• 1
  • 2
2020-10-30, 13:33
Bannlyst
Varför lever vi i en sjuk värld? Jag brukar tänka att vi är en större kropp och alla är små olika celler , kanske kan man dela upp raser i sina egna organismer , är ingen expert men man kan iaf tänka utifrån ett mer kollektivt hälsotillstånd typ , och kriminalitet, våld och negativitet är symptom på allt det som händer i våra kroppar varje dag kanske är det några celler som bryter ner varann jag vet inte. Hur som helst är ju tecken på friskhet harmoni, fred och välstånd . Man vill försöka hålla mänsklighetens kropp frisk med bra bakteriekulturer osv. Egentligen handlar det hela om kemi tror jag. Att hålla rätt nivåer på alla olika bakterier osv.
Om man tänker så att krig och våld mm. beror på parasiter, i vissa fall specialdesignade hjärnparasiter som gör människor oerhört aggressiva och farliga. Så kan man ju utgå från att det inte är ett naturligt tillstånd för en människa, utan då kanske det är en bakteriekultur som tagit överhanden och obalanser uppstår, parasiten träder in pga låg motståndskraft (lågt immunförsvar?) och tar över sin värd och börjar kontrollera hjärnan och signalsubstanserna och styr den drabbade människan som en intelligent organism. Smitthärdar kan man se där det råder hög otrygghet och kriminalitet, i krig och konfliktzoner osv. Det är en hjärnparasit eventuellt som orsakar detta beteende hos människor. Naturen som vi är en del av kan även drabbas av elektromagnetiska frekvensstörningar som orsakar rubbningar och turbulens som människor upplever på cellnivå. Då våra fysiska kroppar är kopplade till element och energier i naturen.
Jag tror alltså mest på att det handlar om virus och parasiter samt obalans av de olika "bakteriekulturerna" och/eller frekvensstörningar. Att världen är sjuk pga biologiska alltså naturliga och energiella skäl . Och att detta inte vill erkännas av det vetenskapliga etablissemanget.

Mina argument för att det är så är är att Liv är på en frekvens och liv i friskhet på en annan än liv i sjukdom exempelvis, död är en annan frekvens, sjukdom en ytterligare.. det bryter ner funktionen hos livsformen ner till frekvenser av sjukdom och död, exempelvis lidande och stress är tidiga tecken på att man drabbats av energiella störningar- man känner detta- likväl som smärta, för att undvika att skada sig, en naturligt inbyggd överlevnads instinkt. Tyvärr lever vi i en global kultur som idealiserar sjukdomsbilden av biologisk/energiell nedbrytning av livsformer. Detta är ytterligare ett symptom som visar på att världen är sjuk. Folk måste alltså rensa ur sig själva på virus, hålla bakteriekulturerna i schack och heala sitt DNA om världen ska kunna bli frisk igen . Vi bör fokusera på ge världen ökad biologisk och energiell motståndskraft och att stämma in frekvenserna rätt för att motverka denna skada som sjukdom och låga vibrationer orsakar mänskligheten i form av destruktiva beteenden och konflikter. Hjärnan, DNA:t kan korrumperas av andra biologiska mekanismer , vissa celler i den mänskliga kroppen är så pass sjuka att de är bortom räddning , det handlar inte om att heala sjuka celler- det handlar om att heala kroppen och öka motståndskraften så kroppen själv läker sig. Människoceller är programmerade av naturen vad som är rätt och fel, läker man kroppen sköter människorna det där själva , de lagför brottslingar osv. själva . Friska celler håller rent . Sjuka celler saknar denna programmering eftersom de är övertagna av annan organism i samband med lågt försvar pga obalanser och DNA-störningar. Osv.

Är det ett hållbart sätt att se på det eller finns det saker som talar emot det? Är intresserad av att utveckla denna teori och om det finns andra som tänker i liknande banor..
Senast redigerad av Imperialwitch 2020-10-30 kl. 13:52.
2020-10-30, 13:48
Avstängd
Frawjons avatar
Världen finns utan något som helst syfte. Den har bara uppstått.

Den bästa metafysiska förklaringen till att världen är skit är förstås Schopenhauers:

Introduction to Schopenhauer - The World as Will

Introduction to Schopenhauer: Schopenhauer's Ethics
2020-10-30, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Världen finns utan något som helst syfte. Den har bara uppstått.

