• 6
  • 7
2020-11-01, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
Det gick utför när dom slutade med plåtlock ..
Fy fan vad äkta! Åkte nog på ett par tänder också
Citera
2022-07-28, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Just detta snus har jag för länge sen lagt ner. Kände samma symtom som du. Bytt nu till permium märken och det har blivit lite bättre. Men vissa butiker som jag ibland köper från kan jag få den känslan igen även om det är premium märken.

Jag misstänker att det florerar EXTREMT mycket svart/fejk snus i omlopp. Kan vara nästintill livsfarligt då man inte vet vad det innehåller.

Staten borde införa kontroller på snus som finns ute i butiker. Speciellt borde de se till att större kedjor ändast kan köpa från validerade leverantör.
Köpte en dosa grov lös i en turkbod för något år sen .. smakade tvål och mådde skit.. precis som innehållet va kronan
Citera
2022-07-28, 22:30
Medlem
Idag köpte jag en dosa Mustang lös .. en femma billigare än grov, general osv..
Skiten luktade fönsterputs .. blev yr , kallsvettades och fick senare huvudvärk. väldigt trött dessutom.
Dessutom kändes det som jag hade halsfluss nästan direkt. Halsen blev uppsvälld, samt hjärtklappning.
Kastade skiten så fort jag kom hem.
Har dom ingen kvalitetskontroll ,eller får dom hälla i vilken skit somhelst för att få rätt nikotinhalt/ph från skräptobak?

Åkte till en annan affär och köpte grov lös ..Öppnade locket och ingen kemisk lukt alls.. inga problem alls och mår prima. Den där mustang gjorde ont i näsan om man luktade på det .
Finns det verkligen folk som köper sån skit och torterar sig själva för att spara en femma?
Då är det bättre att sluta.

Är det samma sak för dom som röker? Är skräptobak som man mår skit av i billiga cigaretter också¨?
Citera
2022-07-29, 09:21
Medlem
Skrilllexs avatar
Skulle säga det är bättre att röka. Mycket godare
Får problem med tänderna om man snusar inte lika gott!
Fast man tänker så här jag slutar röka och tar en snus sen är man fast i båda.

Rök pipa istället
Citera
2023-02-05, 01:04
Medlem
Cyprezs avatar
Den värsta är brukssnus.

Blev bjuden en gång och började må riktigt illa. Sedan har vi Kapten som luktar och smakar Ajax. Knox har jag aldrig testat.

Tycker faktiskt om både Kronan och LD. LD original är min nya favorit. Föredrar den till och med framför general..
Citera
2023-02-06, 12:24
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrilllex
Skulle säga det är bättre att röka. Mycket godare
Får problem med tänderna om man snusar inte lika gott!
Fast man tänker så här jag slutar röka och tar en snus sen är man fast i båda.

Rök pipa istället
Bättre på vilket vis? Att man förkortar sitt liv 10% eller mer?
Snus kan i längden ge problem med tandköttet, ang själva tänderna så har snus snarare en positiv effekt då snus är basiskt och motverkar syran i munnen som fräter på emaljen.
Citera
2023-02-09, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Tycker bara att kapten vit är bra bland dom billigare snusen. Kapten är fint som snus.
Jag håller med. Kapten vit är den enda billiga snus som funkar helt ok. LD, Granit, Knox smakar kemiskt.
Citera
2023-02-09, 03:24
Medlem
Citat:
Idag köpte jag en dosa Mustang lös .. en femma billigare än grov, general osv..
Skiten luktade fönsterputs .. blev yr , kallsvettades och fick senare huvudvärk. väldigt trött dessutom.
Dessutom kändes det som jag hade halsfluss nästan direkt. Halsen blev uppsvälld, samt hjärtklappning.
Kastade skiten så fort jag kom hem.
Har dom ingen kvalitetskontroll ,eller får dom hälla i vilken skit somhelst för att få rätt nikotinhalt/ph från skräptobak?

