2020-10-24, 00:21
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Pass på första, utomlands gärna Tyskland.
Läst tråden och, gäsp. Antingen trollar du eller så är du bänknötare i typ falken, kalsonggänget från ön eller hybriskalle från Varberg. Jag gissar på det sistnämnda.

Riktiga jävla alibisvar alltså.

Vad vill du att vi ska fråga? Vad favoritmaten är? Vilket lag som har bäst bortafans? (Om du ens kan svara på det) vilken arena som har bäst temp på vattnet i duscharna? Hur tycker du Jocke Persson är som tränare?

Kan du ens bekräfta att du är allsvensk spelare?
Senast redigerad av fjisken 2020-10-24 kl. 00:24.
Citera
2020-10-24, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olva
1. Vad har majoriteten i ditt lag för politiska sympatier?

2. Kör ni några klassiska löptester som yo-yo, beep-test eller milen och vad får i så fall den bästa respektive genomsnittet för resultat?

3. Rangordna de allsvenska domarna från bäst till sämst.

4. Vilka fördelar får du och dina lagkamrater i livet utanför fotbollen av att ni spelar i Allsvenskan?

5. Vad har du för matchskor på gräs/konstgräs och varför?

6. Vad står i era kontrakt angående andra aktiviteter? Får du t.ex. åka skidor, spela korpinnebandy, ställa upp i Vasaloppet etc?

7. Ge exempel på hur lönen ungefär kan se ut för den bäst betalde spelaren i ditt lag, inklusive alla bonusar.

1. Skulle gissa åt höger.

2. Vi kör inga av de traditionella löptesterna. Vi mäter istället alla träningar med ett GPS system där ledarna får en massa siffror och gör någon bedömning.

3. Kan inte ens alla, men jag tycker Ekberg är bra och Al-hakim inte är så bra. Resten är väl mitt i mellan dom.

4. Hm, får typ frisörtid efter stängning om jag drar iväg ett sms. En gång blev en lagkamrat stoppad av polis pga körde lite för fort efter en match påväg hem. Polisen kände igen honom och lämnade en varning (Hade han kanske lämnat till vem som helst iofs). Kommer in på klubbar utan att stå i kö när man väl går ut. Är väl typ det.

5. Det som klubben har som skosponsor.

6. Får inte utöva extremsporter står det ordagrant. Det är lite sunt förnuft inblandat antar jag. Jag hade aldrig liksom spelat padel.

7. svårt att säga när man inte pratar lön med de andra. Antar att expressen släpper sånna listor med jämna mellanrum.
Citera
2020-10-24, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Hej!

Ser att du läser böcker av Niva och Lund. Tycker du att vi har duktiga fotbollsjournalister i Sverige? Får man rätt bild av vem som varit bra eller inte genom att läsa ett matchreferat? Kan du ge ett exempel på en spelare som är grovt underskattad av de flesta som inte jobbar med fotboll och har svårt att förstå vad som är viktigt planen?

Behövs det utpräglade vinnarskallar på din nivå? Alltså spelare som kanske inte är så bra på träning och saknar spetskompetens rent tekniskt men som kan lyfta ett lag på karisma och energi? Kan du ge ett exempel på en sådan spelare i allsvenskan idag?

Finns det någon spelare i allsvenskan idag som är extremt bra på en specifik sak men inte tillräckligt allround för att kunna ta nästa steg?

Hoppas att du inte är ett troll men ett av dina svar får mig att tänka att du antingen är det eller har outat dig själv. Att flera spelare från din pojkklubb i din årskull skulle ha blivit professionella fotbollsspelare känns väldigt osannolikt. Har det hänt så borde det vara känt.

Jag tycker de är bra i att de ofta ger en utrymme och inte är för jobbiga. Niva och Bank är fina i sina texter. Jag kan också uppskatta Lauls grävande om mygel i vissa klubbar. Det är lite skoj att läsa. Matchreferat läser jag aldrig så det kan jag inte kommentera.

Jag tycker en sådan som Hosam i IFK GBG är extremt bra 1 mot 1. Alltså lätt på internationell nivå. Men jag är inte säker på att det kommer ta honom utomlands tillslut. Han borde gå dit, men det kan fattas andra vitala bitar som klubbar tänker på.
Citera
2020-10-24, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag tror inte TS är ett troll, svaren han gett hittills verkar trovärdiga. Tack för en intressant tråd.

Vem är den största stjärnan du mött?

Brukar du spela dig själv på FIFA? Tycker du att dina attribut där motsvarar verkligheten?

Vad tycker du om att damlandslaget vill ha samma löner som herrspelarna, tycker du det är rimligt?

Vem hoppas du vinner valet i USA, Trump eller Biden?

Tenderar fotbollsspelare ha åsikter mer åt höger eller vänster? Sympatiserar många i allsvenskan med SD fast de inte vågar säga det öppet?

Kan inte skriva exakt vem som är störst, tror inte många har mött honom. Men Rosenberg är en stor spelare som man mött.

Nej aldrig, är alldeles för dålig på Fifa. Attributen är väl okej antar jag. Tycker nästan alla i allsvenskan har ganska grå siffror.

Vill de verkligen det? I landslaget kan jag tycka att det är rimligt. I övrigt är det ju fansen och sponsorerna som betalar min lön. Löser damerna det så är jag helt för det.

Biden, jag tror att Trump är en ganska farlig man för världen.

Tror att de flesta ligger åt höger. Där röstar jag iallafall. Aldrig hört någon sympatisera med SD.
Citera
2020-10-24, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alotraz
Vad springer du milen på?

