• 1
  • 2
2020-10-22, 16:53
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Det mest hjärtskärande är barn som anar en mörk framtid och som (desperat) försöker få lugnande svar av sina föräldrar.

Jag spelar badminton i korpen och förra veckan var en dotter till en av grabbarna med på träningen. Söt, oskuldsfull tjej, dock blyg, 7 år.

Pappan och jag brukar prata om situationen med invandringen och vi är båda överens om att den är på tok för hög.

Han berättade på förra träningen, att hans dotter, när de tidigare var på stan, hade sagt något istil med:

–"Pappa, alla blir bara surare och surare, kommer dom(syftade på invandrare) hata oss ännu mer när de blir fler än oss"?

Ska tillägga att pappan var den som fick mig att vakna upp, vilket jag är tacksam för. Samtidigt märker jag att han vill "elda på" mig och få mig att känna samma aversion och "hat" som han själv gör. Så jag misstänker att historien kan vara skarvad.

Men oavsett, det gjorde mig väldigt illa berörd. För anekdoten är ju helt rimlig. 7-åringar av idag skulle faktiskt kunna notera spänningen mellan svenskar och invandrare, och grubbla över framtiden – huruvida svenskar kommer bli en hatad minoritet.

Usch, den här pappan planterade verkligen ett frö i huvudet på mig. Jag känner mig så otroligt sorgsen över att dagens svenska barn inte kan vara så fria och lyckliga som vi en gång var.

Vad ska vi svara våra barn egentligen, när de kommer med sina oroliga spörsmål?

Är det inte dags för svensken(mig inkluderat) att kavla upp ärmarna och tvinga våra makthavare att sätta stopp för utvecklingen? För våra barns skull åtminstone.

OBS: Vill helst inte ha något "hat" mot invandrare i tråden, det är primärt våra ansvariga politiker som skapat situationen, så rikta aversionen mot dom om ni behöver ventilera. Tack!

/Tupo
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-10-22 kl. 17:11.
Citera
2020-10-22, 17:03
Medlem
det här är varför jag inte ska ha några banr. vill inte att de ska behöva växa upp i ett sånt samhälle, som den svaga dottern och den uppeldade pappan lever i.
Citera
2020-10-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Det mest hjärtskärande är barn som anar en mörk framtid och som (desperat) försöker få lugnande svar av sina föräldrar.

Jag spelar badminton i korpen och förra veckan var en dotter till en av grabbarna med på träningen. Söt, oskuldsfull tjej, dock blyg, 7 år.

Pappan och jag brukar prata om situationen med invandringen och vi är båda överens om att den är på tok för hög.

Han berättade på förra träningen, att hans dotter, när de tidigare var på stan, hade sagt något istil med:

–"Pappa, alla blir bara surare och surare, kommer dom(syftade på invandrare) hata oss mer när de blir fler än oss"?

Ska tillägga att pappan var den som fick mig att vakna upp, vilket jag är tacksam för. Samtidigt märker jag att han vill "elda på" mig och få mig att känna samma aversion och "hat" som han själv gör. Så jag misstänker att historien kan vara skarvad.

Men oavsett, det gjorde mig väldigt illa berörd. För anekdoten är ju helt rimlig. 7-åringar idag skulle faktiskt kunna notera spänningen mellan svenskar och invandrare, och grubbla över framtiden – huruvida svenskar kommer bli en hatad minoritet.

Usch, den här pappan planterade verkligen ett frö i huvudet på mig. Jag känner mig så otroligt sorgsen över att dagens svenska barn inte kan vara så fria och lyckliga som vi en gång var.

Är det inte dags för svensken(mig inkluderat) att kavla upp ärmarna och tvinga våra makthavare att sätta stopp för utvecklingen? För våra barns skull åtminstone.

OBS: Vill helst inte ha något "hat" mot invandrare i tråden, det är primärt våra ansvariga politiker som skapat situationen, så rikta aversionen mot dom om ni behöver ventilera. Tack!

/Tupo
Historien är påhittad. Trolleri igen. Sjuåringar är vidsynta och tänker inte på det sättet. Vi får framöver skapa ett samhälle som fungerar.

Om ett barn känner sig fritt och lyckligt beror på andra faktorer, mycket beroende på föräldrarna. Pappan till flickan kanske är ett problem och sprider hat.

Sjuåringar skiljer inte på människor på det sättet.
Citera
2020-10-22, 17:20
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Historien är påhittad. Trolleri igen. Sjuåringar är vidsynta och tänker inte på det sättet. Vi får framöver skapa ett samhälle som fungerar.

