2020-10-25, 13:26
Medlem
Jag älskar Sverige och vill inte glömma språket, den unika kulturen. Hur gör ni för att hålla den svenska kulturen vid liv när ni bor utomlands? Hur gör ni för att ens hålla den vid liv när ni bor i SVERIGE? Gör ni ens det? Vad är det som är så kulturellt som ni anammar i vardagen?

Tyvärr är jag då inte kirsten/muslim (som är två officiella religoner i sverige) utan följer en annan religion så det blir svårt att anamma den delen av kulturen. Lucia firar man.

Äter ni svensk mat? Vad gör ni för att hålla kulturen vid liv? För att man ska hålla ett folk samman så måste man börja med kulturen.
Citera
2020-10-25, 13:28
Medlem
Kalles kavjar, social fobi och feminism tyder inte på någon kultur. Sverige går samman då de inte har en kultur att följa.
Citera
2020-10-25, 13:42
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Vi gör själva bara svenskt. Allt. Utan undantag. Det gör oss till särlingar. Folk tipsar E X P O om oss.

Det för oss trista är att alla etniska svenskar i vår omgivning gör ickesvenskt. Äter bara främmande mat. Blandar kroppsvätskor på samma sätt. Reser till platser som inte är i Sverige, inte ens i Europa.

Och det är dom som Får Ligga.
Citera
2020-10-25, 13:54
Medlem
Asmodeusvults avatar
Jag och de jag ansvarar för håller traditioner och hävd vid liv genom att leva våra liv utan att låta sig påverkas av ”moderna strömningar” från tyckare och populister, media, parnass och pöbel utan istället söka och hitta ideal och vägvisare från en tid då folk i gemen kunde bygga en gärdesgård, bygga en eld och inte höjde på ögonen över att man är patriot.
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Tyvärr är jag då inte kirsten/muslim (som är två officiella religoner i sverige) utan följer en annan religion så det blir svårt att anamma den delen av kulturen.
Vad insinuerar du?

Den religion du följer har med all säkerhet samma officiella status som den du av oklar anledning jämställer med att vara ”kirsten” [sic.].
Citera
2020-10-25, 13:58
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Jag och de jag ansvarar för håller traditioner och hävd vid liv genom att leva våra liv utan att låta sig påverkas av ”moderna strömningar” från tyckare och populister, media, parnass och pöbel utan istället söka och hitta ideal och vägvisare från en tid då folk i gemen kunde bygga en gärdesgård, bygga en eld och inte höjde på ögonen över att man är patriot.

Vad insinuerar du?

Den religion du följer har med all säkerhet samma officiella status som den du av oklar anledning jämställer med att vara ”kirsten” [sic.].

lexitp är judinna från Israel.
Citera
2020-10-25, 13:59
Medlem
Mad monks avatar
Varför skulle du glömma ditt eget språk? Jag firar jul, nyår och påsk anser dessa är väldigt svenska traditioner jag firar inte ramadan och kommer aldrig göra det heller. Såvida jag inte får en stroke kommer jag troligen komma ihåg mitt modersmål.
Citera
2020-10-25, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Vi gör själva bara svenskt. Allt. Utan undantag. Det gör oss till särlingar. Folk tipsar E X P O om oss.

Det för oss trista är att alla etniska svenskar i vår omgivning gör ickesvenskt. Äter bara främmande mat. Blandar kroppsvätskor på samma sätt. Reser till platser som inte är i Sverige, inte ens i Europa.

Det ligger något i det. Svenskar (i synnerhet kvinnor) vill göra det lätt för sig. Att leva svenskt kräver arbete och engagemang, medan att bara luta sig tillbaka och glo på Netflix inte kräver mer än din själ.

Sverige är idag ett land för barn och idioter.
Citera
2020-10-25, 15:13
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Jag älskar Sverige och vill inte glömma språket, den unika kulturen. Hur gör ni för att hålla den svenska kulturen vid liv när ni bor utomlands? Hur gör ni för att ens hålla den vid liv när ni bor i SVERIGE? Gör ni ens det? Vad är det som är så kulturellt som ni anammar i vardagen?

Jag vet inte om jag borde svara, då jag bor i forna Sverige. Men tittar jag ut ser det i alla fall ut som jag var utomlands. Går jag ut på gatan hör jag nästan bara främmande språk. Dessutom stinker det osvenskt. Känslan att bo i "Sverige" är ju den samma som att bo utomlands nu mera på många håll. Jag antar att jag hade gjort samma saker om jag hade bott utomlands, i stort sett.

