2020-10-21, 07:06
Medlem
Hej,

Sen en tid tillbaka (jag hjälper min far i detta) började han tappa kopplingen till wifi men även till trådlösa musen men även så hittar inte datorn den trådlösa skrivaren Wifit fungerar i övrigt på andra enheter.

Hur felsöker jag vad som är problemet. Jag misstänker kanske att hårdvaran börjar gå sönder, men samtidigt får han till det ibland att han kan koppla upp sig. Han får inte upp några som helst nätverk i menyn.

Hoppas ni kan hjälpa! Har datorn hos mig så kan gå in närsom och kolla.
Citera
2020-10-21, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av workout2
Hej,

Sen en tid tillbaka (jag hjälper min far i detta) började han tappa kopplingen till wifi men även till trådlösa musen men även så hittar inte datorn den trådlösa skrivaren Wifit fungerar i övrigt på andra enheter.

Hur felsöker jag vad som är problemet. Jag misstänker kanske att hårdvaran börjar gå sönder, men samtidigt får han till det ibland att han kan koppla upp sig. Han får inte upp några som helst nätverk i menyn.

Hoppas ni kan hjälpa! Har datorn hos mig så kan gå in närsom och kolla.
Finns det någon avstängningsknapp för trådlösa anslutningar på datorn? Det har jag "löst" iallafall vid två separata tillfällen att klåparna råkar komma åt knappen.

Annars gå in i nätverksinställningarna och kolla på vilka enheter som finns, vad har de för status?
Citera
2020-10-21, 13:10
Medlem
Nej inte vad jag hittar och försökt att trycka alla möjlig kommandon. Handlar också om att den helt plötsligt tappar nätet.

Är en hp pavillion
Citera
2020-10-21, 13:56
Medlem
Ingen som kan hjälpa mig felsöka?
Citera
2020-10-22, 18:32
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workout2
Ingen som kan hjälpa mig felsöka?
Vad är det för operativsystem?
Det låter lite likt ett Windowsfel uppkommet efter att man installerat en uppdatering man inte borde tagit hem.

Men eftersom du postat i Programvara: övriga operativsystem skulle jag föreslå att köra dmesg när datorn har problem att ansluta till BT/WiFi, och posta resultatet här så kanske nån kan se nått fel i loggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in