Om ett barn känner sig fritt och lyckligt beror på andra faktorer, mycket beroende på föräldrarna. Pappan till flickan kanske är ett problem och sprider hat.

Nja, han är ingen mytoman, möjligtvis att han skarvar. Jag tillhör den känsliga sorten så jag blir berörd oavsett.

Jo, jag tror visst att barn kan plocka upp signaler i omgivningen. Det finns fullt sv spänningar i samtiden. Klart att barn fångar upp att något inte stämmer.
Citera
2020-10-22, 17:21
Medlem
Mad monks avatar
Det är den där pissluffaren som ska rädda din pension tror du på det skitsnacket?
Citera
2020-10-22, 17:22
Bannlyst
Finns inte mycket man kan göra, barn gör inte som man säger ändå nu förtiden. Tiderna då barnen lyssnade på lärare och hade respekt för sina föräldrar är förbi i takt men vänsterna och Pk-rörelsen som svept in oss sen 50-talet men som eskaliserade med Freddan och Annie Röv. Den dumma vapendragaren som många beskyller är dock dum för förstå vad han gör, Steffe Röven.

Det kunde slutat när Palme dog men gjorde tyvärr ej det, Palme visade vägen.
Citera
2020-10-22, 17:25
Medlem
Mad monks avatar
Citat:

Sjuåringar skiljer inte på människor på det sättet.

Nej de förstår inte av sig själva att saker kan vara farliga. Därför man uppfostrar dom.
Citera
2020-10-22, 17:28
Medlem
Citat:

–"Pappa, alla blir bara surare och surare, kommer dom(syftade på invandrare) hata oss ännu mer när de blir fler än oss"?

Men oavsett, det gjorde mig väldigt illa berörd. För anekdoten är ju helt rimlig. 7-åringar av idag skulle faktiskt kunna notera spänningen mellan svenskar och invandrare, och grubbla över framtiden – huruvida svenskar kommer bli en hatad minoritet.

/Tupo
Försökte kopiera ett youtube-klipp men det funkade inte. Men kolla in Swexit tv på youtube. Avsnittet Vakna! Där får man höra vadvåra nykomlingar tycker om oss svenskar.
Citera
2020-10-22, 17:29
Bannlyst
skriver en sådan "dotter till en av grabbarna" "söt , oskuldsfull"
luktar lite lurt här? Låter inte som ett barn skriver så.
Citera
2020-10-22, 17:30
Medlem
Citat:
Nja, han är ingen mytoman, möjligtvis att han skarvar. Jag tillhör den känsliga sorten så jag blir berörd oavsett.

Jo, jag tror visst att barn kan plocka upp signaler i omgivningen. Det finns fullt sv spänningar i samtiden. Klart att barn fångar upp att något inte stämmer.
Jag har aldrig märkt av den typen av spänningar och inte min egen dotter heller.

Jag tror att det är pappan som är problemet som sprider dåliga vibrationer. Sjuåringar skiljer inte på svenskar och invandrare.

Alternativt svar: Det har alltid funnits spänningar och det kommer alltid att finnas. En dam i min trappuppgång fick fly från en del av Ryssland under andra världskriget. Hon kom emellan den ryska och den tyska fronten. Det gick bra och hon ser glad ut. På den tiden var det spänningar.
Citera
2020-10-22, 17:33
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Jag har aldrig märkt av den typen av spänningar och inte min egen dotter heller.

Jag tror att det är pappan som är problemet som sprider dåliga vibrationer. Sjuåringar skiljer inte på svenskar och invandrare.

Alternativt svar: Det har alltid funnits spänningar och det kommer alltid att finnas. En dam i min trappuppgång fick fly från en del av Ryssland under andra världskriget. Hon kom emellan den ryska och den tyska fronten. Det gick bra och hon ser glad ut. På den tiden var det spänningar.

Jag hoppas du har rätt!

Det kanske inte finns någon anledning att känna oro för varken våra barn eller deras framtid?

Jag är lite av en orolig själ som lätt färgas av vad jag ser och vad andra säger till mig..
Citera
2020-10-22, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuffins
skriver en sådan "dotter till en av grabbarna" "söt , oskuldsfull"
luktar lite lurt här? Låter inte som ett barn skriver så.
Jag reagerade på det också. TS luras. Jag ger inget för hans känslor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in