2020-10-30, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnaldinho
Tack för svar och bra tråd! En annan fråga, de målvakterna du spelat med eller spelat mot, vilken division tror du att de skulle platsa i som utespelare? Gissar själv att typ Isak Pettersson skulle kunna spela i superettan/Div 1 medan Oscar Linnér knappt skulle platsa i 5an/6an. Men svårt att bedöma från TV:n

Oj svårt att säga, vet ju inte riktigt hur snabba de är eller hur konditionsstarka. Men om man bara tittar på fötterna så hade säker Isak kunnat spela superettan om han bestämde sig för att bli utespelare i ung ålder. I övrigt finns det nog inga superfötter i Allsvenskan.
Citera
2020-10-30, 16:11
Medlem
Hur långt kommer man som ren talang eller ren träningsprodukt? Om du förstår vad jag famlar efter.
Citera
2020-10-30, 22:47
Medlem
Tilteds avatar
Vem är den bäste spelaren du spelat emot?
Citera
2020-10-31, 08:24
Medlem
Borasare1980s avatar
Bollkallar vs motståndarlag. Hur lömska och moraliskt fördärvade är de små liven egentligen? Är det vanligt att de med flit sover, snubblar, kastar in dubbla bollar eller ger er kassa bollar med ursläppt luft när ni behöver kvittera vid förlängning?
Citera
2020-10-31, 09:15
Medlem
Borasare1980s avatar
Hur stor andel tur har killar som Messi och Ronaldo haft för att hamna på topp? Låt säga att man har talang, mentalitet och atletism av världsklass. Hur stor andel tur måste man ha ovanpå för att ens bli upptäckt? Hur många potentilla världstjärnor har fallit bort på korruption, fattigdom, skador i trafikolyckor och annat bortom deras egen kontroll? Om fotbollsvärlden varit hundraprocentig perfekt och tagit tillvara på varenda talang, hade Messi och Ronaldo fortfarande tillhört topp 50?
Citera
2020-10-31, 13:08
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Hur hårda är dina magrutor? Hur hårda är dina kollegors magrutor? Är det någon i laget som inte har en stenhård tvättbräda?

Hur vanligt är det att allsvenska spelare använder tobaksprodukter?
Citera
2020-10-31, 21:35
Medlem
Hip-hop-Yngves avatar
Hej! Äntligen en bra tråd!

Jag tänker vara lite otrevlig och fråga om du tillhör den korkade majoriteten som inte orkat lägga tio sekunder på att lära sig när bollen är över linjen? Jag stör mig på kommentatorer och spelare som börjar yla så fort bollen är på linjen. Tyvärr verkar de assisterande domarna väldigt sugna på att visa att de också är korkade och de vinkar i 95% av fallen då bollen är på linjen.

Är det något som tränare pratar om, jag menar alltså om de säger att "det är praxis att domarna vinkar så se till att inte bollen når linjen", eller är det en icke-fråga och det får bli som det blir?

Själv kan jag koka av ilska när mitt lag klart och tydligt hållit bollen i spel (på linjen) och haft ett bra anfall på gång, men ändå ska stins-fan vinka och Jens Fjantström ska torrt säga att bollen var klart ute.

Hoppas du inte tar illa upp över min ton.
Citera
2020-10-31, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Zlatan är en fantastisk fotbollspelare som tillförde en annan dimension till landslaget. Jag har läst vad Lundh har skrivit om hans tid där och jag kollade då runt lite med folk som var med i eller runt laget då. Mycket stämmer ju. Han var inte snäll precis. Många hårda ord och han kunde haka upp sig på spelare. Det är en mentalitet som jag inte gillar.

Zlatan är från balkan. Där är dom macho, och tror på att vara rak och tydlig, tuff och andra manliga traditionella manliga värderingar. I Sverige är det mer att kompromissa, diskutera, samförstånd och prata känslor.

Att dom hakar upp, är ju allmänt vanligt bland mellanöstern och balkanfolk, vilket skapar dessa århundriga fejder, rivaliseringar med mera. Svenskar är dock avvikande och kanske bland de mest harmoniska internationellt sätt när det kommer till denna punkt och det kan man ha i åtanke som svensk, och kanske ha lite översyn...
Citera
2020-11-01, 10:00
Medlem
Tack för alla svar och en grymt underhållande tråd för oss fotbollsfans! Här kommer några frågor till:

1. Vad tycker ni spelare om att man numera kan göra 5 byten. Skulle du föredra att göra det till en permanent regel? Som supporter tycker jag det är kul med fler byten. Känns som att lovande junisar tex får större chans till lite speltid bland annat.

2. Hur exakt får ni veta vilka som är uttagna till kommande matchtrupp? Är det klassikern med namnen skrivna på en whiteboard i omklädningsrummet efter träningen, muntligt från tränaren eller via app/mail kanske?

3. Händer det att vaktmästaren manipulerar planen genom att exempelvis dränka mattan med vatten eller motsv för att försvåra för ett kanske på pappret spelskickligare motståndarlag? Finns det regler kring i vilket skick planen ska vara?

4. Vad anser du om att man som spelare kan hamna i den så kallade frysboxen om man tex har några månader kvar på kontraktet men vill krita på ett nytt? Trots att man kanske är lagets bäste på sin position. Rätt eller fel att spela en sämre gubbe men som kommer stanna kvar i klubben?

5. När man blir utsedd till matchens lirare brukar man ju få blommor och nån kasse eller låda med vad jag gissar är prylar från hemmalagets sponsorer. Vad brukar det vara för grejer man får i pris? Är det nåt shysst ibland typ en Apple Watch eller så...eller är det bara crap typ några kexchoklad?

6. Hur ser det ut med fysen när ni har semester? Har förstått att i proffsligorna i USA sätter dem på spelarna några typ pulsklockor när det inte är säsong som skickar data till lagledning med träningsresultat och värden så man inte kan slappa till sig när man är ledig. Finns det nåt liknande här i Allsvenskan eller räknar klubben med att man tar sitt ansvar och håller sig fit? Vissa av brassarna i allsvenskan har ju haft lite problem med detta har man förstått...
Citera
2020-11-01, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5344
Hur långt kommer man som ren talang eller ren träningsprodukt? Om du förstår vad jag famlar efter.

Jag förstår vad du menar, men jag tror ingen någonsin varit helt det ena eller det andra. Men om jag får gissa, så försvinner nog de flesta talanger som inte lägger ner något jobb i junioråldern. De kan kanske hamna i 4an. En ren träningsprodukt tror jag kan nå div 2.
Citera
2020-11-01, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilted
Vem är den bäste spelaren du spelat emot?

Rosenberg i Allsvenskan.
Citera
2020-11-01, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Bollkallar vs motståndarlag. Hur lömska och moraliskt fördärvade är de små liven egentligen? Är det vanligt att de med flit sover, snubblar, kastar in dubbla bollar eller ger er kassa bollar med ursläppt luft när ni behöver kvittera vid förlängning?

Det är inte så vanligt att de jävlas med oss i Sverige. Däremot utomlands så är det rena parodin ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in