2020-10-20, 15:54
Avslutad
Skulle ni klara av det? Påverkar det erat levebröd, vänskaper eller förhållanden?
Citera
2020-10-20, 16:17
Medlem
Finansvargens avatar
Har varken vänner, jobb eller flickvän. Skulle nån gammal polare ringa så byter jag telefonnummer på stubinen. Tål inte folk. Lämnar bara sovrummet för att äta och gå till badrummet eller ge mig ut i skogen nattetid.

Så nej, mig kvittar det. Jag tror inte rådjuren i skogen bryr sig om vad jag skriver på Flashback.
Citera
2020-10-20, 16:45
Medlem
GeleZachas avatar
Som det ser ut idag nej, men hoppas fan att ingen vet vem detta konto tillhör om jag blir känd
Citera
2020-10-20, 17:18
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Är man ärlig, skriver vettigt tror jag man kommer undan med de några trolltrådar också... Flashbackanvändare tar tyvärr detta forum på alldeles för mycket allvar. Vore intressant att veta hur många unika användare detta forum egentligen har.

Men det är klart.... Skulle jag ha startat en tråd likt: "Hjälp! Jag har knullat min mamma!", "Jag tänder på döda djur!", osv hade jag skämts rejält. Dock verkar de flesta som outats genom åren vara hyfsat vettiga. Eller hur man nu ska se på det... Intresset ligger väl inte att outa trollen lika mycket som att outa de med motsatta åsikter?

Älskar tråden som handlade om att bygga en kärnreaktor... Alla tror att det är ett troll och sen får folk svart på vitt att så inte är fallet. Bara man kan stå för det man skriver och inte kränker mer än nödvändigt tror jag ingen bryr sig, alla vet trots allt vad Flashback är för forum.
Senast redigerad av Silverfiskarna 2020-10-20 kl. 17:20.
Citera
2020-10-20, 17:22
Medlem
Ja hjälp så hemskt om man blir uthängd som RASIST av vänsterblivna.
Finns det någon normal person som ens gäspar av sådant idag? Likalite som någon reagerar över epitetet SD-väljare?
Kanske om man jobbat på kommunal tjänst med enbart 55+ ensamstående kvinnor att det kan bli tyst vid fikabordet.

Förövrigt så kan det väl kvitta. Tycker ens vänner och bekanta man är en stor kuk för det man skrivit här så var det kanske inte mycket till vänner...
För så jävla olik är man nog inte i verkliga livet heller
Citera
2020-10-20, 17:29
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forks
Skulle ni klara av det? Påverkar det erat levebröd, vänskaper eller förhållanden?

Jag skulle nog tycka att det var tråkigt, då jag ibland diskuterar saker som jag inte alla gånger ropar ut högt på stan, bara för att folk inte har med allt att göra.
Men såvitt jag vet, så skriver jag inget som jag inte kan stå för, och mina vänner och min familj vet ganska så bra vad jag diskuterar, och vad jag tycker om olika saker.

Så jag har svårt att se att det skulle påverka mitt levebröd, och dom människor jag har någon form av relation till vet vart jag står.
Citera
2020-10-20, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Finansvargen
Har varken vänner, jobb eller flickvän. Skulle nån gammal polare ringa så byter jag telefonnummer på stubinen. Tål inte folk. Lämnar bara sovrummet för att äta och gå till badrummet eller ge mig ut i skogen nattetid.

Så nej, mig kvittar det. Jag tror inte rådjuren i skogen bryr sig om vad jag skriver på Flashback.

Bryr du dig om vad vi säger när vi skriver något här? Om inte, varför i helvete är här?
Citera
2020-10-20, 17:54
Avslutad
Hahaha, då sitter många i skiten!

Det skulle inte påverka ekonomin eller karriär men det är ändå kränkande att andra tar en del av mitt tankesätt eftersom det är menat att det ska vara anonymt: Man skulle aldrig göra det annars.
Citera
2020-10-20, 18:13
Medlem
TorOchPederInkassos avatar
Tror att det kan påverka skuldsatta användare som jagas av inkassobolagen och Kronofogden.

T.ex. en person som skriver att denne får ett arv eller annan tillgång som denne försöker gömma från Kronofogden.

Ibland kan jag se användare som jag vet är en av mina gäldenärer då man kan koppla ihop vem det är baserat på namn, vad man skriver osv.

Om jag skulle se att någon av dessa skulle skriva något enligt ovan så hade jag nog tipsat Kronofogden och sen får man se vad det mynnar ut i.

Det bästa exemplet är en användare från L*nforum (* = å). Denne är den mest aktive av alla och han råkade vara gäldenär hos oss. Kul att följa honom på det forumet och ändå veta vem det är. Gillar grabben starkt dock då han är mån att göra rätt för sig och röstar på ett bra parti.

Mvh
TorOchPederInkasso
Citera
2020-10-20, 19:06
Medlem
theshades avatar
Jag outade mig själv av oaktsamhet då jag pratade vitt och brett om en tråd jag startat, utan en tanke på att jag då blottade all skit jag skrivit med det här kontot.

Blev således av med alla vänsterblivna vänner jag hade på den tiden men det var ju bara bra. Är ju ändå 15 år sen.

Ska försöka inte outa mig mer än så eftersom jag skulle kunna få problem i arbetet. Samtidigt så tror och tycker jag ju inte nödvändigtvis vad jag skriver och det är väl det man kan skylla på om man blir outad igen.
Citera
2020-10-20, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forks

om någon analfabet skulle komma på den smarta idén så lägge rjag bara ut hans kontaktuppgifter på min blog, har ett par mljoner följare där. man ser vilka äckel och pedofiler som intresserar sig för en eftersom de lämnar elektoniska spår efter sig och allt det där är offetligt om man vet hur man ska få loss den informationen. samma gäller slagningar på register. allt det där är helt öppet och enkelt att se om man vet hur man ska göra.

så att tro att man ör smart och sysslar med idioti är sådant som psyksjuka sysslar med för deras iq räcke rinte till, för att man ör avundsjuk för man själv är en förlorare.
Citera
2020-10-20, 19:50
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Jag står absolut för det jag skriver i alla sammanhang, så vänner och kollegor skulle inte reagera. Men jag skulle sannolikt få än mer hot från hathögern om jag blev outad, så nej tack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in