Citat:
Ursprungligen postat av
Imperialwitch
Nej, jag pratar om mord, krig och död,, hemska saker som ingen vill uppleva. Att människor med avsaknad av empati egentligen inte heller tjänar på det, utan det är totalt destruktivt . Det är naturen säger du.. varför skulle 'Naturen' göra något så hemskt mot sig självt? Det är bara ologiskt, mer logiskt att det är en främmande hjärnparasit
Jag ska försöka förklara men det är inte så enkelt.
I grund och botten så dödar sällan arter sin egna art, och de gäller människan också.
Man har först och främst försökt att skrämma bort sina rivaler.
Och detta har varit ett stort problem för de som vill ha krig, då personer i krig inte vill skjuta en annan människa egentligen.
Men sen har man tränat och hjärntvättat sedan vietnamkriget soldater att skjuta innan de reagerar på att det är en människa.
Kolla på denna video om detta.
https://www.youtube.com/watch?v=zViyZGmBhvs&t=34s
Men sen finns det andra faktorer iblandade , en funktion i sin ursprungsform kan bli en negativ faktor om man ruckar på massa saker och situationen är helt annorlunda, en fördel blir istället en nackdel.
Har du 5 vänner så finns där ett band som är värt att kalla vänner, men har du 1200 vänner så är det knappt så du vet nånting alls.
Och människan försöker finna en naturlig grupp med naturlig storlek , det duger inte med att vara svensk medborgare utan det kommer hela tiden dras till naturlig storlek och bli ett "vi och dom" men den strukturen existerar inte utan istället är allt väldigt flummigt.
Däremot att likasinnade förenas och finner gemenskap i att utföra terrorism beror till stor del på att det existerar ingen naturligt grupp så det söks på annat håll.
Även att naturliga roller som vissa personlighetstyper har är överflödiga i ett modern samhälle och på så sätt ofta hamnar i kriminella banor.
Naturen åtgärdar inte problem likt gud i bibeln, ofta går det väldigt långsamt.
Men sen är naturen ganska brutal också det är inte gulligt hela tiden.
Som jag ser det så är parasiten just det som håller fast vid mark , att man kan äga delar av jorden, att pengar råder , att juridik råder, det stänger av det vilda och förhindrar naturligt flöde.
Krig är bara krig , våld är bara våld.
Det verkliga hotet är det som man inte tar som fara.