
Polisen sa samma till mig
Känner med henne
Citera
2021-09-07, 18:08
Medlem
Citat:
Har en tjejkompis som har blivit stalkad av sitt ex under ett par år. Han dyker upp lite då och, ca. två gånger per år, lägger saker i hennes brevlåda, mailar konstigheter, att hon typ bör "utrotas för att ljuset ska råda" (?) Onekligen lider han av någon psykisk störning och skyller andra kraschade förhållanden på henne. Han är mytoman och narcissist.

Han har blivit polisanmäld av tjejkompisen och hon vill ha besöksförbud. Polisen säger att de inte kan göra något förrän något händer?

Vad hjälper ett besöksförbud? Ett sådant går ju ut till slut, dom brukar vara 30 dagar för det mesta.. det bästa vore om hon fixade hemligt/skyddat boende. Då slipper hon galningen för alltid.
Citera
2021-09-07, 18:09
Medlem
Citat:

Det är ``Kontaktförbud`` du menar antar jag.. vet inte om det finns nåt som heter ``Besöksförbud``
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in