Den bästa metafysiska förklaringen till att världen är skit är förstås Schopenhauers:

Introduction to Schopenhauer - The World as Will

Introduction to Schopenhauer: Schopenhauer's Ethics

Lite otydligt vad hans poäng var.. och kopplingen till min teori om sjukdom vs friskhet och parasiter samt frekvensstörningar som förklaring på våld och misär
2020-10-30, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imperialwitch
Är det ett hållbart sätt att se på det eller finns det saker som talar emot det? Är intresserad av att utveckla denna teori och om det finns andra som tänker i liknande banor..

Jag tycker du missar ganska mycket.
Du pratar som att fred vore något bra utan att se vad det faktiskt är.

Livet handlar om balans och rörelse.
Mängder med arter har speciella roller, och i sin tur finns det arter som finns till för att de inte ska spåra ur i antal.
Se på havet, det finns plankton som äts av mindre fiskar, som äts av större , som äts av större osv.
Plockar man bort en art så blir det rubbningar och tillslut finns det inga småfiskar som äter plankton.
Samma sak gäller på land , då djur och växter behöver en balans , utan rovdjur så skulle växtätandet spåra ur totalt.

När det gäller människan så går väldigt mycket ifrån naturens väg, man ska inte leva ihop med enorma mängder omgiven av främlingar men allt hålls ihop med system och pengar som gör det omöjliga möjligt.
Och antalet människor är för stort , sjukdomar och sånt uppstår också som en form av balansering.
Krig är också ett sätt för balansering.

Vad fred gör är högst onaturligt.
Visst fanns det en tid då människan var en relativt liten grupp på jorden och konflikt var negativt, men om man ser på dagsläget vart finner du balanseringen i fred?

Den så kallade freden är att tämja människor med andra ord kontrollera och härska mot naturens vilja, Naturen som är ursprung och sanning den gud som är värd att tjäna.
2020-10-30, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Jag tycker du missar ganska mycket.
Du pratar som att fred vore något bra utan att se vad det faktiskt är.

Livet handlar om balans och rörelse.
Mängder med arter har speciella roller, och i sin tur finns det arter som finns till för att de inte ska spåra ur i antal.
Se på havet, det finns plankton som äts av mindre fiskar, som äts av större , som äts av större osv.
Plockar man bort en art så blir det rubbningar och tillslut finns det inga småfiskar som äter plankton.
Samma sak gäller på land , då djur och växter behöver en balans , utan rovdjur så skulle växtätandet spåra ur totalt.

När det gäller människan så går väldigt mycket ifrån naturens väg, man ska inte leva ihop med enorma mängder omgiven av främlingar men allt hålls ihop med system och pengar som gör det omöjliga möjligt.
Och antalet människor är för stort , sjukdomar och sånt uppstår också som en form av balansering.
Krig är också ett sätt för balansering.

Vad fred gör är högst onaturligt.
Visst fanns det en tid då människan var en relativt liten grupp på jorden och konflikt var negativt, men om man ser på dagsläget vart finner du balanseringen i fred?

Den så kallade freden är att tämja människor med andra ord kontrollera och härska mot naturens vilja, Naturen som är ursprung och sanning den gud som är värd att tjäna.

