• 1
  • 2
2020-10-24, 22:59
Avstängd
at0m3ns avatar
Samhällsnytt har tidigare uppmärksammat hur en 17-åring knivmördades på T-Centralen i Stockholm för att han ska ha ”stirrat” på gärningsmannen. Strax efter firade mördaren med skratt och hamburgare. Tingsrätten dömde honom till fängelse i sex år. Men hovrätten river upp domen och skonar honom från fängelse. Ungdomsvård anses vara en tillräcklig påföljd – detta eftersom mördaren ”bara var 17 år”.

https://samnytt.se/mordade-tonaring-...fran-fangelse/

Offret finns inte längre och är död kommer aldrig heller få se sina nära och kära medan mördaren kommer få all hjälp samt rehab han behöver på toppen av det är han en fri man snart.
Vad håller egentligen våra lagmän på med?
Citera
2020-10-24, 23:06
Medlem
STORVITHAJs avatar
Det är så jävla illa, blir spyfärdig av dessa "straff".
Hade jag varit nära anhörig så vet jag inte vad jag hade gjort, vilket jävla hån.
Citera
2020-10-24, 23:08
Medlem
Fängelserna är väl fulla.
Citera
2020-10-24, 23:40
Medlem
Misantrop1891s avatar
6 år är redan ett skämt.. sjukt löjligt.
Citera
2020-10-24, 23:41
Medlem
Ducadreams avatar
Ja, han lär väl inte leva länge. 17 åringens släkt kommer säkert hämnas. Var inte en av killarna som hängde med GM mördad(brand)?

Ja, detta är inget annat än ett skämt.
Citera
2020-10-24, 23:42
Medlem
Den här ungdomen mördade eftersom han någonstans i uppväxten hamnat snett och fått skeva värderingar. Kan man fixa dessa och omforma honom till en ansvarsfull och förstående individ i tid till att han går in i vuxenlivet så är väl det det bästa?

Detta är en känslig ålder där man formas väldigt enkelt, därför bör fängelse undvikas då det riskerar att cementera honom som en brottsling.
Citera
2020-10-24, 23:46
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Den här ungdomen mördade eftersom han någonstans i uppväxten hamnat snett och fått skeva värderingar. Kan man fixa dessa och omforma honom till en ansvarsfull och förstående individ i tid till att han går in i vuxenlivet så är väl det det bästa?

Detta är en känslig ålder där man formas väldigt enkelt, därför bör fängelse undvikas då det riskerar att cementera honom som en brottsling.

Du är inte rolig och du får inga poäng för ditt trollande.

OnT: Visst har Samnytt tagit fel på bilderna? Det skall vara tvärtom.
Citera
2020-10-24, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Du är inte rolig och du får inga poäng för ditt trollande.

OnT: Visst har Samnytt tagit fel på bilderna? Det skall vara tvärtom.
Jag kan försäkra att jag är helt seriös.

Du är medveten om att det inte existerar någon fri vilja och att alla val vi någonsin gör beror på omständigheter som vi inte har någon kontroll över? Att den här 17-åringen blev en mördare beror till 100% på ren otur. Att du inte blev en mördare beror till 100% på ren tur.
Citera
2020-10-25, 00:01
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Jag kan försäkra att jag är helt seriös.

Du är medveten om att det inte existerar någon fri vilja och att alla val vi någonsin gör beror på omständigheter som vi inte har någon kontroll över? Att den här 17-åringen blev en mördare beror till 100% på ren otur. Att du inte blev en mördare beror till 100% på ren tur.

Du trollar. Trollar du inte så är du efterbliven. Men jag och alla andra fattar att du trollar.

Att mördaren mördade Tony beror till 100% på att mördare var blatte. Blatten bestämde sig för att mörda en annan blatte. Men eftersom han är blatte så slipper han fängelse.

Hade mördaren varit en etnisk svensk så skulle han fått ett mångårigt fängelsestraff.

Sen var Tony en blatte, så man kan se det som en liten seger att iaf en blatte dog.
Citera
2020-10-25, 00:37
Medlem
känns ju inte alls som att GM lär mörda igen iheller..
Citera
2020-10-25, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Du trollar. Trollar du inte så är du efterbliven. Men jag och alla andra fattar att du trollar.

Att mördaren mördade Tony beror till 100% på att mördare var blatte. Blatten bestämde sig för att mörda en annan blatte. Men eftersom han är blatte så slipper han fängelse.

Hade mördaren varit en etnisk svensk så skulle han fått ett mångårigt fängelsestraff.

Sen var Tony en blatte, så man kan se det som en liten seger att iaf en blatte dog.
Nej det är aldrig en seger att någon blir mördad, speciellt inte om GM och offret inte ens träffat varandra innan dådet. Lägg därtill det faktum att massvis med människor kan bevittna händelsen på T-Centralen av alla ställen, människor som kan få psykiska men. Men inte du förstås...
Citera
2020-10-25, 01:05
Medlem
Gm är väl av rätt klan helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem