2020-10-29, 19:39
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Antingen s ljuger du eller s r du okunnig, hur som s har det varit manifestationer fr terroroffer i fotbollsmatcher. Bara att googla, "uefa/fifa/euro/champions league + silent minute terrorist attack" och dylikt

Man kan absolut tycka att BLM har getts mer uppmrksamhet n offer i terrordd, men att sga att det "inte varit ett skit" r trams. Till och med kvinnan i Nice kommer att f en tyst minut ikvll.

https://rmcsport.bfmtv.com/football/...e-1998412.html

Vad frvnad jag blir att du dyker upp ven i denna trd fr att relativisera och urskulda ett vidrigt terrordd. Lt mig gissa, de (det var fler n en, din pajas) som fick halsen avskuren provocerade den stackars grningsmannen?

Att man slnger in en tyst minut ikvll r rtt sjlvklart, men pongen som Outback4 gjorde kvarstr: nr kriminella Fentanyl-Floyd dog gick man bananas hur lnge som helst, sportevenemang stlldes in och ven flera mnader eftert gr europeiska fotbollsspelare p kn fr att "ta fighten mot rasismen". Vad jag frstr fortstter man i England att gra detta hela denna ssongen. Fr nt som hnde i USA.

Din lnk handlar dessutom om ett lag frn just Nice. Klart som fan de kr en tyst minut. Troligen ven andra matcher som spelas idag. Men efter det r det tillbaka till knbjande fr BLM, medan terrorn i Europa glms bort.
Citera
2020-10-29, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast varje gng staten vill infra lagar som ger polis och frsvar mjligheten att spana p sdan data, s sparkar svenskarna bakut och pstr att deras integritet krnks..

I don't think so. Den senaste trden om FRA's nya och utkade befogenheter har ett ganska starkt skimmer av misstro emot staten i sig. Folk r livrdda ver att spaningen skall drabba Dem.

Om inte ens Flashback'ister kan acceptera implementering av sdant, then what chance would there be to get an OK from "normal" people?

Du ditt peddo r vl den siste som ska orda om "normal" people.

Ni har vldigt mnga argument fr att "det gr inte". En klassiker frn kften p den som inte inte vill se sdana metoder.

Och varfr blandar du in etniska svenskar? Varfr i helvete skulle man lgga tid p att "spana" p nisse o bengt nr ett tervandirngsprogram inleds.

Du jiddrar precis som vanligt.
Citera
2020-10-29, 19:42
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Vad frvnad jag blir att du dyker upp ven i denna trd fr att relativisera och urskulda ett vidrigt terrordd. Lt mig gissa, de (det var fler n en, din pajas) som fick halsen avskuren provocerade den stackars grningsmannen?

Att man slnger in en tyst minut ikvll r rtt sjlvklart, men pongen som Outback4 gjorde kvarstr: nr kriminella Fentanyl-Floyd dog gick man bananas hur lnge som helst, sportevenemang stlldes in och ven flera mnader eftert gr europeiska fotbollsspelare p kn fr att "ta fighten mot rasismen". Vad jag frstr fortstter man i England att gra detta hela denna ssongen. Fr nt som hnde i USA.

Din lnk handlar dessutom om ett lag frn just Nice. Klart som fan de kr en tyst minut. Troligen ven andra matcher som spelas idag. Men efter det r det tillbaka till knbjande fr BLM, medan terrorn i Europa glms bort.

Relativiserar absolut ingenting, jag kommenterade bara det felaktiga pstendet att "ingen (i sportvrlden) gr ett skit" fr offer i terrordd.
Citera
2020-10-29, 19:43
Medlem
adelsnabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Bara om de adopterar islamismens syn p religionsfrihet.