Ja ok så du menar i princip att Moder jord /planeten attackerar sig själv för att hålla balansen och att det är naturligt? Jag skulle vilja påstå att saker ifrån rymden kommit hit , eventuella organismer som muterats osv och attackerar just mänskligheten, men även växter och djur i olika former. Och om det då vore möjligt att stävja det genom att 'värna' om naturen istället och 'läka' den skulle det inte då vara värt att göra det? Ska en bonde konstatera att en skörd som blivit förstörd av någon växtparasit är helt naturligt? Klart det är "naturligt" men det vill väl göras något åt det? Om man är sjuk vill man ju bli botad och frisk, om det går, eller hur? Varför leva om det bara är en lidelse ? Ska vi endast existera som värdar för främmande parasiter? Det finns ingen annan naturlig förklaring på varför såkallade människor ägnar sig åt så mycket vidrigheter, det är omänskligt. Det är något annat som lever på dem.. och tar över deras hjärnor. Jag tror alltså att det är något biologiskt främmande till skillnad från dem som argumenterar för att det är en naturlig egenskap hos människan. Det har uppstått obalanser i hjärnan och organet drabbas av en parasit vars mål är att orsaka andra skada. Exempelvis folk från krigszoner och olika regioner kan vara särskilt drabbade , hade man misstänkt att det finns en "smitta" bland vissa invandrargrupper , kanske man inte hade tagit in dem utifrån riskbedömningen av smittspridning med ökat våld och misär som symptom på det.
Senast redigerad av Imperialwitch 2020-10-30 kl. 14:48.
2020-10-30, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ja ok så du menar i princip att Moder jord /planeten attackerar sig själv för att hålla balansen och att det är naturligt? Jag skulle vilja påstå att saker ifrån rymden kommit hit , eventuella organismer som muterats osv och attackerar just mänskligheten, men även växter och djur i olika former. Och om det då vore möjligt att stävja det genom att 'värna' om naturen istället och 'läka' den skulle det inte då vara värt att göra det? Ska en bonde konstatera att en skörd som blivit förstörd av någon växtparasit är helt naturligt? Klart det är "naturligt" men det vill väl göras något åt det? Om man är sjuk vill man ju bli botad och frisk, om det går, eller hur? Varför leva om det bara är en lidelse ? Ska vi endast existera som värdar för främmande parasiter? Det finns ingen annan naturlig förklaring på varför såkallade människor ägnar sig åt så mycket vidrigheter, det är omänskligt. Det är något annat som lever på dem.. och tar över deras hjärnor. Jag tror alltså att det är något biologiskt främmande till skillnad från dem som argumenterar för att det är en naturlig egenskap hos människan. Det har uppstått obalanser i hjärnan och organet drabbas av en parasit vars mål är att orsaka andra skada. Exempelvis folk från krigszoner och olika regioner kan vara särskilt drabbade , hade man misstänkt att det finns en "smitta" bland vissa invandrargrupper , kanske man inte hade tagit in dem utifrån riskbedömningen av smittspridning med ökat våld och misär som symptom på det.

Det jag menar är inte så enkelt, då det delvis är någonting helt annat som är en sabotör som har fått människan att inte längre leva i samklang med naturen som med sin tur förstör hela balansen för jordelivet.
Vet du vad en människa egentligen var för något? Vad människans roll i naturen har varit?
Man hade ett jobb och uppgift men istället tjänar något annat och se vad de ledde till.
Ska man tycka synd om bonden utifrån naturens perspektiv? Bonden är inte längre en människa utan en bonde som inte följer naturen, så var inte arg på naturen.

Allt det som du kallar obalanser för psykiskt mående och annat är för vi är konstruerade för att leva på ett speciellt sätt som vi inte gör.
Det är inte heller meningen att vi ska behöva leva med främmande kulturer, man ska vara omgiven av personer med nära och starka band som man litar på och förstår.
Sällan någon som har kapacitet att föreställa sig en grupp som samarbetar utan någon hållhake som pengar eller orättvisor inom en grupp, eller förstår att en ledare har en roll som en vägvisare inte ett högre värde utan för att de just gagnar gruppen.

Och just nu är situationen ungefär som att ha blivit skjuten av en pil, man ska inte dra ut den förrän man faktiskt kan behandla skadan för annars kommer det bara pulsera fritt med blod.
2020-10-30, 15:54
Avstängd
Frawjons avatar
Citat:
Lite otydligt vad hans poäng var.. och kopplingen till min teori om sjukdom vs friskhet och parasiter samt frekvensstörningar som förklaring på våld och misär

Hans poäng var att världen egentligen bara består av en blind "livsvilja" som p.g.a. sin blindhet bara kan skapa lidande. De förklarar det väldigt bra i de där två videorna.
2020-10-30, 16:33
Bannlyst
Citat:
Det jag menar är inte så enkelt, då det delvis är någonting helt annat som är en sabotör som har fått människan att inte längre leva i samklang med naturen som med sin tur förstör hela balansen för jordelivet.
Vet du vad en människa egentligen var för något? Vad människans roll i naturen har varit?
Man hade ett jobb och uppgift men istället tjänar något annat och se vad de ledde till.
Ska man tycka synd om bonden utifrån naturens perspektiv? Bonden är inte längre en människa utan en bonde som inte följer naturen, så var inte arg på naturen.

Allt det som du kallar obalanser för psykiskt mående och annat är för vi är konstruerade för att leva på ett speciellt sätt som vi inte gör.
Det är inte heller meningen att vi ska behöva leva med främmande kulturer, man ska vara omgiven av personer med nära och starka band som man litar på och förstår.
Sällan någon som har kapacitet att föreställa sig en grupp som samarbetar utan någon hållhake som pengar eller orättvisor inom en grupp, eller förstår att en ledare har en roll som en vägvisare inte ett högre värde utan för att de just gagnar gruppen.

