Citat:
Ursprungligen postat av
BoulevardAlruna
Men allts hr sade du vl emot dig sjlv? Allts att du tror att 90% r jttesnlla och fredliga och nn rad lngre ner skriver du att vldigt mnga muslimer skerligen tycker att halshuggningen var rimlig.
Jag betvivlar inte att dina muslimska vnner r a ok. r samtidigt otrolig trtt p det hr argumentet att jag knner faktiskt x och de r jttesnlla.
Men jag hller med dig. Det blev inget lyckligt gifterml mellan islam och Europa. Det blev ett jvla blodbad och vrre lr det vl bli? Drfr hjlper det liksom inte att frska gjuta olja p vgorna och hnvisa till att de flesta r snlla, liberala, integrerade etc etc. det blir liksom som ett slag i ansiktet p alla offer frmst (nice, Bataclan, C Hebdo, halshuggna prster, halshuggna lrare, Stockholmsattentatet need I continue). Jag menar: vi har ftt nog. Frre och frre frsvarar denna religion nu. Det r liksom inte LGE att med brsttoner och handhjrtan och yra om antirasism och tolerans. Tolerans mste ju komma frn bgge hllen eller hur. Och det r just drfr islam och Europa aldrig kan fungera tillsammans.
Allts, jag har lite svrt att formulera det, s jag uttryckte mig kanske inte srksilt vl. I princip hller jag med dig.
Vad jag menar r typ: jag sjlv "hatar" ingalunda muslimer. Som sagt, jag knner och har knt mnga, och de flesta har fan varit helt ok. S jag har ingalunda ngot irrationellt hat mot en trosuppfattning, och n mindre r jag genuin rasist. Men vad allt detta nd gr klart (och jag har frvisso vetat det lnge, men jag tror fler och fler brjar vakna nu) r att islam i vst,
det funkar liksom inte. Det funkar inte nu och det kommer heller inte att funka. Det kommer bara bli vrre. Det tror jag fan alla inser nu:
det kommer bara bli vrre. Klansamhllen, burkinis, halalslakt av kristna: det r fan allt man hr om nufrtiden, och sen "p andra sidan" om SD-rasism-SD-rasism-SD-rasism-SD-rasism. Det r liksom fan hela den mediala verkligheten i det hr landet. Och sen ser man hur det ser ut i vra stder, Stockholm, Gteborg, Malm. Jag tror fan
ingen i detta land, eller i hg grad det vstliga Europa, r srskilt optimistisk infr framtiden. Det hr som hnde idag, det r framtiden, och vi kan fan inte gra ngonting fr att frhindra det, det r alldeles fr sent fr det.