2020-11-04, 14:05
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Vad i helvete grundar du det på, vänstertomte?

Kvinnan som blev utsatt?
Medlem
Vad är det för jävla fiffel som pågår i Michigan egentligen?

https://edition.cnn.com/election/2020/results/president?iid=politics_election_bop

86% räknat, Trump 2,409,274 röster

https://www.foxnews.com/elections/2020/general-results

90% räknat, Trump 2,396,175 röster

Som det ser ut så har 13.000 röster helt plötsligt raderats?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Egendomligt att statistiken visar att två stater nere i sydöst Georgia och North Carolina båda med en knapp ledning för Trump så står det fortfarande 94% angivna röster sedan flera timmar tillbaka.

Det är väl morgontid i USA nu så jag gissar att de kan ha haft stängt över natten, åtminstone vad gäller uppdateringar och rapportering av röster.
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är även så min analys ser ut. Som jag ser det kan Biden ta Nevada, Wisconsin och MÖJLIGEN Michigan, fast jag inte riktigt tror på det. Om Biden tar Michigan är det dock kört för Trump.

Varför tror du inte att Biden tar MI? Han kommer ju helt klart ta MI, finns väl inget att diskutera ens
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Trump våldtar 13 åringar.

Ja, men tillskillnad från Trump är Biden så pass dement att hans inre pedofil tittar fram även när TV-kamerorna är påslagna. Det är illa. Riktigt illa. En dement kan inte vara president.
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ja, samma stat där skit-Detroit ligger och där crack flödar på gatorna. Samma stat.

Detroit är som en stad i tredje världen. Total misär.
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IzQn
Kan någon förklara för mig varför Biden är en sådan självklar vinnare? Jobbar så har inte haft koll på rapporteringen, men kollar man kartor så ser ställningen ut så här:

Trump
213 - Säkrade(?)
16 - Michigan(favorit)
20 - Pennsylvania(favorit)
15 - North Carolina(favorit)
16 - Georgia(favorit)
3 - Alaska(favorit)
--- TOTALT: 283

Biden
238 - Säkrade(?)
6 - Nevada(favorit)
10 - Wisconsin(favorit)
--- TOTALT: 258

Ser själv när jag summerar ihop det, att det inte stämmer överens med verkligheten, men vad är det jag missar? Är det att michigan är så tight som gör det?

Ptja, du missar väl egentligen att Michigan och Georgia skulle kunna hamna hos Biden istället och att Trump kanske skulle kunna vända Nevada. För jämnt på vissa ställen för att sia om.

Vad de sedan sysslar med i Pennsylvania är väl aningen oklart men om det är i någon stat räknandet luktar lite "fishy" så är det väl där.
Bannlyst
trump drygar ut i Michigan
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ska bli kul att se! Hoppas det blir lite som Ding Ding Värld där de tar upp nyheter om dinosaurier på Mars och vampyrbarn. Kan bli en hit!

Det man kan säga är att det inte kommer bli mer fake news än CNN eller New York Times eller NBC i alla fall: Men såkert vinklat på så sätt, kanske skriver - att skicka amerikanska gorillor till afrika där dom lever i sitt naturliga habitat
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Oj vad du duckar. Du är i en tråd om valet i USA och vägrar kommentera en eventuell Biden-seger.

Humor. Hasse och Tage-humor.

Ja, jag duckar off topic-frågor. Hur USA skulle se ut under Biden är en annan tråd. Vad jag känner inför Biden är inte en politisk diskussion överhuvudtaget. Det här är en valvaka.
2020-11-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Biden ser ut att kunna vinna Michigan då de distrikt som man har kunna räkna minst antal röster från är mer benägna att rösta på Demokraterna (större städer).

Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Du missar att Biden är favorit, stor sådan, att vinna Michigan, inte Trump
Okej, det förklarar saken.
Men både CNN och Fox beskriver Michigan som att Trump leder?
https://edition.cnn.com/election/2020/results/president
https://www.foxnews.com/elections/2020/general-results

Vad har ni för ställen jag kan kika på för att få bättre inblick kring Michigan-frågan? Är det separata counties i Michigan som inte är räknade som är till Bidens favör?
2020-11-04, 14:06
Medlem
Absolut ingen Biden-fan.

Men.

Biden avslutade nagelbitaren dag ett med att säga att det var jämnt men att Demokraterna var optimistiska och att folket ska säga sitt.

Trump avslutar med att säga att det är valfusk, ändra sig till att Republikanerna vunnit och säger sen att han hoppas att man inte hittar några säckar med valsedlar och som läggs till räkningen.
Va snackar han om? Varför säger han det här

Antingen är det bara snömos eller så är det nån slags hundvissla om att just nu leder republikanerna och om man bara inte har för många postsäckar att titta i så ska det här vara en lock in.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in