• 1
  • 2
2020-10-23, 14:25
Medlem
Nu är det flera poddar som har blivit låsta bakom Podmes premiumtjänst som kostar 69kr i månaden. Schulmans show, Fördomspodden och Sigges Flinck-podd är de exemplen jag har stött på.

Vill de inte ha lyssnare på sina poddar? Eller bryr de bara sig om pengar? Tycker det är mest tråkigt med fördomspodden som jag gillar. Men jag tänker såklart inte betala 69 kr i månaden för några poddar. Kostar väl lika mycket för Dinsey+? Detta kommer hålla 1 max två år sen är de tillbaka på den öppna marknaden när Podme har konkat.

Någon här som betalar?
Citera
2020-10-23, 14:27
Medlem
Tackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Nu är det flera poddar som har blivit låsta bakom Podmes premiumtjänst som kostar 69kr i månaden. Schulmans show, Fördomspodden och Sigges Flinck-podd är de exemplen jag har stött på.

Vill de inte ha lyssnare på sina poddar? Eller bryr de bara sig om pengar? Tycker det är mest tråkigt med fördomspodden som jag gillar. Men jag tänker såklart inte betala 69 kr i månaden för några poddar. Kostar väl lika mycket för Dinsey+? Detta kommer hålla 1 max två år sen är de tillbaka på den öppna marknaden när Podme har konkat.

Någon här som betalar?

Nej, betalar inte men instämmer i att det är tråkigt att flera poddar stängs bakom betaltjänst. Var väl dock bara en tidsfråga.
Citera
2020-10-23, 14:34
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel

Någon här som betalar?

Förra året var det en 10-11 tusen personer som betalade (räknat på att alla betalade för hela året, så egentligen större antal, men i alla fall ca 130t betalmånader): https://www.allabolag.se/5591136121/podme-ab

69 kr är ju inga pengar, och du får ju många timmar lyssning för de pengarna, eftersom du betalar för samtliga poddar och inte 69 kr för en viss podd. Jag skulle inte ha några som helst problem att betala 69 spänn i månaden om någon podd jag var intresserad av låg där.
Citera
2020-10-23, 14:40
Medlem
sverjevenns avatar
betalar då det är ett par poddar jag inte vill vara utan.
hade hellre betalat till de poddar jag lyssnar på än till skitföretaget podme som fungerar värdelöst och verkar helt sakna ambitioner att fixa till en stabil fungerande tjänst, varför skulle de bry sig, ingen konkurrens? Grisföretag!
Citera
2020-10-23, 14:51
Medlem
torrenttobbes avatar
Slutna sällskap
Besynnerliga Berättelser
En Mörk Historia
Rättegångspodden
Episka Ögonblick
Massmördarpodden
Seriemördarpodden
Skandal!
Bakom Galler
Fängelsepodden
Dom jag lyssnar på, väl värt pengar i månaden om du frågar mig.

Appen i sig är en katastrof men jag får leva med det antar jag.
Citera
2020-10-23, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Förra året var det en 10-11 tusen personer som betalade (räknat på att alla betalade för hela året, så egentligen större antal, men i alla fall ca 130t betalmånader): https://www.allabolag.se/5591136121/podme-ab

69 kr är ju inga pengar, och du får ju många timmar lyssning för de pengarna, eftersom du betalar för samtliga poddar och inte 69 kr för en viss podd. Jag skulle inte ha några som helst problem att betala 69 spänn i månaden om någon podd jag var intresserad av låg där.
Vissa poddar kräver väl separat betalning? Jag har för mig att det var så med Rättegångspodden. Nu släpper ju Prime crime alla rättegångar gratis på tuben, så finns ingen marknad för Rättegångspodden längre.
Citera
2020-10-23, 14:53
Medlem
Mikaelias avatar
Kommer absolut inte betala för podme. Dessa podda får finansiera sig precis som andra poddar med reklam eller patron. Jag vet faktiskt inte vad som skulle få mig att betala för att lyssna på en pod på det viset månadsvis. Jag är patron till två poddar idag och betalar valfri summa, den ena får lite mer då den är av hög kvalitet. De poddar som inte håller måttet får inga pengar utav mig.
Citera
2020-10-23, 14:58
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Vissa poddar kräver väl separat betalning? Jag har för mig att det var så med Rättegångspodden. Nu släpper ju Prime crime alla rättegångar gratis på tuben, så finns ingen marknad för Rättegångspodden längre.

Nja, som jag förstått det ingår alla "premiumpoddar" för 69 kr per månad: https://podme.com/se/
Citera
2020-10-23, 15:11
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Slutna sällskap
Besynnerliga Berättelser
En Mörk Historia
Rättegångspodden
Episka Ögonblick
Massmördarpodden
Seriemördarpodden
Skandal!
Bakom Galler
Fängelsepodden
Dom jag lyssnar på, väl värt pengar i månaden om du frågar mig.

Appen i sig är en katastrof men jag får leva med det antar jag.

Samma. Hatar den jävla appen, men vad man får för 69kr i månaden är okej, kunde vart lite fler dock.
Citera
2020-10-23, 15:22
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Samma. Hatar den jävla appen, men vad man får för 69kr i månaden är okej, kunde vart lite fler dock.
Har inte hittat någon bra kontaktinformation till dom, man har ju ett par frågor, typ: Varför kan jag inte klicka på podcastens namn när jag är inne i ett avsnitt för att komma till själva registret?
Varför spolar den tillbaka typ 1,5 minut varje gång man startar podden igen? osv osv.
Citera
2020-10-23, 15:33
Medlem
Känns som ett sätt för de poddar som har en för liten kund basis för att få tillräckligt med inkomster från reklam osv, MEN har för många lyssnare för att lägga ner totalt, ett sorts ”mellan” ting alltså

Mvh
Citera
2020-10-23, 15:38
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Ett problem med flera liknande tjänster är att man betalar till personer man absolut inte vill ge några pengar.

Som cmoore du betalar grova pengar för att se både shl och Ha när du kanske bara enbart följer ett lag i HA. Då får shl och laget du hatar mer parten av dina pengar oavsett.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in