• 1
  • 2
2020-10-24, 07:44
Medlem
WykkedWitchs avatar
[quote=WykkedWitch|73351212]... och jag som trodde att du skulle digga mitt inlägg.
Tack för att du lär mig vad svammel är. Då försöker jag " nyktra till" när jag ger dig följande; Det här med spirituella/ockulta intressen har inget att göra med mina psykedeliska intressen. Tro mig, jag är seriös och vill bli psychonaut. Jag valde att skriva till dej och jag vet att en LSD- tripp är mera oros-fylld än tex psilosybin, ketamin eller DOB.
Vilken substans tror du har ett mera spirituellt innehåll då. Svamp, salvia kanske men nu gäller det egoloss också och om jag frågar såhär; Hur är egodöden olika från drog till drog? Det måste den vara för vissa substanser är ju så kortvariga.[/QUOTE Hej igen.
Hur lång tid bör jag vänta mellan LSD intag?
Är det vettigt att utmana längre trippar med frågor eller bör jag flyta med tills essentiella ting kommer till mig?
Är det alltid (i början när man är oerfaren) bra att ha en sitter som ser till att man inte tappar tunga saker eller går ut på stan?
Kan man bli "frälst" på LSD eller svamp på så sätt att det färgar av sig i vardagen på ett negativt sätt. Lite som att man får kristuskomplex Detta är frågor jag inte hittar svar på någonstans.
Citera
2020-10-24, 07:45
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
... och jag som trodde att du skulle digga mitt inlägg.
Tack för att du lär mig vad svammel är. Då försöker jag " nyktra till" när jag ger dig följande; Det här med spirituella/ockulta intressen har inget att göra med mina psykedeliska intressen. Tro mig, jag är seriös och vill bli psychonaut. Jag valde att skriva till dej och jag vet att en LSD- tripp är mera oros-fylld än tex psilosybin, ketamin eller DOB.
Vilken substans tror du har ett mera spirituellt innehåll då. Svamp, salvia kanske men nu gäller det egoloss också och om jag frågar såhär; Hur är egodöden olika från drog till drog? Det måste den vara för vissa substanser är ju så kortvariga.
Hej igen.
Hur lång tid bör jag vänta mellan LSD intag?
Är det vettigt att utmana längre trippar med frågor eller bör jag flyta med tills essentiella ting kommer till mig?
Är det alltid (i början när man är oerfaren) bra att ha en sitter som ser till att man inte tappar tunga saker eller går ut på stan?
Kan man bli "frälst" på LSD eller svamp på så sätt att det färgar av sig i vardagen på ett negativt sätt. Lite som att man får kristuskomplex Detta är frågor jag inte hittar svar på någonstans.
Citera
2020-10-24, 08:59
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Du får ta och nyktra till om du vill skriva ett till inlägg till mig.

Det enda fråga jag kan reda ut i ditt svammel är hur du ska förbereda dig på LSDs effekter. Då kan jag tipsa om att läsa hur rusprofilen är samt goda metoder att avvärja snedtrippar respektive jobba känslor (typ byta rum ... på svamp är det fördelaktigt att ha ett stearinljus tänt, då vet man hur lång tiden har gått). Allt "mumbo-jumbo" med spirituell förberedelse just för en (singular) tripp är bara strunt när det kommer till syra.
Svara då.
Om du inte tror att du behöver sänka dig till min nivå så kan vi gärna fortsätta diskutera.
Psilosybin är intressant på så sätt att den ju är som en lärare och jag frågar rätt ut om efter egodöden med svamp, styrs man av denna lärare som svamp är mer än LSD eller DOB?
Om man är balanserad omedecinerad unipolär utan deppressioner; är det mera risker med tex svamp eller vilka psykedeliska substanser kan jag ta när jag i vissa lägen blir lätt manisk?
Jimi Hendrix var ju bipolär.
Citera
2020-10-24, 15:46
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
... och jag som trodde att du skulle digga mitt inlägg.
Vilken substans tror du har ett mera spirituellt innehåll då. Svamp, salvia kanske men nu gäller det egoloss också och om jag frågar såhär; Hur är egodöden olika från drog till drog? Det måste den vara för vissa substanser är ju så kortvariga.
Nja, en tumregel jag fått är "syra går att styra, svamp är damp" & det är sant.

