2020-10-30, 16:04
Medlem
kirugumis avatar
Kan det vara snuset som är anledningen till att jag för ca 7 år sen började få en oförklarlig huvudvärk? Trött jämt är jag också.
Gick från Grov till Granit och sedan Kaliber.
Jag som gått till läkarn flera ggr och nu fått migränförebyggande och Sumatriptan...
Jag har ALDRIG tänkt på att det skulle kunna vara snuset.
Citera
2020-10-30, 16:48
Medlem
White snus är inte tobak överhuvudtaget, det är vit blekta växtfibrer som har smaksatts med smakämnen och nikotin.

Själv tycker jag att även påssnus med tobak inte är riktigt snus heller utan det är bara lössnus som är riktigt snus.

Tyvärr har dessutom Swedish Match (före detta STA Svenska Tobaks Aktiebolaget) förstört dom flesta lössnus sorter genom ändrad tillverkning och minskat nikotininnehåll.

För mig är det bara General Extra Strong Lös som kan accepteras, det snuset påminner i alla fall om hur General var förr i tiden.
Citera
2020-10-30, 16:51
Medlem
cateatdogs avatar
Det va som fan.
Jag köper vit portion i påsar. Billigt på nätet.
Har bytt sorter och känt att jag mått dåligt med illamående osv i perioder och tänkt tanken om det kan vara snuset men slått bort det som trams. Då kan det ju faktiskt mycket väl vara så.

Nu har jag fastnat för en sort och inte mått dåligt.

Edit. Någon journalist skulle ju ta och följa upp detta. Låter intressant.
Vad som är skillnaden på billigt samt dyrt snus och vad fan dom spär ut skiten med.
Senast redigerad av cateatdog 2020-10-30 kl. 16:58.
Citera
2020-10-30, 19:42
Medlem
Jag fick halsbränna av billigt snus, eller om jag har känslig hals. Kan knappt dricka brännvin längre heller. Premiumsnus gick bra men jag har ändå slutat sedan ett halvår, av ekonomiska skäl.
Citera
2020-10-30, 20:46
Medlem
nilsjurgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Det va som fan.
Jag köper vit portion i påsar. Billigt på nätet.
Har bytt sorter och känt att jag mått dåligt med illamående osv i perioder och tänkt tanken om det kan vara snuset men slått bort det som trams. Då kan det ju faktiskt mycket väl vara så.

Nu har jag fastnat för en sort och inte mått dåligt.

Edit. Någon journalist skulle ju ta och följa upp detta. Låter intressant.
Vad som är skillnaden på billigt samt dyrt snus och vad fan dom spär ut skiten med.

Se mitt tidigare inlägg i tråden för en förklaring. Orkar inte med alla spekulationer här, det har bara med kvalitet och mängd soda.
Citera
2020-10-30, 21:56
Medlem
RadhusRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
Vad är det för skit i lågbudgetsnus som inte dyrare märken har som general, grov, rapé osv?`
Tänkte spara pengar och köpte en stock knox white .. Förut när jag använt det har jag blivit extremt trött, men ser inte sambandet förrän nu...
Va så in i helvete trött så jag fick gå hem från jobbet igår .. sen har jag sovit 20 timmar ... Bara gått upp för att dricka vatten .. inte klarat hålla mig vaken mer än en halvtimme .. .. Släpade mig till affären och köpte en grov lös .. Några timmar senare mår jag bra igen, nu är jag inte trött längre. Både migränhuvudvärken och den extrema tröttheten är som bortblåst.
Samma skit har hänt med brukssnus(framkallar extrem trötthet), kronan(skapar kräkreflexer) och knox lös(vänder sig i magen av den skiten så jag spyr på riktigt).. Har snusat mer än 30 år nu...

GENERAL=KUNG
Citera
2020-10-30, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
White snus är inte tobak överhuvudtaget, det är vit blekta växtfibrer som har smaksatts med smakämnen och nikotin.

Själv tycker jag att även påssnus med tobak inte är riktigt snus heller utan det är bara lössnus som är riktigt snus.

Tyvärr har dessutom Swedish Match (före detta STA Svenska Tobaks Aktiebolaget) förstört dom flesta lössnus sorter genom ändrad tillverkning och minskat nikotininnehåll.

För mig är det bara General Extra Strong Lös som kan accepteras, det snuset påminner i alla fall om hur General var förr i tiden.
Det gick utför när dom slutade med plåtlock ..
Citera
2020-10-30, 23:46
Medlem
Har aldrig reflekterat över snuset tills jag läste tråden. Kör LD och har senaste månaderna haft en svag huvudvärk på antingen höger eller vänster sida och varit väldigt trött.

Ska köpa några dosor premiumsnus imorgon och köra på de och se om jag märker någon skillnad.
Citera
2020-10-31, 13:57
Medlem
Låter mer som Psykosomatiska problem

Nog finns det skit tobak men att man skall kräkas eller må så dåligt som vissa skriver beror nog på andra problem.
Citera
2020-10-31, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Låter mer som Psykosomatiska problem

Nog finns det skit tobak men att man skall kräkas eller må så dåligt som vissa skriver beror nog på andra problem.

Min hjärntumör minskade 80% när jag köpte dyrt snus

Skämt åsido tror jag verkligen att tillverkarna tänjer på gränserna för att kunna sälja snusdosor för 17-23:- styck inkl skatt.

Sen finns det säkert många svarta snusfabriker, vet en som nyligen blev tagen. En ganska stor razzia och vem vet vad dem satte för etikett på sitt snus.
Citera
2020-11-01, 00:50
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Låter konstigt, har testat på olika allt från AGSnus till SM, aldrig märkt någon skillnad bortsett från smak och kvalité.
WTF menar du ? Låter som budget till tattar snus?
Citera
2020-11-01, 00:52
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Kan det vara snuset som är anledningen till att jag för ca 7 år sen började få en oförklarlig huvudvärk? Trött jämt är jag också.
Gick från Grov till Granit och sedan Kaliber.
Jag som gått till läkarn flera ggr och nu fått migränförebyggande och Sumatriptan...
Jag har ALDRIG tänkt på att det skulle kunna vara snuset.
sorry för dubbelpost, men fan måste d ufatta det tillslut om du inte går på andra grejer än snus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in