2020-10-26, 16:25
Medlem
Klappasäftens avatar
Via nordnet kan man få webbbaserat Infront för ungefär 700kr månaden men kollar man Infronts hemsida så är det 2800kr månaden? Vad är skillnaden?

Finns det billigare alternativ till Infront?
Citera
2020-10-26, 17:10
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Via nordnet kan man få webbbaserat Infront för ungefär 700kr månaden men kollar man Infronts hemsida så är det 2800kr månaden? Vad är skillnaden?

Det är absolut inte samma funktionalitet i Infront för 700kr månader som den för 2800kr+
Det beror helt och hållet vad du är ute efter.

Är det globala analytiker-estimat och FA data så testa dessa två
(FB) Koyfin & TiKR - framtida konkurrenter till Bloomberg T. & Reuters Eikon?
Citera
2020-10-26, 21:16
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Det är absolut inte samma funktionalitet i Infront för 700kr månader som den för 2800kr+
Det beror helt och hållet vad du är ute efter.

Är det globala analytiker-estimat och FA data så testa dessa två
(FB) Koyfin & TiKR - framtida konkurrenter till Bloomberg T. & Reuters Eikon?

Okej då förstår jag. Tack för tipsen för de andra programmen!
Citera
2020-10-26, 21:33
Medlem
Citat:

Du får infront gratis om du är Pro 2-kund hos Avanza
Citera
2020-10-26, 21:37
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Du får infront gratis om du är Pro 2-kund hos Avanza

Jag handlar knappast med courtage för 4000kr månaden så det är bara att glömma haha.
Citera
2020-10-27, 07:00
Medlem
Citat:
Jag handlar knappast med courtage för 4000kr månaden så det är bara att glömma haha.
Okej, det lät som det då du behövde en avancerad terminal för ditt värdepappershandlande.

Jag kör på det och tycker det fungerar mycket bra, gratis är gott (eller courtaget kostar ju, men det betalar jag ju oavsett)
Citera
2020-10-27, 10:57
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Okej, det lät som det då du behövde en avancerad terminal för ditt värdepappershandlande.

Jag kör på det och tycker det fungerar mycket bra, gratis är gott (eller courtaget kostar ju, men det betalar jag ju oavsett)

Inom en snar framtid kanske men tyvärr inte än. Jag är ganska ny inom området tyvärr.
Citera
2020-10-27, 17:07
Medlem
Fast beror vad du är ute efter, ska du även lägga till alla moduler och datapaket med live data då plockar det på.

Så även om kan köpa basis för 300€ mån är inte det allt. Du kan lätt komma upp till 1000-2000€ mån beroende om du vill tillgång till allt och alla marknader data
Citera
2020-10-28, 09:36
Medlem
Finans.killens avatar
Beror ju på vad som ska göras? Du får ju speca lite.

Algohandel? Bygg eget och koppla in på IBKR. Finns säkert tusen andra sätt men det är det som jag har testat.

Bara lite live TA och handla i grafen? Koppla på en mäklare på Tradingview.

FA? Vet jag inte, har terminal via jobbet så inget jag har engagerat mig i men du kan ju kolla han som länkade till en annan tråd med lite FA. Börsdata ska tydligen vara lite småskoj också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in