Det r kanske dags.
Citera
2020-10-29, 19:51
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Du talar om, den vnsterliberala globalisteliten, dvs samma som frtrycker och kr ver de europeeiska folken och hjrntvttar dem med en falsk frrdisk vrdegrund, hade vart bra om deras huvuden i sfall rullar, n oskyldiga mnniskors.
Vilka r d dessa oskyldiga? Dom som rstade fram Macron & Co?
Frankrike och Tyskland var dom som ville ta hit alla sk flyktingar 2015, dom ville frska tvinga alla lnder i EU att ta emot s mnga som mjligt d dessa fljer Kalergiplanen till punkt och pricka. Bde Merkel och Macron r bstisar med Soros.
Citera
2020-10-29, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babetyp
Tror helt rligt att normala muslimer r rdda fr dessa terrorister fr om det r ngonting dessa extremislamisterna hatar mer n vst, s r det muslimer som inte delar deras vrldsskdning.
Med risk att mitt svar blir raderat av mod. men jag citerar dig iaf. Du har alldeles rtt. Den absoluta majoriteten av alla terrorattacker frn fredens religion sker mot andra anhngare av fredens religion, det r bara att se p pakistan afganistan och liknande stater. Likvl ska det vara hrda nypor mot islamister i vstlnder.
Inga bidrag till ibn-rushd, stng alla radikala moskeer, stng muslimska friskolor och stll krav p muslimer om dom ska vara hr! Vi ska inte backa p yttrandefriheten heller.
Islamister som halalslaktar folk som skedde i dag helt random mste bekmpas med alla tillgngliga medel. Ngot som de " moderata " muslimerna borde gra sjlva,fr att hja sin trovrdighet tminstone. Har inte hnt vad jag vet.
Citera
2020-10-29, 20:01
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Egentligen hller jag med, samtidigt som jag nd kan sga: jag har flertalet vnner som r muslimer och de r fan a-ok. Jag tror ocks de facto att typ "90% r jttesnlla och fredliga". Men samtidigt inser man nu, mer och mer: detta kommer inte sluta vl. Islam i Europa funkar bara inte. Det gr smre och smre; under ytan p bda sidor puttrar fraktet och misstnksamheten. Som du sger r ocks jag vertygad om att vldigt mnga muslimer tyckte att mordet p lraren var just "rimligt", ngonstans. Tror fler och fler fattar nu, att detta r bara brjan. Mnga - mnga - huvuden kommer skiljas frn sina kroppar innan detta r ver. Tror fortfarande inte Le Pen vinner nsta val, och det skulle hursomhelst knappt gra ngon skillnad: men en om en jvla kumbaya-samlevnad i fred mellan Islam och Vst, den drmmen r krossad sedan lnge.e

Men allts hr sade du vl emot dig sjlv? Allts att du tror att 90% r jttesnlla och fredliga och nn rad lngre ner skriver du att vldigt mnga muslimer skerligen tycker att halshuggningen var rimlig.
Men jag hller med dig i det att islam och Europa var en helt fruktansvrt dlig id. Allt gr fel, t helvete, precis hela tiden. Och som du skriver, det kommer bli blodigare.
Senast redigerad av BoulevardAlruna 2020-10-29 kl. 20:04.
Citera
2020-10-29, 20:04
Medlem
Herreminskapares avatar
S IS gick ut och uppmanade till terrormord och bara en eller tv personer nappade? Trodde faktiskt IS var starkare n s
Senast redigerad av Herreminskapare 2020-10-29 kl. 20:08.
Citera
2020-10-29, 20:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Men ND r det hur man n vnder p det islamister som gng p gng utfr de hr dden, hur mnga ensamma galningar r det som r anhngare av Muhammed, sagoboken och islam?

En procent av en procent av en procent.

Citat:
Tar de aldrig slut?

Fram tills dess att vi identifierar exakt vad som r vad i den mnskliga genetiska koden och infr obligatorisk screening redan p fosterstadiet, s kommer tillkomsten av sdant avskrde att vara proportionell med fdslostatistisken.

Ett lite humoristiskt sammantrffande i det hela r att kyrkobeskarna i detta senaste terrordd, emotstter sig sdan typ av fosterscreening. Enligt Polens senaste katolska lagfrslag, s skall ALLA foster ges chansen att leva, oavsett om de r retards eller ej.

Citat:
Hur radikaliseras de? Vart radikaliseras de?

