2020-10-29, 13:48
Medlem
Har så länge jag kan minnas haft problem att behålla och skaffa vänner och partner. När man t ex gick i skolan så drog jag mig för att snacka med folk och dom få vännerna man hade gled man ifrån när man gick ut. Träffar endast folk i enskilda sammanhang som mer eller mindre har upphört pga pandemin.

Är aktiv på flera dejtingsiter utan några egentliga framgångar, har träffat en märklig tjej dock från december framtill september utan att det ledde till något och allt gick åt skogen för att jag inte tog något initiativ till mer. Innerst inne var jag inte direkt attraherad av henne då man inte kunde snacka om något gemensamt för att vi inte direkt hade några gemensamma intressen och hon gick på någon daglig verksamhet för "efterblivna" mer eller mindre. Det värsta är att hon som inte ens har ett vanligt jobb och sitter och pysslar på dagarna kan få en partner hur enkelt som helst medan jag som utbildar mig och jobbar inom tech bara får enstaka matchningar som inte leder något vart.

Nu känner jag att jag måste ta tag i mig själv och göra något åt min situation. Det är som att jag aldrig blir en del av gruppen när jag snackar med folk och har sällan något att tillägga i samtalen, oavsett om det är på jobb eller i annat sammanhang. Har en del olika intressen men anses på något sätt trist som person. Umgås helst med 1-2 pers åt gången, det är så jag är. Det sjuka är att jag ändå är social och vill umgås med folk men att det brister på vägen.
Blir en ond cirkel, eftersom ingen hör av sig till mig hör jag aldrig av mig till dom (med undantag för någon enstaka ibland).

Funderar på om det skulle lösa sig att flytta utomlands, vad tror ni? Kombinerat med besök hos psykolog?
Citera
2020-10-29, 14:15
Folk lever ju sina liv, och om du vill ha vänner och flickvän så måste du rätta dig efter deras sätt att vara och vad de tycker är intressant och roligt. Dom som vill ha många vänner och flickvän har också detta. Personligen kan jag inte se vart tajt vänskap skulle leda. På vilket sätt stillar det mina behov och lustar. På inget sätt, så alternativet är att vara ensam när jag känner för det och tillsammans med vänner när jag inte har något bättre för mig.
Du är väl lite annorlunda så därför skiljer du ut dig och känner att det inte är värt mödan att ha varken vänner eller flickvän. De allra flesta flickvänner ställer till med mer besvär än vad de tillför positivt, även för de mest sociala lustigkurrarna.
Lustigkurrarna kan dock inte vara ensamma utan att må dåligt, och det är därför dom inte är det.
Citera
2020-10-29, 14:31
Medlem
Ta ett sånt sketet kundservice jobb i Spanien, Portugal eller nåt liknande. Du tvingas då in i sociala situationer med kollegor som automatiskt blir dina vänner för ingen känner någon o alla sitter i samma båt.

De flesta kontrakten förnyas var 3-6 månader, så suger det är det inte hela världen. Många företag erbjuder dessutom boende under anställningen, så slipper du oroa dig för det.

Hade själv ett sånt jobb i Lissabon, vilket jag varmt kan rekommendera. Jobbet var sådär, men min tid i staden var underbar och jag fick många goa vänner.
Citera
2020-10-29, 14:42
Medlem
Finns inte mycket att göra så länge vänsterextrem feminism genomsyrar samhället.

Det är grunden till det mesta av all skit som händer och totala obalansen mellan män och borttappade kvinnor.

Rekommenderar som andra att du vänder dig utåt till andra kulturer som inte är totalt förstörd av ultra feminister.
Citera
2020-10-29, 14:50
Medlem
snoamers avatar
1, Skit i dejtingsiter/tinder mm. Skiten fungerar typ 0.05 av gångerna.

2, Gå till psykolog och prata med någon professionell så kanske du får inblick i problem du kanske inte ens visste fanns och kan lösa detta problem på ett annat sätt.

3, Se till att du tar han om dig själv, träna, motionera och ät nyttigt så lovar jag dig att du automatiskt utstrålar ett mer attraktiv energi även oavsett hur du serut. Man blir också mer positiv kring allt det du beskriver när hjärnan får i sig tillräckligt med syre/näring/mineraler etc.

4, Stick utomlands och ta något jobb för att komma in i andra vänskapskretsar som andra säger.

Jag har själv jobbat i många andra länder och alltid tyckt det har varit lättare att hitta in i vänskapskretsar samt dejting jämfört med i Sverige. Svenska tjejer är oftast väldigt tråkiga och ytliga. Bara i sånnahär länder som man måste träffa miffon med stora brister för att få ligga, även om du är snygg.
Citera
2020-10-29, 16:21
Moderator
evilhoneys avatar
Psykisk hälsa --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2020-10-29, 21:18
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoomy
Har så länge jag kan minnas haft problem att behålla och skaffa vänner och partner.
Anknytningsproblem, kanske?
https://discoverymood.com/blog/react...-in-adulthood/

Kan uppstå om ingen förälder var tillräckligt närvarande under de första 3 åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in