• 1
  • 2
2020-10-22, 16:32
Medlem
Dofternas avatar
Gokväll i svenska höststugan!

Hörrni, varför dog Parneviks karriär inom tv efter 1981? Han stod väl på toppen där men sen var det finito. Har han gjort något perverst eller drogs han bara mer till teatern?
Gubben känns jävligt tv4-kompatibel, varför bidde det inget där?

Allmän skvallertråd om Bosse P alltså, sladdra på era skvallertackor!

Och ha en bra kväll.
Citera
2020-10-22, 16:38
Medlem
Han. hade stora föreställningar både 1987 och 2007 och köpte samtidigt ett par restauranger i Stockholm och investerade i China Teatern. Det räckte.
Citera
2020-10-22, 16:50
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Han. hade stora föreställningar både 1987 och 2007 och köpte samtidigt ett par restauranger i Stockholm och investerade i China Teatern. Det räckte.

Jag tycker inte att det räckte. Att synas i tv har bra genomslag om man vill locka bonnläppar till China. Varför slutade han med tv så abrupt? Svara på det med en rimlig hypotes.
Var han moderat och hatade SVT?
Citera
2020-10-22, 17:02
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Gokväll i svenska höststugan!

Hörrni, varför dog Parneviks karriär inom tv efter 1981? Han stod väl på toppen där men sen var det finito. Har han gjort något perverst eller drogs han bara mer till teatern?
Gubben känns jävligt tv4-kompatibel, varför bidde det inget där?

Allmän skvallertråd om Bosse P alltså, sladdra på era skvallertackor!

Och ha en bra kväll.

Märkligt, håller med! Så charmig och rolig, utan att vara "farlig", snarare harmlös. Vilket borde vara ett perfekt ansikte för exempelvis TV4.

Han har ju hela tiden gjort saker under åren, efter 1981 alltså, tänker på tex hans sketcher med Robert G, eller busringningarna, bl.a till Ingvar Carlsson. Men det folkkära och ofta förekommande har uteblivit. Så borde det inte ha blivit efter -81.
Citera
2020-10-22, 17:14
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Märkligt, håller med! Så charmig och rolig, utan att vara "farlig", snarare harmlös. Vilket borde vara ett perfekt ansikte för exempelvis TV4.

Han har ju hela tiden gjort saker under åren, efter 1981 alltså, tänker på tex hans sketcher med Robert G, eller busringningarna, bl.a till Ingvar Carlsson. Men det folkkära och ofta förekommande har uteblivit. Så borde det inte ha blivit efter -81.

Ordet kändiskåt dyker upp när jag tänker på Parnevik, att han ville frottera sig med finfolket. Kanske därför han bara gjorde snälla tolkningar? Var inte alltid hans offer inbjudna till programmet dessutom.
Var bara barnet när Parnevik försvann från tv, kan ha helt fel uppfattning.
Citera
2020-10-22, 17:26
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ordet kändiskåt dyker upp när jag tänker på Parnevik, att han ville frottera sig med finfolket. Kanske därför han bara gjorde snälla tolkningar? Var inte alltid hans offer inbjudna till programmet dessutom.
Var bara barnet när Parnevik försvann från tv, kan ha helt fel uppfattning.

Stämmer, porträtten var inställsamma(utan att förlora udden).

Lite var det nog tidsandan också. Typiskt för underhållning och samhällssatir på den tiden var ju de sympatiska dragen(Tänk: Tage Danielsson).
Citera
2020-10-22, 17:32
Medlem
Han var ivf för bra för att underhållas merparten av folket. Han borde underhålla hela svenska folket så tv är ett bra medium då. Han är likt Robert Gustavsson en naturprodukt att underhålla. Bosse Parnevik skapade också något nytt och var föregångare till mycket. Nu är han 82 år så då får han ju faktiskt ta det lugnt och bara njuta själv!
Citera
2020-10-22, 17:48
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Jag tycker inte att det räckte. Att synas i tv har bra genomslag om man vill locka bonnläppar till China. Varför slutade han med tv så abrupt? Svara på det med en rimlig hypotes.

Men nu svamlar du fram något som om det du skriver är den enda sanningen.
Jobbade med honom, från och till, med produktioner under stora delar av 80-talet.

Han var trött på sin grej under de sista åren och hans grej med imitation var inte stekhet.
Han sadlade om och gjorde mycket annat bakom scenen. Bl a. samarbeten med Vicky von der Lanken. Och han var fullt nöjd med detta.

Var han moderat och hatade SVT

Allt har sin gång och inget konstigt i det.

Citera
2020-10-22, 17:55
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Men nu svamlar du fram något som om det du skriver är den enda sanningen.
Jobbade med honom, från och till, med produktioner under stora delar av 80-talet.

Han var trött på sin grej under de sista åren och hans grej med imitation var inte stekhet.
Han sadlade om och gjorde mycket annat bakom scenen. Bl a. samarbeten med Vicky von der Lanken. Och han var fullt nöjd med detta.

Var han moderat och hatade SVT

Allt har sin gång och inget konstigt i det.

Mitt tredje inlägg i tråden avslutas med "var bara barnet när Parnevik försvann från tv, kan ha helt fel uppfattning."

Ja, han var inte stekhet senare. Men om han fortsatt gjort tv kanske han varit hetare.

Tycker Parnevik var skittrist.
Citera
2020-10-22, 18:24
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Utan att veta tror jag svaret är pengar.
- Bosse Parnevik var extremt känd 1981 och behövde inte exponeringen i TV
- Jag tror inte SVT betalade särskilt bra jämfört med att köra föreställningar på privatteatrar
- TV är omständligt att spela in om det inte ska se otrimmat, pajigt och billigt ut

Och lite begränsad kreativitet.
- TV-shower kräver nya idéer och bättre innehåll varje gång. På en teater finns en liveupplevelse där publiken är mer förlåtande, och man kan köra samma show kväll efter kväll.

Citat:
Tycker Parnevik var skittrist.
Men Doftis då.
Citera
2020-10-22, 18:56
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Utan att veta tror jag svaret är pengar.
- Bosse Parnevik var extremt känd 1981 och behövde inte exponeringen i TV
- Jag tror inte SVT betalade särskilt bra jämfört med att köra föreställningar på privatteatrar
- TV är omständligt att spela in om det inte ska se otrimmat, pajigt och billigt ut

Och lite begränsad kreativitet.
- TV-shower kräver nya idéer och bättre innehåll varje gång. På en teater finns en liveupplevelse där publiken är mer förlåtande, och man kan köra samma show kväll efter kväll.

Men Doftis då.

Ett rimligt svar. Schlesien levererar som vanligt.
Citera
2024-11-16, 12:05
Medlem
psaks avatar
Jag läser nu Robert Gustafssons självbiografi där han påstår att Bosse P brukade bete sig flummigt och var allmänt disträ som skådis. Kunde komma av sig mitt i en dialog på scen för att börja räkna tomma stolar bland publiken, blanda ihop klädsel till personerna han skulle imitera och vara på väg hem i föreställningspaus tills någon påminde om att det var en andra akt också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in