2020-11-04, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hestbice
Nej, precis tvärtom. SD har statistiskt sett precis den väljargrupp jag skrev om, det är information du kan läsa om på flera ställen, men kan tipsa om denna:
https://www.iffs.se/media/22379/forskningsrapport_2018_2.pdf
Scrolla ned till sidan 59 så kan du läsa om demografin för deras väljare, det är alltså större "loosers" än S-väljarna sett till utbildning/inkomst, lite ironiskt. Om du orkar läsa hela tre sidor kan du läsa om den snedvridna självskattningen också, ganska rolig läsning.
Så det är folk som jobbar inom den tärande sektorn och vill betala mer skatt som röstar på sd och afs?

Om man har låg utbildning och tjänar en låg lön så vill man väl betala mindre i skatt.

Om man jobbar för staten på något verk så vill man väl inte att det ska betalas mindre i skatt, eftersom ens lön finansieras av skatter.

Det låter lite som att du klankar ner på bönderna så att säga, men bönderna är ju de som bär upp samhället.
Det är inte någon byråkrat på något statligt verk.

Jag jobbar som rörsvetsare till exempel och jag vill betala mycket mindre i skatt, jag röstar hellre på parti som sänker skatt än höjer den.

Jag vet inte vad för slutpoäng din "forsknings" rapport skall påvisa? Du behöver nog göra en djupare analys i detta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
En halvt hjärndöd Joe Biden är till och med bättre än Trump. Det är sannigen.
Bättre för vem?
Medlem
Generalanderssons avatar
Joe might win, but it feels like we lost something important last night - Andrew Yang
2020-11-04, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Länk?

aftonbladet
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Länk?
Biden håller inget tal.
Medlem
winningfeasts avatar
En viktig grej är dock att Republikanerna kommer behålla senaten med största sannolikheten. Vilket betyder att Biden inte kommer kunna göra mycket som president under dem fyra år han med största sannolikhet kommer att sitta.
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
En halvt hjärndöd Joe Biden är till och med bättre än Trump. Det är sannigen.
Verkligen inte. Biden är totalt genom korrupt. Vad fan har gubbfan uträttat under sina 47 år?
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
För vem då? För vem är han bättre?

För alla, både amerikaner och väldens befolkning med undantag för judarna i Israel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IzQn
Okej, det förklarar saken.
Men både CNN och Fox beskriver Michigan som att Trump leder?
https://edition.cnn.com/election/2020/results/president
https://www.foxnews.com/elections/2020/general-results

Vad har ni för ställen jag kan kika på för att få bättre inblick kring Michigan-frågan? Är det separata counties i Michigan som inte är räknade som är till Bidens favör?

Trump leder just nu. Det som föranleder att man tror att Biden vänder är som du säger att distrikt som normalt är starka demokrat-fästen återstår samt framförallt poströsterna, där man verkar vänta sig en kraftig övervikt av Biden-röster.
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Du missar att Biden är favorit, stor sådan, att vinna Michigan, inte Trump
90 % av rösterna i Michigan är räknade och fortfarande Trump ledning
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Varför tror du inte att Biden tar MI? Han kommer ju helt klart ta MI, finns väl inget att diskutera ens
Biden kommer visserligen starkt, men it ain't over till it's over. Jag gör inte analysen att de flesta kvarvarande röster att räkna tillfaller Biden, men jag kan naturligtvis ha fel. Jag är inget orakel.
Jämnt som tusan bör det bli...
Medlem
saijas avatar
Teknikjättarna, Reinfeldt, Amerikansk Media och Hollywoodkändisarna är nöjda nu.
Tyder på på att jag inte borde vara nöjd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in