Och just nu är situationen ungefär som att ha blivit skjuten av en pil, man ska inte dra ut den förrän man faktiskt kan behandla skadan för annars kommer det bara pulsera fritt med blod.

Jag ser det inte som ett naturligt tillstånd, och jag ser det inte heller som man kan lägga allt ansvar på naturen. Det är ungefär som att resonera om att någon hellre ska dö i en sjukdom än att bli botad när det finns medicin. Och det vore rimligt att vi var en del av en större organism (planeten , naturen) så om det finns sjukdomar som drabbar människor varför skulle det inte kunna yttra sig på ett större mer kollektivt plan ? , alltså att människor vid en viss region eller frekvens drabbas av okända intelligenta parasiter mer än andra och sprider det vidare- parasiter uppkommer vid obalanser och vissa frekvenser och eventuellt alltid finns i oss till en viss nivå i hjärnan redan ,, Alltså onödiga krig och eländen beror på att den mänskliga kroppen bryts ner av främmande organismer som gör att cellerna attackerar varandra, fast det saknas rimliga anledningar, folk tappar kontrollen och hjärnparasiten tar över.. En sak som är positivt med den här teorin är att man kan förklara många incidenter utifrån ett mer objektivt och neutralt perspektiv som ett alternativ till övriga mer känslostyrda alt. apatiska ideologier. Det finns en mall, en skala ett spektrum, ett mål , en vision och mission , allt för att bli en fungerande ideologi. Och det handlar mer om tankesättet än bevisen.. det är en mentalitet/filosofi och inte en vetenskap.
Senast redigerad av Imperialwitch 2020-10-30 kl. 16:55.
2020-10-30, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Hans poäng var att världen egentligen bara består av en blind "livsvilja" som p.g.a. sin blindhet bara kan skapa lidande. De förklarar det väldigt bra i de där två videorna.

Tycker du förklarade det betydligt mycket bättre , tack då förstår jag. Håller dock inte med
Senast redigerad av Imperialwitch 2020-10-30 kl. 16:40.
2020-10-30, 17:11
Bannlyst
Citat:
Jag ser det inte som ett naturligt tillstånd, och jag ser det inte heller som man kan lägga allt ansvar på naturen. Det är ungefär som att resonera om att någon hellre ska dö i en sjukdom än att bli botad när det finns medicin. Och det vore rimligt att vi var en del av en större organism (planeten , naturen) så om det finns sjukdomar som drabbar människor varför skulle det inte kunna yttra sig på ett större mer kollektivt plan ? , alltså att människor vid en viss region eller frekvens drabbas av okända intelligenta parasiter mer än andra och sprider det vidare- parasiter uppkommer vid obalanser och vissa frekvenser och eventuellt alltid finns i oss till en viss nivå i hjärnan redan ,, Alltså onödiga krig och eländen beror på att den mänskliga kroppen bryts ner av främmande organismer som gör att cellerna attackerar varandra, fast det saknas rimliga anledningar, folk tappar kontrollen och hjärnparasiten tar över.. En sak som är positivt med den här teorin är att man kan förklara många incidenter utifrån ett mer objektivt och neutralt perspektiv som ett alternativ till övriga mer känslostyrda alt. apatiska ideologier. Det finns en mall, en skala ett spektrum, liknelser , ett mål , en vision och mission , allt för att bli en fungerande ideologi. Och det handlar mer om tankesättet än bevisen.. det är en mentalitet/filosofi och inte en vetenskap.

Fast nu ignorerar du väl ändå den synbara faktan? Och gällande döden så finns den där, ur ett större perspektiv så är det väl bättre att dö när det behövs egentligen? För på sikt så är att leva på fel sätt en sjukdom som drabbar allt liv.
Jorden skördas sönder, och maten blir allt onyttigare.

Sjukdomar existerar oftast för att man lever på fel sätt eller att något är fel.
Ta könssjukdomar som exempel eller cancerframkallande ämnen, fel kost, dålig fysisk aktivitet , stress listan kan göras lång och sen finns långa listor om faktorer som påverkar det psykiska tillståndet.
Allt är konsekvenser av ett felaktig sätt och leva som ständigt ignoreras .

Sen kanske jag håller med dig till viss del, är lite svårt att tolka allting.
2020-10-30, 19:06
Bannlyst
Citat:
Fast nu ignorerar du väl ändå den synbara faktan? Och gällande döden så finns den där, ur ett större perspektiv så är det väl bättre att dö när det behövs egentligen? För på sikt så är att leva på fel sätt en sjukdom som drabbar allt liv.
Jorden skördas sönder, och maten blir allt onyttigare.

