• 2
  • 3
2020-11-03, 22:48
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusismyway
Jag har haft antidepp tidigare. Fluoxetin och det hjälper inte. Och kan inte ha någon som ger biverkningen viktuppgång för jag har en ätstörning. Cs medicin har visat sig ha bra effekt på ätstörningar så eftersom att jag har ADD så vill jag ha det så att jag kan få bli av med den skiten. Ätstörningen gör det svårt att ens ha ett fungerande förhållande och tex en graviditet är uteslutet om jag inte får bukt med den biten. Så det är viktigt att jag får den medicinen.

Det brukar kunna bli problem att få medicinerna vid ätstörningar också.
Citera
2020-11-05, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det brukar kunna bli problem att få medicinerna vid ätstörningar också.
Inte om man inte har en anorexialiknande ätstörning. Jag har mer hetsätning och bulimi.
Citera
2020-11-05, 12:01
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Inte om man inte har en anorexialiknande ätstörning. Jag har mer hetsätning och bulimi.

Vilket är korkat tänkt av dem egentligen. Har själv haft båda delarna, men de verkar ju mest oroliga för viktnedgång från vårdens sida, även om bulimi kan vara minst lika skadligt.

Upplevde nog själv att hetsätning blev värre med elvanse, men nu hade jag svårt att ta medicinen hela tiden då jag blev smått psykosig av den efter några år om jag tog den dagligen.
Citera
2021-08-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nox1995
Tog 2år ? Jag ansökte för 2 månadersen och fick tid igår till VUXENpsykiatrik ? Wtf

" år kort tid det jag slogs i 20 år för en utredning
Undrar om man kan stämma dom för det...
Citera
2021-08-29, 16:56
Medlem
Citat:
Jäklar vad du har fördomar! Jag träna flera gånger i veckan. Styrketräning, kondition och smidighet. Jag jobbar dessutom 100% på ett fysiskt krävande arbete. Och jag är väldigt noga med vad jag äter. Jag vet hur viktigt det är att inte tro att medicin ska lösa allt men jag har gjort allt annat redan under många år och det räcker inte.
Självklart har man ingen energi om man lever på chips och cigg och sitter i en soffa hela dagarna vilket du verkar utgå ifrån här. Så är inte fallet så du kan luta dig tillbaka och tagga ner.

fel citatt
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in