• 3
  • 4
2020-11-19, 06:58
Medlem
Utgångspriset har inget med verkligheten att göra. När du budar på en bostad så ska du ta reda på vad den borde vara värd jämfört med liknande ombjekt i området. Använd Booli som hjälp och kolla på slutpriserna där.

Bestäm dig innan budgivningen vad du är beredd att gå upp till. Om du gjort din research så vet du redan vad den borde vara värd rent marknadsmässigt. Om budgivningen drar iväg över det du tänkt lägga så är det bara att hoppa av och fokusera på nästa objekt.
Citera
2020-11-19, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Bostadsmarknaden har stått stilla sedan 3 år tillbaka, dessutom blir det mer och mer bostadsrätter på marknaden som ej blir sålda.
Du lär knappast få mer pengar.

Finns vissa som tror att bostadspriserna fortfarande ökar 10-20% per år, som det gjorde 2009-2016. Men dom lever i det förflutna så lyssna inte på dem.
Och du sitter och muttrar i en hyresrätt?
Citera
2020-11-19, 11:23
Medlem
Just angående lockpriser så vill jag nog säga att bara för att priset går upp mycket så behöver det inte vara lockpris.

Jag sålde nyligen en lägenhet där priset gick upp över 1.3 miljoner från utgångspriset.

1 miljon över vad vi köpte lägenheten för. 700.000 över vad både jag, exet och mäklaren hade satt som riktigt bra pris för oss.

Det som hände var att tre stycken nyseparerade människor som hade sålt sina hus i närområdet verkligen ville ha den lägenheten då dom hade barn som gick i skola/förskola.
Så kapitalstarka köpare med stort behov av just det läget. Och sen spårade budgivningen ut helt och hållet.

Det är ju såklart inte standard att det finns dom förutsättningarna. Men både vi och mäklaren stod och gapade av förvåning när budgivningen va klar och papprena skrevs på.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in