Svamp i naturen är ju utan att snacka om det den mest psykedeliska upplevelse man kan komma och samtidigt rota sig med jorden, tror jag.
Citat:
Svara då.
Om du inte tror att du behöver sänka dig till min nivå så kan vi gärna fortsätta diskutera.
Psilosybin är intressant på så sätt att den ju är som en lärare och jag frågar rätt ut om efter egodöden med svamp, styrs man av denna lärare som svamp är mer än LSD eller DOB?
Om man är balanserad omedecinerad unipolär utan deppressioner; är det mera risker med tex svamp eller vilka psykedeliska substanser kan jag ta när jag i vissa lägen blir lätt manisk?
Jimi Hendrix var ju bipolär.
Jag skulle rekommendera dig att inte hoppa på och börja trippa innan du fått ordning på ditt mående och övriga liv. Bipolär och psykedeliska kan resultera i ett långvarigt och svårtacklat ovälmående, vet av erfarenhet.

Edit: Den mest psykedeliska upplevelsen som kan medföra egodöd är utan tvekan högdos DMT, men det brukar sällan "ge" det där som man ofta är ute efter, mer än ett minne som man inte kan glömma.
Senast redigerad av GoUoD 2020-10-24 kl. 15:53.
Citera
2020-11-02, 08:20
Medlem
SlavojSoundchecks avatar
Jag skulle säga att man absolut kan bli ”frälst” och få kristuskomplex av psykedelika precis som när man är hängiven nån religiös rörelse.

Jag har haft mystika erfarenheter i nyktert tillstånd (om mystiken nu kan beskrivas som nykter i sig själv).

Jag tror både problemet och styrkan i att göra saker i ett inramat religiöst/andlöst sammanhang är att tolkningarna sätts in i ett givet ramverk.

För egen del har mystiken och psykedelikan bekräftat en egen väg som inte riktigt sitter bekvämt i någon tradition. Det skulle jag säga är en vinst, för min del. Men behovet av integration och viljan att göra det arbetet skiljer användning med terapeutisk/andlig intention från ”rekreationellt” bruk.
Citera
2020-11-02, 08:32
Medlem
SlavojSoundchecks avatar
Ett litet tillägg: När du beskriver shamaners och mediums roll på din egen livsresa - och dessutom hävdar att shamanens väg är bättre - är det alltså ett sådant andligt sammanhang. Det betyder ju att du behöver passa in de sprängda gränser och uppenbarelser som psykedelika kan ge i ett befintligt sammanhang. Det kan bli jobbigt eller fel om dina erfarenheter sträcker sig långt utanför vad dina andliga vägledare står för. Men för många går det bra. Jag har exempelvis pratat med djupt troende kristna som använder svamp och inte har några problem med att få ihop sina trippar med sin livssyn. Intressant tycker jag, men funkar ganska dåligt för mig personligen.
Citera
2021-03-30, 23:12
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Nja, en tumregel jag fått är "syra går att styra, svamp är damp" & det är sant.

Svamp i naturen är ju utan att snacka om det den mest psykedeliska upplevelse man kan komma och samtidigt rota sig med jorden, tror jag.

Jag skulle rekommendera dig att inte hoppa på och börja trippa innan du fått ordning på ditt mående och övriga liv. Bipolär och psykedeliska kan resultera i ett långvarigt och svårtacklat ovälmående, vet av erfarenhet.

Edit: Den mest psykedeliska upplevelsen som kan medföra egodöd är utan tvekan högdos DMT, men det brukar sällan "ge" det där som man ofta är ute efter, mer än ett minne som man inte kan glömma.
Hur menar du med att svamp är damp?
Citera
2021-03-31, 00:05
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Hur menar du med att svamp är damp?
Mer att det låter kul.

Men för att försvara det: du kan inte bestämma i förväg vad du vill ha/få av en svamptrip, det som händer sker, lsd är mer förlåtligt där, även om det går att rasa rätt rejält även av det.
Sitta och kolla på när jättar sjunger (lågdos, knappt OEV, men du både ser och hör dem ... dem sjunger mot dig, till varandra, i rålis) tror jag inte är något direkt vanligt på lsd, om man säger så .. inte på svamp heller kanske, men ja - förstår du?

Edit: ha överseende med att jag är tvär och vresig, jag är det bara. Sett till mina tidigare inlägg i tråden.

Upptäckte för övrigt efter mina inlägg i tråden här att min kompis gått bort, hon var bipolär och rätt förtjust i psykedeliska upplevelser (inte droger, inte ens cannabis tålde hon), inte ens 30 hann hon bli, mycket tråkigt. Otroligt duktig om än trasslig. Känns förbannat att jag inte fanns där att hålla henne i skinnet när hon ville hoppa ut, men hon gick sin väg och jag respekterar det.
Senast redigerad av GoUoD 2021-03-31 kl. 00:25.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in