2021-03-21, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Ifall du med rörlig reklam menar filmklipp, så kommer det aldrig att finnas.

admin
Menar du att du hellre lägger ner forumet än att införa det?
Citera
2021-03-21, 21:10
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Menar du att du hellre lägger ner forumet än att införa det?
Utan att på något vis tala för admin så tror jag svaret är ja, hur brutalt det låter.
Vi är många - och detta långt innan jag själv ens blev mod - som aldrig varit intresserade av att bilder och videos fritt skulle kunna postas direkt i trådarna på Flashback, eftersom det bara leder till att omogna typer letar upp så äckliga bilder som möjligt för att få uppmärksamhet.
Genom att inte tillåta det är vi unika på internet!

Nå, inte riktigt men iaf, det är oerhört skönt att detta är ett av de ställen där enbart text betyder något.
Citera
2021-03-21, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Utan att på något vis tala för admin så tror jag svaret är ja, hur brutalt det låter.
Vi är många - och detta långt innan jag själv ens blev mod - som aldrig varit intresserade av att bilder och videos fritt skulle kunna postas direkt i trådarna på Flashback, eftersom det bara leder till att omogna typer letar upp så äckliga bilder som möjligt för att få uppmärksamhet.
Genom att inte tillåta det är vi unika på internet!

Nå, inte riktigt men iaf, det är oerhört skönt att detta är ett av de ställen där enbart text betyder något.
Fast nu missförstod du väl? Det handlade inte om filmer i trådarna, utan i reklamen.
Citera
2021-03-22, 05:42
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Fast nu missförstod du väl? Det handlade inte om filmer i trådarna, utan i reklamen.
Ah ja, då missförstod jag helt klart. Hur som är jag på admins sida i den frågan med.
Citera
2021-04-06, 14:56
Medlem
Jag använder uBlock på alla sidor på nätet men kan tänka mig att stänga av den funktionen på flashback. Men det finns en viktig sak innan jag gör det. Dyker det där standardmeddelandet upp om att man lämnar flashback om man råkar klicka på en annons?
Citera
2021-04-06, 15:17
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag har gått över till att använda Tor, bara till flashback och inga tillägg. Fick nyss upp en helt ny typ av ruta om att "den här sidan använder cookies", 'ok' eller 'avbryt' med stora knappar. Inte den i nederkant på sidan innan man loggar in, detta var en popup/overlay. Är det er eller har ni ingen koll på annonserna? Jag har inte varit på en enda sida förutom flashback, ska jag följa länkar kopierar jag och öppnar i chrome, alltså kan den rutan endast komma från flashback.
Citera
2021-04-06, 15:20
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag har gått över till att använda Tor, bara till flashback och inga tillägg. Fick nyss upp en helt ny typ av ruta om att "den här sidan använder cookies", 'ok' eller 'avbryt' med stora knappar. Inte den i nederkant på sidan innan man loggar in, detta var en popup/overlay.

Det är ett otyg att FB också börjar med cookies-consent. J-a GDPR. Trodde FB låg i USA och visade EU långfingret, men tyvärr inte.
Citera
2021-04-06, 15:34
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Jag använder uBlock på alla sidor på nätet men kan tänka mig att stänga av den funktionen på flashback. Men det finns en viktig sak innan jag gör det. Dyker det där standardmeddelandet upp om att man lämnar flashback om man råkar klicka på en annons?

Nej.

admin
Citera
2021-04-06, 15:38
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag har gått över till att använda Tor, bara till flashback och inga tillägg. Fick nyss upp en helt ny typ av ruta om att "den här sidan använder cookies", 'ok' eller 'avbryt' med stora knappar. Inte den i nederkant på sidan innan man loggar in, detta var en popup/overlay. Är det er eller har ni ingen koll på annonserna? Jag har inte varit på en enda sida förutom flashback, ska jag följa länkar kopierar jag och öppnar i chrome, alltså kan den rutan endast komma från flashback.

Vi informerar alla användare om att vi använder cookies. Vilket vi även gjorde innan.
Det som skiljer sig i den nya versionen är att det blir mera tydligt, att vi numera informerar besökarna om vilka cookies vi använder, samt hur länge varje cookie är spararad. Samma cookies som innan, men mera tydligt för dig som besökare.

admin
Citera
2021-04-06, 15:44
Medlem
VoktorDodkas avatar
Lägger en edit ovan istället; glöm ärendet. Jag stängde tor och när jag kom tillbaka fanns den nya rutan där isf för 'jag förstår'. Jag blev mysko när den dyker upp mellan sidabyten, kändes inte seriöst.

Citat:
Vi informerar alla användare om att vi använder cookies. Vilket vi även gjorde innan.
Det som skiljer sig i den nya versionen är att det blir mera tydligt, att vi numera informerar besökarna om vilka cookies vi använder, samt hur länge varje cookie är spararad. Samma cookies som innan, men mera tydligt för dig som besökare.

admin
"Jag förstår" klickar jag på varje gång men det är inte den jag menade. När jag gick från 'prenumerationer' till 'nya ämne' satt den rakt i synen, stor och såg väldigt amatörmässig ut, mer ut som en bild än en varningsruta, jag hovrade inte ens över bilden utan klickade ner den.

Verkar underligt om jag är den enda som fått upp den då min browser är helt ren förutom flashback. Gick in på superstart första gångerna jag använde tor men de spåren ska raderas varje gång jag stänger tor.

Kommer den upp igen ska jag ta en screenshot.
Senast redigerad av VoktorDodka 2021-04-06 kl. 15:50.
Citera
2021-04-14, 11:16
Medlem
Polisen.Patriks avatar
Citat:

admin
Förekommer annonscookies och hur är dessa inte i stick i stäv med integritetsaspekten forumet står för?

Utdrag ur villkoren man ska godkänna:
"Vi och våra leverantörer lagrar och/eller får åtkomst till information på en enhet, exempelvis cookies, samt bearbetar personuppgifter, exempelvis unika identifierare och standardinformation som skickas av en enhet för personanpassade annonser och andra typer av innehåll, annons- och innehållsmätning samt målgruppsinsikter, samt för att utveckla och förbättra produkter.

Med din tillåtelse kan vi och våra leverantörer använda exakta uppgifter om geografisk positionering och identifiering via skanning av enheten."

Förekommer någon spårning av användarna på detta sätt? Eller levereras annonserna anonymt? Hur skiljer dessa sig om jag invänder eller inte invänder mot s.k legitimt/berättigat intresse (dvs vad jag anser och antog var utgångspunkten för annonser på flashback?)
Citera
2021-04-14, 14:31
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Patrik
Förekommer annonscookies och hur är dessa inte i stick i stäv med integritetsaspekten forumet står för?

Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Patrik
Förekommer någon spårning av användarna på detta sätt? Eller levereras annonserna anonymt? Hur skiljer dessa sig om jag invänder eller inte invänder mot s.k legitimt/berättigat intresse (dvs vad jag anser och antog var utgångspunkten för annonser på flashback?)

Om du nekar cookies som inte är nödvändiga, så nekar du även till de tredjepartscookies som du uppmärksammar ovan. Det finns fortfarande "annonscookies" som är nödvändiga, men dessa delar inte med sig information till tredje part.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in