2020-10-20, 09:26
Medlem
grasuggan99s avatar
En uppdatering av rubriken kanske på sin plats? mod?

Detta skedde på fastlandet, vid Järntorget.
Citera
2020-10-20, 12:44
Medlem
GP har nu strukit "mindre" och kallar det bara explosion.
Citat:
Ett hus i centrala Göteborg skadades av en explosion under natten. Polisen utreder händelsen som skadegörelse.
Smällen var så kraftig att insatsledaren på brandstationen i Lundby på Hisingen vaknade av smällen.
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/explosion-i-centrala-g%C3%B6teborg-under-natten-1.35811830
Adressen är alltså Första Långgatan 16. Därifrån är det bara 1800 m fågelvägen till brandstationen där brandmannen vaknade. Så att folk vaknade på Hisingen är inte så konstigt.
Citera
2020-10-20, 14:55
Medlem
Väldigt många av bolagen på adressen ägs av läkaren Al* Haj*m*rsadegh* (*i) med fru. De har en 24-årig son som finns med på Lexbase. Jag vill dock ej betala för att få ut domen.
Citera
2020-10-20, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabtraume
På adressen finns Hagakliniken samt fler bolag tillhörande Al* Haj*m*rsadegh*. (* = i) Hagakliniken har varit i blåsväder under åren. Runt 2014 sade VG Regionen upp avtal pga misstänkt fusk. Al* H polisanmäldes men utredningen lades ned.

Kollar man upp Hagakliniken och flera av hans bolag, ser man att det finns anmärkningar hos KFM vilket tyder på ekonomiska bekymmer.

Kan flyktingen, som 2008 utsågs till Årets Pionjär i väst, vara iblandad i något fuffens? Eller finns det någon bättre kandidat att dra till sig sprängladdningar på adressen?
Jag har varit patient hos Dr. Al* i flera år, och tror inte det skulle kunna involvera honom. Han är den absolut raraste läkaren någonsin och har hjälpt mig i många år med min sjukdom.

Dessutom, friades han för misstankarna om fusk då det visade sig vara fel. Och förlikade med VGRegionen i rätten därefter.

Hittade den här länken:

https://spanaren.se/2016/01/12/regio...kvardsskandal/
Senast redigerad av Mr.Particular 2020-10-20 kl. 15:24.
Citera
2020-10-20, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Particular
Jag har varit patient hos Dr. Al* i flera år, och tror inte det skulle kunna involvera honom. Han är den absolut raraste läkaren någonsin och har hjälpt mig i många år med min sjukdom.

Dessutom, friades han för misstankarna om fusk då det visade sig vara fel. Och förlikade med VGRegionen i rätten därefter.

Hittade den här länken:

Så du reggade dig idag bara för att skriva det? Tja, du har säkert rätt men en sak är iaf klar och det är att hans bolag verkar ha en del ekonomiska problem. Sånt kan göra även den raraste desperat nog att tex låna pengar av fel personer.
Citera
2020-10-20, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabtraume
Så du reggade dig idag bara för att skriva det? Tja, du har säkert rätt men en sak är iaf klar och det är att hans bolag verkar ha en del ekonomiska problem. Sånt kan göra även den raraste desperat nog att tex låna pengar av fel personer.
Han har hjälpt mig med min sjukdom, så ja tyckte att det är väl det minsta jag kan göra att tala gott om honom nu när jag väl fick chansen.
Om hans ekonomi har jag ingen koll på. Men väldigt hårt arbetande läkare och omtyckt av många.
Citera
2020-10-20, 18:00
Medlem
Citat:
Han har hjälpt mig med min sjukdom, så ja tyckte att det är väl det minsta jag kan göra att tala gott om honom nu när jag väl fick chansen.
Om hans ekonomi har jag ingen koll på. Men väldigt hårt arbetande läkare och omtyckt av många.

Jag har också gått hos honom och anser honom som en bra och trevlig läkare.

Men det spelar ingen som helst roll när det kommer till kriminalitet.

Som jag skrev längre upp - hans son har domar på sig. Kanske är det han bomben är till för att skrämma?
Citera
2020-10-20, 18:03
Medlem
På mindre än tre veckor har det smällt på tre platser i stan.
Danskavägen, Lunden
Rimfrostgatan, Länsmansgården
Första Långgatan, Järntorget

Vad är kopplingen mellan dem?
Citera
2020-10-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
På mindre än tre veckor har det smällt på tre platser i stan.
Danskavägen, Lunden
Rimfrostgatan, Länsmansgården
Första Långgatan, Järntorget

Vad är kopplingen mellan dem?

Invandring?
Citera
2020-10-20, 18:40
Moderator
blomvattnares avatar
Ändring i rubrik: "Hisingen" -► "vid Järntorget".

/Mod
Citera
2020-10-20, 20:24
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Ohj vilken enorm kapacitet på slutfattningsförmåga du har.....

Tja, så mycket mer komplicerat behöver man inte göra det.

Vad som är märkligare är att en smäll som hörs på båda sidorna av älven knappt får någon uppmärksamhet. Jaha, det small igen. Jaja, det händer nog snart igen, så ingen idé att lägga nån vikt vid just den här.
Citera
2020-10-20, 23:21
Medlem
Citat:

Hittade den här länken:

Kan inte göra annat än att instämma att Dr Al* är en god person. Jag hade stora fysiska problem, besökte flera olika vc utan hjälp. Dr Al* gav mig den hjälp som behövdes på en gång. Tveksam till att han skulle lånat pengar av fel folk.

Vad jag hört så var det missförstånd med bokföringen, de hade inte använt samma system eller något sådant. Det hela ordnade sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in