Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-14, 19:33
  #1
Medlem
DesolateWastess avatar
Min brorsa vill få bättre kondition snabbt, alltså inom några veckor, till vilket pris som helst.
Vad ska han göra, några tips?
Citera
2006-05-14, 19:39
  #2
Medlem
stRs avatar
Springa, cykla, simma. Mycket, ofta och länge.
Kreatin kan hjälpa första första metrarna.
Citera
2006-05-14, 19:50
  #3
Medlem
tapirs avatar
Springa varannan dag och cykla/promenera varannan. Det går otroligt fort. Låt han hitta en distans som verkar omöjlig, spring den. Man klarar mycket mer än man tror. Underverk kommer ske.
Citera
2006-05-14, 20:28
  #4
Medlem
Mitt tips vid springningen är att han springer på någon sorts plan yta (jaja skador på knäna men för att det jag vill ha sagt ska funka måste det vara relativt platt )
med en boll!
Jag upptäckte att när jag hade en boll att tänka på så kände jag inte av den där sura känslan att "Jag orkar inte mer jag går en bit"..
Förslagsvis var 2 personer (kanske du och din bror t.ex.?) som springer och passar till varandra.
Citera
2006-05-14, 20:35
  #5
Medlem
DesolateWastess avatar
Ska ge honom samtliga tips, en boll lät som en bra idé, fast då blir det väl ganska ojämnt också? Man vilar ju ganska mycket i korta perioder också...
Men ska ge honom tipsen iaf.
Citera
2006-05-14, 20:39
  #6
Medlem
Jag brukar iaf känna att jag kan utöka mellanrummena mellan pauserna med en boll, min kondition är inte bra!
Jag blir iaf inte anfådd längre när jag går uppför min trappa här i huset (4 trappor ingen hiss) så något måste det gett..
Sprungit så kanske 2-3 gånger under 2 veckors tid..
Men det hör inte hit
Slutsats: Min åsikt är att vilopauserna/"gåperioderna" blir färre eller mer o-regelbundna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback