2020-10-26, 21:30
Medlem
När det gäller Stockholms-klubbarna och rivaliteten...Tror du att t.ex att:

* aik skulle kunna lägga sig i någon match för att förhindra att dif/hif vinner guld.
* bajen skulle lägga sig för att förhindra aik/dif ?
* dif skulle lägga sig för att förhindra aik/hif ?

Grym tråd förresten, keep up the good work.
Citera
2020-10-26, 22:03
Medlem
Wheeler88s avatar
Intressant fråga nu i dåliga tider som Corona där klubbar hotas med nedläggning. har de nånsin kommit upp att ni kanske ska gå ner i lön ett tag? Om ja, Är det många motståndare till den frågan? Eller kan ni höginkomsttagare gå med på det?
Citera
2020-10-26, 22:10
Bannlyst
Christansen är lätt bäst...... vem kommer på andra å tredjeplats?

Fråga två...viruset börjar bli out of controll just nu. Surrar ni inom era "bubblor" att det här med elitfotboll utan publik är lite av en dålig ide?

Du ligger på +50k i månaden just nu, dessutom med pensionsinsättningar på det.

Hela -21 kommer nog gå i stå, dina 50k kommer nog snarare vara att du får packa dina grejer och gå och så kommer några gratis-juniorer och tar din plats... Finns inga streamföretag som kommer betala ytterligare ett år till för att se en massa korpspelare springa omgkring utan publik.

Hur ser era backup planer ut... (du skall bli snickare) men hur ser det rent allmänt ut bland dina lagkåmpisar?
Senast redigerad av Hitler.was.a.vegan 2020-10-26 kl. 22:20.
Citera
2020-10-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Men det är fortfarande väldigt konstigt haha

Hasse - vad gör du då?

Du - Jo jag gör något som miljoner människor älskar att titta på

Hasse- Oj vad kan det vara?

Du- Jo nu ska du få höra!
Jag är ute på en gräsplan med lite annat folk
Sen sparkar vi runt en boll.

Hasse - Ehm öhh ok.. en boll alltså...

Jo så är det kanske. Det är väl samma med alla i underhållningsbranschen. Skådespelare, Musiker, whatever. "Jag klär mig i trikåer och säger saker som jag memorerat" eller "Jag spelar trummor och har 50,000 som tittar på mig".

Allt handlar väl om hur väl man gör det och om folk är beredda att betala för att se det.
Citera
2020-10-26, 22:41
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Är det vanligt att spelare har andra jobb vid sidan om planen för att dryga ut inkomsterna?
Citera
2020-10-26, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5344
Hej,

Kul tråd keep it up.
Vilka regelförändringar skulle du kunna tänka dig?
Jag funderar på skippa ev retur vid straffar. Alla bara tjuvar ändå och ger dessutom målvakten lite bättre odds.

Effektiv tid vore också intressant, skulle minska suget att maska utan att bollen är i spel.

Tack!
Jag gillar att det är fler byten i år. Det gör att ledarna har en möjlighet att kontrollera belastning för oss spelare på ett annat sätt, kanske kan minska skaderisken? Får se om de fortsätter med det. Jag hade gärna sett någon form av effektiv speltid. Eller koll på domarklockan likt NBA. Gillar inte att domaren är den enda som sitter på tiden. Slipper folk fråga dessutom.
Citera
2020-10-26, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Måste man delta i aktioner som "Stå upp mot rasism" osv för att inte bli utsatt ur laget?
Har du behövt låssas stå för saker du egentligen inte står för bara för att man måste se bra ut i PK-media?

Måste och måste. Ofta kommer någon i klubben och typ säger "nu ska ni ta ett foto med den här banderollen mot rasism. Som ni vet så är klubben för jämställdhet osv" Och folk ställer sig och håller i den. Aldrig sett någon utmana klubben i sånna frågor.
Citera
2020-10-26, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Han svarar inte på frågor som kan outa honom.

