2020-10-21, 20:55
Medlem
Om jag skall skicka ett brev till en person som bor hemma men inte är skriven där, räcker det då om jag skriver personens namn eller måste jag lägga till c/o med lägenhetsinnehavarens namn (trots att de delar efternamn)?
Citera
2020-10-21, 20:57
Medlem
vemsfels avatar
Nej, det behöver du inte.
Citera
2020-10-21, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petzite
Om jag skall skicka ett brev till en person som bor hemma men inte är skriven där, räcker det då om jag skriver personens namn eller måste jag lägga till c/o med lägenhetsinnehavarens namn (trots att de delar efternamn)?

Du behöver inte det om personen som bor där har exakt samma efternamn. Men för säkerhetsskull kan du skriva med lägenhetsnummret.

T.ex

Jonas Andersson LGH 1201
Eriksdalsvägen 22
80234 Skellefteå
Citera
2020-10-21, 22:24
Medlem
Det är egentligen felaktigt att använda C/O
Vid adressering till inneboende.
Tanken med C/O att det är när någon annan ska ta hand om ens post och ger exempelvis den personen rätt att öppna posten.
https://www.pts.se/sv/bransch/post/o...f-adressering/

Även om det är felaktigt så känns det som att det är säkrare att posten kommer fram om en använder C/O adressering.
Citera
2020-10-22, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petzite

Ja om inte personens namn finns på brevlådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in