Vad jag gör är att äta salt fisk, salt kaviar och salt godis. På julen har jag julgran och julbelysning i fönstret, och äter givetvis lite skivad gris. Jag slänger inte mattor, soffor och trasiga fläktar på bakgården. Jag har inga problem med kvinnor i chefspositioner (så länge de inte är inkvoterade). Jag har inte pyjamas eller tält på mig när jag går ut. Jag stänger fönstren när det är kallt. Jag går i normal promenadfart, och inte släpar eller vaggar fram i halvfart som om livet var evigt. Jag talar svenska med vänner, myndigheter och med kollegorna. Jag har fina saker i fönstret. Jag håller avstånd i trafiken. Jag hotar inte kvinnor som går med korta shorts, eller kallar dom hora. Jag kastar inte sten på saker och ting. Jag har varmvit belysning i bostaden. Jag dricker mjölk. Jag är gärna i naturen. Jag hotar inte folk med att jag ska knulla deras morsa. Jag åker skidor och skridskor när det är möjligt. Jag sorterar förpackningar i plast, metall och glas. Jag respekterar tidsbokningssystemet i tvättstugan. Jag dricker snaps. Min bil är påställd.
Citera
2020-10-25, 15:38
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd

Jag tycker inte man måste köra Volvo, sätta på sig en vikingahjälm, dricka Renat (helst inte samtidigt! ), semestra i Hälsingland för att man är svensk. Språket, historien, rasen binder oss samman.
Citera
2020-10-25, 15:46
Medlem
Citat:

Tyvärr är jag då inte kirsten/muslim (som är två officiella religoner i sverige) utan följer en annan religion så det blir svårt att anamma den delen av kulturen. Lucia firar man.

Äter ni svensk mat? Vad gör ni för att hålla kulturen vid liv? För att man ska hålla ett folk samman så måste man börja med kulturen.
Tittar på Svensk kultur Stockholm på 40 talet medeltiden gillar jag.
Cyklar på en Uppsalacykel från 40 talet samt en armecykel.
Äter svenska varor.
Citera
2020-10-25, 20:46
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Språket, historien, rasen binder oss samman.

Vi önskar du hade rätt.

Här är det du själv i ditt inlägg valt benämna "Språket, historien, rasen" i Sverige av idag:

Det svenska språket språkblandas upp med globalistsvenska och påhittade värdeuttryck.

Den svenska historien skrivs om av hardcore marxister (sär skrivet) som bashar kristendomen som fascistisk, nationsbegreppet som "imperialism" och borgerskapet som förtryckare.

"Rasen" (...huga..!) ens bara som ett ord är lika O B E N Ä M N B A R som "N-ordet" och är som begrepp lika med att bunkra Zyklon B och vilja använda på kvinnor, åldringar och telningar.
Citera
2020-10-26, 09:48
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag vet inte om jag borde svara, då jag bor i forna Sverige. Men tittar jag ut ser det i alla fall ut som jag var utomlands. Går jag ut på gatan hör jag nästan bara främmande språk. Dessutom stinker det osvenskt. Känslan att bo i "Sverige" är ju den samma som att bo utomlands nu mera på många håll. Jag antar att jag hade gjort samma saker om jag hade bott utomlands, i stort sett.

Vad jag gör är att äta salt fisk, salt kaviar och salt godis. På julen har jag julgran och julbelysning i fönstret, och äter givetvis lite skivad gris. Jag slänger inte mattor, soffor och trasiga fläktar på bakgården. Jag har inga problem med kvinnor i chefspositioner (så länge de inte är inkvoterade). Jag har inte pyjamas eller tält på mig när jag går ut. Jag stänger fönstren när det är kallt. Jag går i normal promenadfart, och inte släpar eller vaggar fram i halvfart som om livet var evigt. Jag talar svenska med vänner, myndigheter och med kollegorna. Jag har fina saker i fönstret. Jag håller avstånd i trafiken. Jag hotar inte kvinnor som går med korta shorts, eller kallar dom hora. Jag kastar inte sten på saker och ting. Jag har varmvit belysning i bostaden. Jag dricker mjölk. Jag är gärna i naturen. Jag hotar inte folk med att jag ska knulla deras morsa. Jag åker skidor och skridskor när det är möjligt. Jag sorterar förpackningar i plast, metall och glas. Jag respekterar tidsbokningssystemet i tvättstugan. Jag dricker snaps. Min bil är påställd.

UNDERBART. Detta är svenskt. Vettighet, rimlighet, hänsyn, intelligens, jämlikhet, naturälskande. Stå upp för svenskheten. Pkmedia och tokvänstern/tokliberaler vill få det att framstå som ”ond nationalism” när man egentligen bara hyllar det bra med svenskhet och Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in