2020-10-27, 18:29
Medlem
BarryHeros avatar
En liten sammanfattning så vi slipper samma frågor om och om igen:

Yrke: Professionell fotbollsspelare (inget vid sidan)
Yrke om inte fotbollsspelare: snickare
Allsvenska säsonger: 1+
SM-guld: pass
Position: pass
Bästa egenskap: spelförståelse
Favoritfilm: Gladiator, Marvel-filmerna
Favorit-tv-serie: Game of Thrones, Suits, The Walking Dead
Favoritspel: Championship Manager 01/02
Lirar Football Manager: Nej, men kan tänka sig börja
Lön: 50.000kr+/månad
Ingångslön som junior: 19,000kr/månad
Skokontrakt: 50.000kr att handla för per år
Allsvensk drömelva: Pettersson - E. Larsson, Ahmedhodzic, Lauritzen, Björnström - Berget, Vecchia, Christiansen, J. Karlsson - Kiese Thelin, Nyman (tränare: Rydström)
Mardrömsmotståndare: Christiansen, Toivonen
Bästa spelat mot: Rosenberg
Landskamper (U/A): pass
Spelat Europa-kval: pass
Blir igenkänd på stan: ibland
Tagit emot eller sett mutor: Nej
Drömmar om utlandsspel: Tyskland (fotbollsmässigt), Arabvärlden/Kina (finansiellt)
Bästa domare: Ekberg, Nyberg
Sämsta domare: Al Hakim
Värsta skada: Ligamentskada
Favoritförfattare: Niva och Lundh
Måltid på väg till match: Buffén på Scandic
Måltid efter match: Pizza i omklädningsrummet
Träningstimmar per vecka: 10-12
Bortanätter per säsong: 5-14
Favoritlag: Liverpool
Favoritspelare som ung: Henrik Larsson och Steven Gerrard
Favoritspelare i VM 1994 för Sverige: Tomas Brolin
Åsikt om VAR: Negativ
Resor till bortamatch: Buss (flyg till Östersund)
Allsvenskans största talang: Haksabanovic
Rätt att sparka Norling: Ja
Musik i omklädningsrummet: Håkan Hellström
Otrevligaste publiken: AIK
Bästa fotbollsunderlag: Varberg, Helsingborg
Antal jongleringar på foten: Ett par hundra
Tid på milen: cirka 40 minuter (juniortiden)
Seniordebut: 18 år
Bil: Volkswagen
Bor: Lägenhet, inte tillhandahållen av klubben
Mobilanvändande: Förbjudet i samband med träning och match
Bäst arena: Swedbank (läs: MFF:s hemmaarena)
Sämst arena: ÖFK
Röstar: Höger (dock inte politiskt insatt)
Sömnvanor: 8 timmar per natt + eventuell tupplur under dagen
Värsta miss: Nick över i bra läge
Målskytt: Gjort ett par matchavgörande mål i Allsvenskan
Underhållning under bussresor: Kortspel, sitta med iPad
Smärtor: Ofta ont i knän och leder efter match. Ont någonstans för det mesta.
Samtalsämnen i omklädningsrummet: Filmer, serier, skokontrakt, Paradise Hotel (sällan tyngre ämnen)
Favoritsnacks: popcorn
Favoritöl: Visby Weiss
Ledighet: Cirka 3-4 veckor kring jul
Favoritkommentator: Granqvist
Största svenska klubbprestation: Göteborgs UEFA-cupvinster 82 och 87, samt ÖFK:s Europaäventyr 2017-18
Tittar på lagkamraters könsorgan i duschen: Nej
Alkoholkonsumtion per år: 3-4 gånger (mer vanligt att den yngsta generationen aldrig druckit)
Fått rött kort: Pass
Åsikt om Zlatan: Bra spelare, för mycket alfahanne i omklädningsrummet
Vill bli ihågkommen som: Gav alltid allt.
Senast redigerad av BarryHero 2020-10-27 kl. 18:44.
Citera
2020-10-27, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Mer än en säsong, 50k+ i månaden.

Är du mångmiljonär nu? Hur många miljoner har du på kontot? Vilken bil kör du?
Citera
2020-10-27, 18:40
Medlem
Vad är ditt knullrekord på ett dygn? Hur många brudar har du pippat alltså under en krogkväll?
Citera
2020-10-27, 18:47
Medlem
1. Finns det någon klubb i din karriär som du är glad att du lämnade? Behöver såklart inte svara på den om du är rädd att outa dig, men jag tänker och tror att det finns spelare som lämnar sina klubbar med god min fast de egentligen ogillade dem och tyckte det var skönt att komma bort från klubben. Du behöver inte heller förklara varför du ogillade att vara där.

2. Tänker du på tröjnummer och är du nöjd med ditt?

3. Försök från hjärtat att beskriva känslan när du gjort mål, framförallt på hemmaplan. Måla gärna ut om du vill. Märker att vissa spelare blir helt galna av eufori varje gång de gör mål. Beskriv gärna när du ser en lagkamrat göra mål med.

