2020-10-24, 01:24
Medlem
Crawzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag menar i landslaget. Ja, vilka är det som betalar lönerna i landslaget då, om inte fans och sponsorer? Och där genererar ju herrarna mångdubbelt mer inkomster än damerna, på vilket sätt är det rimligt då att damerna får samma lön?

Herrarna genererar inte bara mer inkomster, utan har dessutom betydligt högre press på sig. Se t.ex. Vad som hände Durmaz i VM.

Det jag stör mig på är att ingen herrspelare säger emot damspelarnas jämställdhet-tramsande och aktivism. Har sett t.ex. Forsberg och övriga sitta och jamsa med. Varför säger ingen emot? Saknar fotbollsspelare pungkulor eller grundläggande kunskap om ekonomi?

Har noterat att ingen vågat säga emot BLM heller, som t.ex. PL-spelare knäböjt för. Trots att det är en våldsam och vänsterextrem rörelse. Varför vågar ingen, är de rädda för mediadrev, skada sin karriär eller vad är grejen?

Helt enkelt för att alla inte orkar vara Flashbackriddare som hatar allt och alla. Fotboll ska symbolisera vägen ut för dom som inte har något, det är inte rätt plats att sätta ner foten för saker och ting.
Citera
2020-10-24, 01:39
Medlem
bombaccis avatar
är det jobbigt o resa så mycket? Reser ni med buss eller tåg? hoppas du ibland att något lag som det är jobbigt att åka till ska åka ur allsvenskan bara för att slippa åka så långt?
Citera
2020-10-24, 01:41
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Har du/skulle du kunna tänka dig ta emot muta för att matchfixa och dryga ut kassan om du var garanterad att det inte upptäcktes?

Vilken spelare som du mött avskyr du mest och som är ett riktigt svin?

Vilken spelare som du spelat med avskyr du mest och som är ett riktigt svin?

Skrev innan jag läst alla inlägg så finns någon fråga redan så ber jag om ursäkt.
Citera
2020-10-24, 02:16
Medlem
Tackar för en bra tråd.

vilken klubb i allsvenskan har sämst rykte bland er fotbollsspelare?
Dvs, där man helst inte vill spela pga dålig ledarstab, utveckling osv.
Citera
2020-10-24, 02:46
Medlem
mycket intressant tråd måste jag säga som fotbollsintresserad. Några frågor

ser du på mycket fotboll själv när du är ledig?

om du fick plocka in valfri spelare till ditt lag vem hade du då valt?

favoritlag utomlands?

påverkas du/ni av det media skriver om dig eller ditt lag?

mvh
Citera
2020-10-24, 03:39
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Om det finns ett scandic i närheten som passar tidsmässigt tar vi ofta det. Tror föreningen och egentligen hela allsvenskan har någon deal med dom. Annars blir det någon vägkrog med husmanskost. Finns ett par spelare som ofta tjatar om donken, men chaffisen stannar bara vid någon mack för lite godis på vägen hem.

Christiansen är en väldigt bra spelare, så får väl säga honom.

Vet inte riktigt vad jag ska jämföra med. Har ju ingen koll på vad hockeyn, eller handbollen kör. Men det har varierat från år till år. Vissa år är det inne bland coacherna att bryta ner oss med tung skivstångsträning, men senaste så har det kommit in lite mer crossfit-liknande träning. Mycket puls inblandat. Gärna på tid. Det blir ett syrad för hela kroppen. Löpträningen blir det inte så mycket av. Vi har mer tuffa fotbollsträningar med kort vila och högt tempo. Inte så att man löper i skogen längre. Det man kan sträcka sig till i löpväg är att vi löper x antals sprints eller lite intervall träning mitt i en träning för att bryta av.

Jag antar att man måste kunna tackla motgångar, kunna ta kritik. Och prestera under ibland extrem press.

Vet att Hammarby också verkar ha avtal med Scandic, har av någon anledning stött på just dem några gånger när jag bott där runt om i Sverige. Laget verkar också bo på hotellet.

Det jag har stört mig på är att de kommer till restaurangerna i svettiga (?) overaller och träningskläder när man försöker njuta av sin mat. Ofta har det varit buffeer som de sprungit runt och slafsat i.
Är detta vanligt tror du? Om ja, varför kan man inte bara försöka ta på sig hela och rena vanliga kläder så man inte irriterar andra gäster? Hur gör ni?
Senast redigerad av calmsolution 2020-10-24 kl. 03:49.
Citera
2020-10-24, 06:42
Medlem
Du skrev något om att du utvecklades fotbollsmässigt i 15/16-års åldern. Är det det som verkar vara det normala, eller har dina medspelare ofta varit "bäst" redan låg/mellanstadieåldern?

Hur ser du på selekteringen av barn vs "alla ska med så länge som möjligt" debatten och att vilka som blir ngt visar sig först på högstadiet/gymnasiet?

Gick du "normalt" gymnasium eller fotbollsgymnasium? Var du med i distrikts- och pojklandslag? Om du inte vill svara personligen - är det det som är den normala utvecklingsvägen för allsvenskaspelare?

Har det skett en förändring där de senaste 10-15 (?) åren när klubbarna utvecklat sin "akademiutbildning", jämfört 1900-talets slut?

Edit:
Har du match idag,? 😄
Hur kan ett tränarbyte påverka så mkt, på så kort tid?
Får Göteborg kvala sig kvar?
Senast redigerad av MrOrdonnee 2020-10-24 kl. 06:48.
Citera
2020-10-24, 07:36
Medlem
Vilket är ditt jongleringsrekord, dvs antal bollträffar utan att bollen nuddar marken. Vilken kroppsdel är du tryggast att jonglera med? (T.ex klarar jag själv flest tillslag med låren, men det är jobbigt)
Citera
2020-10-24, 07:45
Medlem
Hur mycket erbjudanden får du från vackra flickor om att ligga eller snaska kotte?
Citera
2020-10-24, 08:04
Medlem
mishimas avatar
Hur resonerar man för sig själv när en medspelare man konkurrerar med blir skadad? Hur mycket känner man medlidande vs yes, nu får jag spela?

Vad spelar roll för dig om du ska byta klubb? Är det bara pengar eller något mer också?
Citera
2020-10-24, 08:43
Medlem
Scamps avatar
Vilket lag i Allsvenskan har den sämsta publiken, där du får höra massa glåpord och liknande varje gång du har bollen/tappar bollen?
Citera
2020-10-24, 08:47
Medlem
bagarn29s avatar
Vem tycker du är bäste svenske målvakt, försvarare, mittfältare och anfallare resp. i världen?

Vem är den fulaste spelaren du mött?

Vilken är din engelska favoritklubb?

Har du gjort någon landskamp från U15 och uppåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in