Citat:
Ursprungligen postat av
VillJalentine
Det är faktiskt en ganska populär och effektiv medicin mot ångest och sömnproblem och effekten kommer fort. Mycket säkrare att använda en tid jämfört mot benzo och neuroleptika som är alternativen.
Det jobbiga med den är att den har så lång halveringstid.
Synd att inte doxepin finns i Sverige. Den används med framgång i extremt låga doser utan biverkningar i USA mot ångest och sömnproblem. Går ur kroppen snabbt och ingen dåsighet dagen efter. Sverige är efter med precis allting .
Det känns som att du drar dina fakta ur röven? Jag har ätit alprazolam i lågdos sedan sisådär tio år tillbaka. Jag fick mirtazepin för en massa år sedan när jag var häktad (oskyldig). Du kan inte jämföra mirtazepin med bra mediciner - som fungerar (benso). Jag upplevde absolut inget annat än negativa saker med mirtazepin.
Och för att du inte ska bortförklara mig som troll, eller något annat, så kan jag säga att jag är ingen missbrukare, kriminell, eller har ökat medicindosen under alla dessa år. Alprazolam fungerar precis lika bra nu som det gjorde då, med noll biverkningar. Vilket man inte kan säga om mirtazepin - som man blir håglös och fet av. Med noll ångestämpande effekt dessutom.
Mirtazepin är en skräpmedicin som läkare skriver ut till folk - bara för att skriva ut något så de blir nöjda och som inte är beroendeframkallande. Men det finns mycket bättre saker att tillgå.