4. Finns det någon hetsramsa du tyckt varit lite rolig? Vissa sådana kan vara väldigt kreativa och kanske inte så grova.

5. Vilken inmarsch-låt är den bästa i Allsvenskan och vilken är den sämsta, om du ska vara riktigt ärlig? Vissa låtar kan ju vara bra fast klubben är skit, och tvärtom. :P

6. Finns det motståndarspelare du har god kontakt med? Exempelvis tidigare lagkamrater?

7. Har du provat att spela dig själv i FIFA? Är du nöjd med hur FIFA gjort dig? Räcker med ja eller nej!

8. Är du en lirare eller är du en buse? (Pluspoäng om du känner till referensen där )
Senast redigerad av Kvastkappen 2020-10-27 kl. 18:55.
Citera
2020-10-27, 19:56
Medlem
SilviaNights avatar
Hur tränar man upp sin spelförståelse på bästa sätt tycker du? Är själv fotbollstränare i ett ungdomslag och tycker att det är den absolut viktigaste egenskapen hos spelare.
Citera
2020-10-27, 21:53
Medlem
Kan du förklara handsregeln?
Citera
2020-10-27, 22:21
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Vilken bil kör du?
Han har redan svarat att han kör Volkswagen plus att det står i sammanfattningen BarryHero posta några inlägg upp.
Citera
2020-10-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
1) Känner du till någon skandal (behöver inte vara inom ditt lag) som inte blivit läckt till media eller kommer sådana grejer alltid fram förr eller senare? Om så är fallet, kan du berätta något på ett anonymt sätt?

2) Bästa tränaren i Allsvenskan?

3) Varför suger ni tekniskt? Håller du med om att det är för mycket fokus på löpning/fysik i ung ålder och tekniken blir lite lidande av det? Jämför med t.ex. La Masia där dem inte gör något utan boll.

4) Såg att du nämnde speluppfattning/spelförståelse som oerhört viktigt för fotbollsspelare i ett tidigare svar... hur kommer det sig då att spelförståelse är det sista man tänker på när man kollar på Allsvenskan? I mina ögon en betydligt sämre variant av PL med massa långbollar där ingen har tänkt till. Felbeslut i var och varannan situation MED boll. Kortpassningar som inte träffar foten, passningar som dröjer för länge osv. I många andra bollsporter i Sverige är vi starkt förknippade med spelförståelse och teknik. Tänker framför allt på ishockey, bordtennis och innebandy. Varför suger fotbollen här?

5) Anser du dig tillhöra topp 50 spelare i ligan?

6) Hur är självbilden som spelare? Oftast subjektiv eller objektiv? Hur pass medveten är man om ens egen reella nivå?

1. Jag vet inte om detta läckt ut, det lär vara det saftigaste jag bjuder på i denna tråden. En tränare som tränat/tränar en av stockholmsklubbarna hade/har en lägenhet där han drog hem en dam ett par gånger. Med tanke på att tränaren eventuellt har en fru så kommer jag inte nämna namn. Iallafall, det var lite sidoskoj som tränaren i fråga avslutade ganska kallt. En kväll kommer han hem och ser polistejp över hela ytterdörren och bytta lås. Polisen har försökt nå honom. Tydligen har damen varit ett halvt psykfall och ringt in till polisen och sagt att det finns en död kropp i lägenheten. Vilket det givetvis inte fanns. Så polisen och låssmed fick komma och lösa det.

2. I år har Rydström levererat som fan.

3. Antar att det börjar i knatte och pojkåldern. Alldeles för lite bolltouch. Touchade det i tråden tidigare då jag berättade om att jag hade sett barn på en plan stått i led och väntat på sin tur flera minuter. Dötid som tar från inlärningen.

4. Tror det tekniska begränsar oss mer än speluppfattningen. Ofta vet vi vad vi vill göra, men vi är för dåliga här i Sverige jämfört med PL för att kunna utföra det på ett bättre sätt.

5. I min lagdel ja.

6. De flesta är subjektiva. Alla är själviska på sitt sätt. Lite därför man kommit någonstans tror jag.
Citera
2020-10-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Kul tråd!
1. Vad springer du milen på?
2. Är du bra i andra bollsporter såsom tennis, golf etc?

1. Finns svar i en sammanfattning längre ner!
2. Jag har bollkänsla så jag är inte dålig på något.
Citera
2020-10-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Tolinsson i blåvitt klar för Lommel för 25 miljoner. Lämnar nästa sommar. Den såg man inte komma? 25 millar, det borde jublas i göteborgsleden...

Ung och talangfull kanske, men sjuka pengar för någon som inte är ordinarie. Grattis IFK GBG!
Citera
2020-10-27, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Tack för en bra tråd!

Med anledning av detta svaret gällande osympatiska spelare:

Kan du beskriva skillnaden mellan utländska och svenska spelare? Både vad gäller humör, teknik, inställning och det sociala samspelet?

Är danska spelare störigast?

Utlänningar är ofta mer cyniska. Då menar jag ffa danskar eller andra europeer. Teknik diffar ju från spelare till spelare, samma med inställning så det är svårt att generalisera. Sociala samspelet beror på om det är en afrikan eller dansk man spelar med. Många utomeuropéer är från helt olika skolningar, och det krävs ibland en jävla tid för att de ska acklimatisera sig.
Citera
2020-10-27, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Är det svårt att spela i lag med starka informella ledare, som nästan har lika mycket makt som tränaren?

Vem tycker du är mest överskattad i allsvenskan?

Vad tycker du om Lundhs skvallerbok om Zlatan?

Nja, så länge de gör som tränaren har sagt så funkar det. Dvs att de inte själva mitt under en match eller så säger att man ska gå emot matchplanen helt. Då kan det skita sig rejält då alla 11 kanske inte fattar vad som händer.

Goitom eller Wernbloom. Dumt att sparka på spelare i två lag som ligger i botten, men det får bli någon av dem.

Har inte läst den än, bara korta saker i media. Får återkomma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in