Sjukdomar existerar oftast för att man lever på fel sätt eller att något är fel.
Ta könssjukdomar som exempel eller cancerframkallande ämnen, fel kost, dålig fysisk aktivitet , stress listan kan göras lång och sen finns långa listor om faktorer som påverkar det psykiska tillståndet.
Allt är konsekvenser av ett felaktig sätt och leva som ständigt ignoreras .

Sen kanske jag håller med dig till viss del, är lite svårt att tolka allting.

Nej för jag skiljer på död och död. Det finns 2 olika grenar, en är naturlig och den andra sjuklig, det är sen sistnämnda jag menar. Att döda oskyldiga i ett terrordåd är inte samma sak som att döda för att försvara folk eller för att få i sig nödvändiga näringsämnen osv.

Ena grenen är i samklang med naturen medans den andra är omänsklig och främmande. Den andra grenen utgör alltså grunden för diskussionsunderlaget, ej död och sjukdom i ett naturligt sammanhang som en del av ett kretslopp utan död/sjukdom som är kopplat till en främmande intelligens vars mål är extrahera ut saker ut värdens offer på frekvensnivå bl a. det är därför jag tror det är ursprunget från rymden och ej här på planeten.

Vissa regioner drabbas av övervägande DOR-energi och Sha Chi och jag tror att det påverkar människors DNA negativt genom att göra de mer mottagliga till parasiter och virus som resonerar på de frekvenser. Biologin är alltså ständigt i relation till icke-fysiska vibrationer och frekvenser även från andra dimensioner.
Och det ger utslag på destruktivitet som är omänsklig ex. hugga av huvudet av någon pga en teckning, irrationellt och oerhört aggressivt och extremt beteende. Hjärnan har blivit programmerad med att "döda/förstöra " och det är vad jag tror en intelligent mördarparasit som infiltrerat hjärnan och kontrollerar den.

All politik är som bortblåst, alla resonemang allt. Endast kvar ligger en terrorist på en obduktionsbrist med en sprucken skalle då man behövt ta ut hjärnan för att studera den och så ser man antagligen att hjärnan blivit totalt uppäten av en parasit och ruttnat inifrån och börjar blivit svart i karvarna. De är sjuka menar jag oavsett vilken "religös" eller "politisk" åskådning eller hudfärg de har, så länge de uppvisar symptom på DOR-energi och Sha Chi framför allt , anser jag.
2020-10-30, 19:16
Bannlyst
Citat:
Nej för jag skiljer på död och död. Det finns 2 olika grenar, en är naturlig och den andra sjuklig, det är sen sistnämnda jag menar. Att döda oskyldiga i ett terrordåd är inte samma sak som att döda för att försvara folk eller för att få i sig nödvändiga näringsämnen osv.

Ena grenen är i samklang med naturen medans den andra är omänsklig och främmande. Den andra grenen utgör alltså grunden för diskussionsunderlaget, ej död och sjukdom i ett naturligt sammanhang som en del av ett kretslopp utan död/sjukdom som är kopplat till en främmande intelligens vars mål är extrahera ut saker ut värdens offer på frekvensnivå bl a. det är därför jag tror det är ursprunget från rymden och ej här på planeten.

Vissa regioner drabbas av övervägande DOR-energi och Sha Chi och jag tror att det påverkar människors DNA negativt genom att göra de mer mottagliga till parasiter och virus som resonerar på de frekvenser. Biologin är alltså ständigt i relation till icke-fysiska vibrationer och frekvenser även från andra dimensioner.
Och det ger utslag på destruktivitet som är omänsklig ex. hugga av huvudet av någon pga en teckning, irrationellt och oerhört aggressivt och extremt beteende. Hjärnan har blivit programmerad med att "döda/förstöra " och det är vad jag tror en intelligent mördarparasit som infiltrerat hjärnan och kontrollerar den.

All politik är som bortblåst, alla resonemang allt. Endast kvar ligger en terrorist på en obduktionsbrist med en sprucken skalle då man behövt ta ut hjärnan för att studera den och så ser man antagligen att hjärnan blivit totalt uppäten av en parasit och ruttnat inifrån och börjar blivit svart i karvarna. De är sjuka menar jag oavsett vilken "religös" eller "politisk" åskådning eller hudfärg de har, så länge de uppvisar symptom på DOR-energi och Sha Chi framför allt , anser jag.

Så du pratar om något som är som syfilis ?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in