P Youtube.

Citat:
Om de nu INTE r riktiga muslimer som utfr dden (som gng p gng skrivs bla hr) varfr i helvete ser d inte de riktiga muslimerna till att sjlva stta stopp fr de ensamma galningarna.

Hade jag haft chansen att stoppa Breivik, Anton eller Brenton Tarrant innan de begick sina dd, s hade jag gjort det. Vi sg det dock inte frrn det var fr sent.

Citat:
Om jag skulle vara en sk riktig muslim s skulle det i allra hgsta grad vara i mitt intresse att stta stop fr dem,

Var d en Riktig Svensk och stt stopp fr nsta Anton Lundin. Kan du det, s kan du betrakta ditt dagsverke fr resten av livet som Komplett.
Citera
2020-10-29, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Och det tror du kommer f fanatikerna att sluta mrda va?

Herregud hoppas du inte har nt ansvar p jobbet, ditt konsekvenstnk r totalt avvikande
Kan ju vara ett stt att lra vissa muslimer att dom befinner sig i ett sk fritt land med en sekulr frfattning.
Citera
2020-10-29, 20:14
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Men allts hr sade du vl emot dig sjlv? Allts att du tror att 90% r jttesnlla och fredliga och nn rad lngre ner skriver du att vldigt mnga muslimer skerligen tycker att halshuggningen var rimlig.
Jag betvivlar inte att dina muslimska vnner r a ok. r samtidigt otrolig trtt p det hr argumentet att jag knner faktiskt x och de r jttesnlla.
Men jag hller med dig. Det blev inget lyckligt gifterml mellan islam och Europa. Det blev ett jvla blodbad och vrre lr det vl bli? Drfr hjlper det liksom inte att frska gjuta olja p vgorna och hnvisa till att de flesta r snlla, liberala, integrerade etc etc. det blir liksom som ett slag i ansiktet p alla offer frmst (nice, Bataclan, C Hebdo, halshuggna prster, halshuggna lrare, Stockholmsattentatet need I continue). Jag menar: vi har ftt nog. Frre och frre frsvarar denna religion nu. Det r liksom inte LGE att med brsttoner och handhjrtan och yra om antirasism och tolerans. Tolerans mste ju komma frn bgge hllen eller hur. Och det r just drfr islam och Europa aldrig kan fungera tillsammans.

Allts, jag har lite svrt att formulera det, s jag uttryckte mig kanske inte srksilt vl. I princip hller jag med dig.

Vad jag menar r typ: jag sjlv "hatar" ingalunda muslimer. Som sagt, jag knner och har knt mnga, och de flesta har fan varit helt ok. S jag har ingalunda ngot irrationellt hat mot en trosuppfattning, och n mindre r jag genuin rasist. Men vad allt detta nd gr klart (och jag har frvisso vetat det lnge, men jag tror fler och fler brjar vakna nu) r att islam i vst, det funkar liksom inte. Det funkar inte nu och det kommer heller inte att funka. Det kommer bara bli vrre. Det tror jag fan alla inser nu: det kommer bara bli vrre. Klansamhllen, burkinis, halalslakt av kristna: det r fan allt man hr om nufrtiden, och sen "p andra sidan" om SD-rasism-SD-rasism-SD-rasism-SD-rasism. Det r liksom fan hela den mediala verkligheten i det hr landet. Och sen ser man hur det ser ut i vra stder, Stockholm, Gteborg, Malm. Jag tror fan ingen i detta land, eller i hg grad det vstliga Europa, r srskilt optimistisk infr framtiden. Det hr som hnde idag, det r framtiden, och vi kan fan inte gra ngonting fr att frhindra det, det r alldeles fr sent fr det.
Citera
2020-10-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Du talar om, den vnsterliberala globalisteliten, dvs samma som frtrycker och kr ver de europeeiska folken och hjrntvttar dem med en falsk frrdisk vrdegrund, hade vart bra om deras huvuden i sfall rullar, n oskyldiga mnniskors.

Givetvis, Macron r den strste grisen. Hans huvud borde rulla frst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in