2020-10-28, 19:24
Medlem
hej ,
jag vill dina åsikter och råd.

jag vill gör en 35 veckor kort vuxenutbildning på gymnasienivå,i en annan stad än den där jag bor.
Jag vet att det är min hemkommun som ska betala för den. När jag frågade till de hur det funkar, Jag gjorde misstaget att informerade att jag ha en kandidatexam från mitt hemland, de svarade
"Du är välkommen med en ansökan men tyvärr är det inte särskilt troligt att du beviljas en yrkesutbildning på gymnasienivå, om du redan har avslutad gymnasienivå eller ännu mera "

jag vill gör det iaf !
när jag ansöker frågar de antingen SFI (men det är fortfarande kopplat till min kommun) eller tillhandahåller min grundnivå betyg ...hoppas at de kommer inte ihåg mig men med personnumer jag är inte säkert att de kan hitta infos om mitt bakgrung....Tar jag risken?
Citera
2020-10-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
du får ingen utbildning så länge du är etnisk svensk,då alla yrkesutbildningar idag är öronmärkta för svarta nyanlända och för muslimer,det är enkla fakta du kan söka upp via telefonsamtal och lite googling
Läste du inte ens trådstarten innan du svarade med reptilhjärnan? TS är uppenbarligen inte svensk. Med din logik skall det då åkas räkmacka.
Citera
2020-10-28, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sombreslayer
hej ,
jag vill dina åsikter och råd.

jag vill gör en 35 veckor kort vuxenutbildning på gymnasienivå,i en annan stad än den där jag bor.
Jag vet att det är min hemkommun som ska betala för den. När jag frågade till de hur det funkar, Jag gjorde misstaget att informerade att jag ha en kandidatexam från mitt hemland, de svarade
"Du är välkommen med en ansökan men tyvärr är det inte särskilt troligt att du beviljas en yrkesutbildning på gymnasienivå, om du redan har avslutad gymnasienivå eller ännu mera "

jag vill gör det iaf !
när jag ansöker frågar de antingen SFI (men det är fortfarande kopplat till min kommun) eller tillhandahåller min grundnivå betyg ...hoppas at de kommer inte ihåg mig men med personnumer jag är inte säkert att de kan hitta infos om mitt bakgrung....Tar jag risken?

Du har ju redan en utbildning, varför ska du ta den plats som någon utan utbildning behöver mer? Du är självisk. Jag hoppas du tvingas lämna Sverige. Vi behöver inte fler utländska parasiter.
Citera
2020-10-28, 21:17
Medlem
Ofrivilligtvilligs avatar
Läs en annan kurs som relaterar till det du vill utbilda dig till, hänvisa sedan att du är inne på det spåret och vill komplimitera din merit.

Lycka till!
Citera
2020-10-29, 07:36
Medlem
"Flytta" till den kommunen innan du ansöker. Då är det inte din nuvarande hemkommun som betalar.

Så gör de från lågskattekommuner eftersom de säger nej till allt som kostar kommunen pengar.

Efter utbildningen är det bara att "flytta hem igen.
Citera
2020-10-29, 11:15
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Finns en lösning för TS utöver att flytta.

Bekosta utbildningen själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in