Tack för det.
Citera
2020-10-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinglebear-Cherry
Vad skiljer de bästa spelarna från de relativa medelmåttorna? Det beror såklart på position och finns många olika faktorer som spelar in (fysik, teknik, spelförståelse, osv), men finns det något du tänker är det allra viktigaste? Jag har fått för mig att det psykologiska är avgörande - förmåga att prestera under press, ligga 'steget före' i tanken jämfört med motståndarna och kunna ta in vad som händer runtomkring en själv (var medspelarna/motståndarna är, var ytorna finns). Som psykologstudent kanske jag är färgad, men är intresserad av hur stor del du tycker att mentalitet spelar? Tyckte det var riktigt häftigt hur Leicester vann ligan för några år sedan, med ett lag som på pappret inte alls hade någon rätt att vara i toppen.

Har ni som spelare tillgång till psykolog genom klubbarna? Hur stigmatiserat är psykisk ohälsa inom laget? Pressen utifrån och stjärnlivet påverkar säkert mer i större ligor, men intressant att höra oavsett.

Tack för rolig läsning!

Du är inne på det jag tycker är absolut viktigast, speluppfattning. Att veta vad man ska göra med bollen innan man fått den är ett måste. Att skanna av omgivningen, välja rätt alternativ av kanske 5 olika och alltid välja rätt. Ta Xavi som exempel. Inte den snabbaste, starkaste eller någon som kan dribbla 1vs1. Men han var helt magisk på att slå rätt passningar hela tiden. Jag har sett snabbare eller mer tekniska spelare i lägre divisioner. Men de saknar någonting annat och slutar där.

Självförtroende är en annan sak som är viktigt för alla spelare.

Så ja, de mentala bitarna måste sitta där. Fotboll sitter i huvudet.

Utan att outa om vi sitter på psykolog eller inte (vissa klubbar har ingen sådan) så tror jag det finns en högre risk att hamna i psykisk ohälsa för oss än för andra yrkesgrupper. Allt är prestationsbaserat. Varje träning, varje match. Vinner vi är allt frid och fröjd. Förlorar vi så är det katastrof. Sköter du dig inte förlorar du platsen och får inte "jobba" (spela). Det är ett faktum som vi alla är vana vid, men som inte är lätt att tackla när det väl händer.

Jag förstår att många kan tycka att det bara är en sport, eller lek, eller sysselsättning. Men det är allt vi har. Och allt en del någonsin kommer att ha.
Citera
2020-10-26, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hur är en bra lagkapten för dig? Från ditt perspektiv som lagkamrat då. Undrar om vi supportrar som ser det från sidan har andra kriterier än vad du har.

En bra lagkapten skyddar medspelare till varje pris. Han ryter ifrån mot domaren när han missar saker, han ryter ifrån på oss spelare när vi inte gör det vi ska och han är ett föredöme på och utanför planen. Fuskar aldrig i gymmet, fuskar aldrig med löpningar. Han ska kunna höja resten av truppen.
Citera
2020-10-26, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Fattar om du väljer att inte svara med risk för att outa dig själv.

Har laget du spelar för spelat europakval i någon form de senaste åren?

Kan tyvärr inte svara på det.
Citera
2020-10-26, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nevermind8011
När det gäller Stockholms-klubbarna och rivaliteten...Tror du att t.ex att:

* aik skulle kunna lägga sig i någon match för att förhindra att dif/hif vinner guld.
* bajen skulle lägga sig för att förhindra aik/dif ?
* dif skulle lägga sig för att förhindra aik/hif ?

Grym tråd förresten, keep up the good work.

Jag svarar samma på alla dina frågeställningar då jag inte ser någon skillnad. Det tror jag inte. Inte uttalat eller medvetet. Men om låt oss säga om AIK ligger i mitten så kan motivationen vara lägre i slutet av säsongen. Det är givet. Men pratar vi en AIK straff i slutminuten, gör AIK mål så vinner DIF guld, ja, det är en annan fråga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in