• 1
  • 2
2020-10-26, 22:21
Medlem
Teus avatar
Godhetsknarkaren Kerstin tyckte synd om afghanerna som fått avslag och tyckte det var en lysande idé att hjälpa dom köpa tågbiljetter till Frankrike för att kunna söka asyl där. Tyska myndigheter dömde henne för 33 fall av människosmuggling att betala 26 000 kr i böter alternativt sitta ett 5 månaders långt straff.

Artikeln innehåller en hel del snyft så be ware.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...niskosmuggling

Diskussion: Är det inte rätt anmärkningsvärt att tyska myndigheter får träda in och rätta upp när svenska batikhäxor får för sig att smuggla afghaner inom EU?
Citera
2020-10-26, 22:29
Medlem
Det jag reagerade mest på var att Kerstin trodde att hennes relativt höga ålder (73) på något vis skulle friskriva henne från konsekvenser av hennes agerande. Hon visste således mycket väl att hon gjorde något olagligt när hon hjälpte afghanerna att köpa biljetter till Tyskland, och borde ha kunnat räkna ut att det skulle kunna få konsekvenser.
Nu slapp hon i alla fall betala böterna eftersom pengarna ordnades fram via insamlingar.

Citat ur snyftartikeln i aftonbladet.se:
"Kerstin Larnesjö, 73, köpte tågbiljetter åt flyktingar så att de skulle kunna lämna Sverige.
Nu har hon dömts – för människosmuggling.
– Jag trodde inte att polisen skulle lägga kraft på en gammal tant, säger hon."
Citera
2020-10-26, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Godhetsknarkaren Kerstin tyckte synd om afghanerna som fått avslag och tyckte det var en lysande idé att hjälpa dom köpa tågbiljetter till Frankrike för att kunna söka asyl där. Tyska myndigheter dömde henne för 33 fall av människosmuggling att betala 26 000 kr i böter alternativt sitta ett 5 månaders långt straff.

Diskussion: Är det inte rätt anmärkningsvärt att tyska myndigheter får träda in och rätta upp när svenska batikhäxor får för sig att smuggla afghaner inom EU?
Batikhäxorna är tuffa tycker jag, de går upp i skydd för nysvenskar.
Citera
2020-10-26, 22:57
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Det jag reagerade mest på var att Kerstin trodde att hennes relativt höga ålder (73) på något vis skulle friskriva henne från konsekvenser av hennes agerande. Hon visste således mycket väl att hon gjorde något olagligt när hon hjälpte afghanerna att köpa biljetter till Tyskland, och borde ha kunnat räkna ut att det skulle kunna få konsekvenser.
Nu slapp hon i alla fall betala böterna eftersom pengarna ordnades fram via insamlingar.

"Kerstin Larnesjö, 73, köpte tågbiljetter åt flyktingar så att de skulle kunna lämna Sverige.

Äldre kvinnor brukar ju slippa undan rättmätiga straff (kvinnor överlag).
I det här fallet borde faktiskt straffet vara döden, människosmuggling borde leda till döden för att snabbt få stopp på dumheterna och gangsters söker nya marknader istället för att riskera döden.

Ganska lamt straff för 33 brott, det är 1,8 månader per brott, mycket klent straff faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Martikainen
Batikhäxorna är tuffa tycker jag, de går upp i skydd för nysvenskar.

Bättre om de flyttar till babbeländerna, där kan de skapa sitt muslim-kommunistiska lyckorike. GTFO.
Citera
2020-10-26, 23:13
Medlem
Teus avatar
Det jag reagerar mest över är hur lång tid detta måste ha pågått med tanke på hur många fall av brott det rör sig om och hur det är först i Tyskland där det sätts stopp. Att svenska myndigheter inte reagerat tidigare är en skam för nationen. Hur många enkla tågbiljetter till Frankrike kan man boka på SJ innan det börjar plinga i systemet?
Senast redigerad av Teu 2020-10-26 kl. 23:16.
Citera
2020-10-26, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Äldre kvinnor brukar ju slippa undan rättmätiga straff (kvinnor överlag).
I det här fallet borde faktiskt straffet vara döden, människosmuggling borde leda till döden för att snabbt få stopp på dumheterna och gangsters söker nya marknader istället för att riskera döden.

Ganska lamt straff för 33 brott, det är 1,8 månader per brott, mycket klent straff faktiskt.

Bättre om de flyttar till babbeländerna, där kan de skapa sitt muslim-kommunistiska lyckorike. GTFO.

Hur räknar du nu? Fem månaders fängelse delat med 33 blir ungefär 4,5 dagar per brott. Fast juridiken räknar inte varje brott för sig i sådana här sammanhang.
Citera
2020-10-26, 23:32
Medlem
AA_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Jag tycker det är förträffligt att vi har normala nationsgrannar som kan hjälpa oss nu när nationen Sverige helt fått hjärnsläpp och överträffar "1984" med råge.
Vi är för sjuka för att rädda oss själva så det kommer våra kära grannar tvingas göra,
Citera
2020-10-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA_Sweden
Vi är för sjuka för att rädda oss själva så det kommer våra kära grannar tvingas göra,

Dra inte alla över samma kam gärna. Det finns fortfarande vettigt folk här.
Citera
2020-10-27, 00:18
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA_Sweden
Jag tycker det är förträffligt att vi har normala nationsgrannar som kan hjälpa oss nu när nationen Sverige helt fått hjärnsläpp och överträffar "1984" med råge.

Det tycker jag också, men samtidigt så tycker jag inte vi ska sluta rannsaka oss själva och kräva förbättring från våra myndigheter. Att Tyskland går in och gör sitt jobb är hur bra som helst men förhindrar inte att detta är ett stort magplask från Sveriges sida.
Citera
2020-10-27, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar

det r skillnad mellan svensk polis som lägge rned ALLT och tysk polis som har gemensamma patruleringar på förbindelser mellan tyskland och bajshålet frankrike.

min gissning är att hon gjort detta innan. skulle inte förvåna mig om hon fick ialla fall suga av dem eller mer i utbyte för den "vänligheten". Jag antar att hon är singel för vem skulle vara tillsammans med en som ingen normal man vill ha.
Citera
2020-10-27, 01:02
Medlem
spermaoffrets avatar
Ska också testa den som pensionär: "men trodde inte de skulle lägga krut på en gammal gubbe", efter jag gjort något slags bedrägeri eller hjälpt brottslig verksamhet.

Men ja, det gick ju sådär.
Citera
2020-10-27, 06:32
Medlem
Mad monks avatar
Alltid dessa kvinnor tänk om en man importerat massa ryskor vilket jävla liv det blivit i ljugmedia.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in