Inte sprungit milen sen jag var junior. Då hade jag 4 min tempo per km.
Citera
2020-10-24, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Vilken arena i Allsvenskan är den bästa/sämsta att spela på? Sedan, föredrar du att spela på mindre arenor likt Mjällby eller större som Friends?

Gillar Swedbank. Den har både atmosfär och en fin gräsmatta. Sämst är nog ÖFKs.

Större om det finns bra med publik.
Citera
2020-10-24, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Vad är det bästa du gjort under din karriär?

Matchavgörande mål i Allsvenskan antar jag.
Citera
2020-10-24, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XDXDXDXD
Är det svårt att bli värvad av IFK Göteborg?

Och hur fungerar det mer rent praktiskt vid transfers som går igenom? Är det alltid klubben som kontaktar spelaren eller är det väldigt mycket att agenten/spelaren ringer runt till klubbar och rbjuder sina tjänster? Vet att många spelare som spelar i USA:s andraliga själva brukar ringa och maila runt till klubbar för att fixa transfers, väldit sällan att klubbarna kontaktar spelarna först.

Ingen aning?

Min agent får alla samtal från klubbar andra agenter som jobbar med att försöka sälja in en klubb. Ibland känns det lite som om de jobbar bakvägen. Typ "tjockmenglad, hade du varit intresserad av att gå till xxx?" om jag svarar ja då spontant så tar det nog kontakt med klubben och erbjuder mig. Men jag har som sagt försökt vara utanför den sidan av fotbollen så mycket jag kan.
Citera
2020-10-24, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Får ni använda mobiltelefon i omklädningsrummet? Är det olika hur äldre och yngre spelare handskas med sociala medier? Har ni några regler kring det? Uppmuntras ni att finnas på Twitter och Instagram?

Vad får dig att hänga på Flashback?

Ja det får vi, fram tills morgonmötet och tills träningen är över. Det är mobilfri tid. Sedan uppmuntras vi att inte använda den på lunchen heller men det är ingen direkt regel. Yngre spelare är ofta mer intresserade av Snapchat, och Instagram av det jag sett. Vi har väl egentligen inga regler kring det, mer än påminnelser då och då från kommunikationsansvarige i klubben att tänka på att vi representerar klubben även privat osv. Uppmuntras inte specifikt att vara på sociala medier.

Döda tid mestadels. Hade säkert kunnat använda den tiden bättre.
Citera
2020-10-24, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Läst tråden och, gäsp. Antingen trollar du eller så är du bänknötare i typ falken, kalsonggänget från ön eller hybriskalle från Varberg. Jag gissar på det sistnämnda.

Riktiga jävla alibisvar alltså.

Vad vill du att vi ska fråga? Vad favoritmaten är? Vilket lag som har bäst bortafans? (Om du ens kan svara på det) vilken arena som har bäst temp på vattnet i duscharna? Hur tycker du Jocke Persson är som tränare?

Kan du ens bekräfta att du är allsvensk spelare?

Ja, jag att jag tassar lite på tårna kring vissa svar. Det kommer jag inte ändra på. Denna tråden hade lika gärna kunnat självdö men har ändå fått in lite frågor som inte rör mig som person utan saker runt om kring. Om mina svar har tillfört någonting så är jag nöjd iallafall.

Jag kom på ett sätt att kunna bekräfta möjligen utan att outa. I Allsvenskan har vi alla Select bollar med allsvenska loggan på. Antar att jag hade kunnat ta ett kort på en sån boll med mitt användarnamn skrivet bredvid. I övrigt kommer inte inte på något som gäller för alla lag.
Citera
2020-10-24, 00:51
Medlem
BarryHeros avatar
Hur många timmar försöker du sova per natt för att kunna prestera som bäst? Hur tidigt går du och lägger dig kvällen före match?
Citat:
Jag kom på ett sätt att kunna bekräfta möjligen utan att outa. I Allsvenskan har vi alla Select bollar med allsvenska loggan på. Antar att jag hade kunnat ta ett kort på en sån boll med mitt användarnamn skrivet bredvid. I övrigt kommer inte inte på något som gäller för alla lag.
Dessa Select-bollar med AS-loggan kan ju vem som helst köpa på Stadium. Jag har själv en hemma.

Med det sagt tror jag personligen på dig och behöver inget bevis. Kul tråd!
Senast redigerad av BarryHero 2020-10-24 kl. 00:56.
Citera
2020-10-24, 01:05
Medlem
Citat:
Vill de verkligen det? I landslaget kan jag tycka att det är rimligt. I övrigt är det ju fansen och sponsorerna som betalar min lön. Löser damerna det så är jag helt för det.

Jag menar i landslaget. Ja, vilka är det som betalar lönerna i landslaget då, om inte fans och sponsorer? Och där genererar ju herrarna mångdubbelt mer inkomster än damerna, på vilket sätt är det rimligt då att damerna får samma lön?

Herrarna genererar inte bara mer inkomster, utan har dessutom betydligt högre press på sig. Se t.ex. Vad som hände Durmaz i VM.

Det jag stör mig på är att ingen herrspelare säger emot damspelarnas jämställdhet-tramsande och aktivism. Har sett t.ex. Forsberg och övriga sitta och jamsa med. Varför säger ingen emot? Saknar fotbollsspelare pungkulor eller grundläggande kunskap om ekonomi?

Har noterat att ingen vågat säga emot BLM heller, som t.ex. PL-spelare knäböjt för. Trots att det är en våldsam och vänsterextrem rörelse. Varför vågar ingen, är de rädda för mediadrev, skada sin karriär eller vad är grejen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in