Åkte till en annan affär och köpte grov lös ..Öppnade locket och ingen kemisk lukt alls.. inga problem alls och mår prima. Den där mustang gjorde ont i näsan om man luktade på det .
Finns det verkligen folk som köper sån skit och torterar sig själva för att spara en femma?
Då är det bättre att sluta.

Är det samma sak för dom som röker? Är skräptobak som man mår skit av i billiga cigaretter också¨?

Det du beskriver är en vanlig bieffekt av nikotin. Det är inte alls behagligt, och ännu mer obehagligt i höga doser, men det är vanligt att få sådan verkan när man intar för stor mängd nikotin vilket det lätt kan bli med vissa sorters snus om man inte är van vid det. Har själv inte använt nikotin på många år och ser inte vitsen med det.

Sedan finns ju många andra ämnen såsom tungmetaller som kan vara i tobaken, och dessutom tillsatser som inte är bra för hälsan heller.

Förstår inte dom som röker cigaretter överhuvudtaget numera, när det finns mycket säkrare sätt att konsumera ämnet nikotin på.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2023-02-09 kl. 03:27.
Citera
2023-02-09, 03:37
Medlem
ManAvOrdnings avatar
Billigt snus innehåller garanterat massa tungmetaller och kemikalier i en mycket högre grad. Samt de sämsta tobaksresterna de lyckats skrapa fram (om de nu ens innehåller någon tobak alls).

Ni som köper sådant skit lurar enbart er själva.
Man får vad man betalar för.

Ska det vara så ska det vara. Ska man snusa så snusar man riktigt snus som t.ex. General. Är man för snål för detta så slutar man snusa.

Så enkelt är det.
Senast redigerad av ManAvOrdning 2023-02-09 kl. 03:39.
Citera
2023-02-09, 08:47
Medlem
Citat:
Vad är det för skit i lågbudgetsnus som inte dyrare märken har som general, grov, rapé osv?`
Tänkte spara pengar och köpte en stock knox white .. Förut när jag använt det har jag blivit extremt trött, men ser inte sambandet förrän nu...
Va så in i helvete trött så jag fick gå hem från jobbet igår .. sen har jag sovit 20 timmar ... Bara gått upp för att dricka vatten .. inte klarat hålla mig vaken mer än en halvtimme .. .. Släpade mig till affären och köpte en grov lös .. Några timmar senare mår jag bra igen, nu är jag inte trött längre. Både migränhuvudvärken och den extrema tröttheten är som bortblåst.
Samma skit har hänt med brukssnus(framkallar extrem trötthet), kronan(skapar kräkreflexer) och knox lös(vänder sig i magen av den skiten så jag spyr på riktigt).. Har snusat mer än 30 år nu...

Gammal tråd, men jag har snusat Knox portion i typ 10 år eller hur länge det nu har funnits.
Först körde jag knox original, nu senaste 5 åren har jag kört Knox Stark vit portion.

Mår inte dåligt av någon av dom och blir inte trött, så det måste vara något konstigt med dig.
Men jag brukar blanda lite med annan snus också ibland för att variera mig. Köpte också en stock Kapten White nu som jag tycker är trevlig och som är ännu billigare än Knox, men ändå bra kvalitet tycker jag.
Citera
2023-02-10, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Gammal tråd, men jag har snusat Knox portion i typ 10 år eller hur länge det nu har funnits.
Först körde jag knox original, nu senaste 5 åren har jag kört Knox Stark vit portion.

Mår inte dåligt av någon av dom och blir inte trött, så det måste vara något konstigt med dig.
Men jag brukar blanda lite med annan snus också ibland för att variera mig. Köpte också en stock Kapten White nu som jag tycker är trevlig och som är ännu billigare än Knox, men ändå bra kvalitet tycker jag.
kapten håller väldigt hög kvalitet trots det låga priset ..Tror philip morris kommer höja priset nu när dom äger swedish match
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in