2021-04-10, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Kan du inte äta innan träningen och bara något mindre efter? Kombon träning som slutar 21 + ”stor middag efter” kan definitivt göra det svårare att somna innan midnatt.

Frisk luft är bra för sömnen tycker jag. Så se till att konditionsträning är utomlands.

Jag ska testa kommande veckan och se om det påverkar sömnen att jag äter senare inpå läggdags. Frågan är hur jag ska ändra om träningen, men det kanske inte behövs. Lägger mig 23 dagligen.
Citera
2021-04-10, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engammalfisk
En period där jag ville ha sömn medicin fick jag byta upp ett antal gånger sen kom jag till huvudbossen Nozinan då fick jag super psykos fast den är mot just psykos. Jag har tagit quvetiapin förut men nu har jag större dos, somnade första dagarna inom 2,5 timme fast jag tog den på dan. den skrivs bland annat ut mot sömnsvårigheter/insomnia, idag är jag inte ett dugg sov trött av den men jag är inte direkt normal, Propavan, Imovan sömnmedicin etc brukar vara svagare än ett glas vatten eller få mig gå in i väggar på morgonen. Astra Zeneca har betalat ut 1 miljard usd i skadestånd för quetiapin/seroquel men den får fortfarande säljas där go figure. washington post har en bra artikel om det preparatets biverkningar.

Går du idag på sömnmedicin? Jag kommer aldrig ta dessa mediciner igen, gick upp i vikt och blev hungrig såfort de kickade igång.
Citera
2021-04-12, 08:20
Medlem
Börjar bli galen, jag sover dåligt varannan dag. Om jag sovit sämre en natt, sover jag bättre nästkommande, i och med att jag då såklart är utmattad från sömnlöshet. Vad är det frågan om? Är det utsättningssymtomer från propavan som jag tog I 3 månader, eller från elvansen? Jag har aldrig haft dessa problem på detta sätt.

Har börjat skriva sömnlogg från och med idag för att någonstans hitta en gemensam nämnare, men att det skulle handla om en liten sak har jag svårt att tro. Om det så är stress eller oro som ligger och påverkar omedvetet, det vet jag inte heller. Tycker ni det är dags att kontakta vårdcentralen för dessa besvär, om nu det hjälper?
Citera
2021-04-12, 08:38
Medlem
mfmxs avatar
Träna inte så sent eller länge, du är säkert uppe i varv för länge.
Citera
2021-04-12, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av destorn
Börjar bli galen, jag sover dåligt varannan dag. Om jag sovit sämre en natt, sover jag bättre nästkommande, i och med att jag då såklart är utmattad från sömnlöshet. Vad är det frågan om? Är det utsättningssymtomer från propavan som jag tog I 3 månader, eller från elvansen? Jag har aldrig haft dessa problem på detta sätt.

Har börjat skriva sömnlogg från och med idag för att någonstans hitta en gemensam nämnare, men att det skulle handla om en liten sak har jag svårt att tro. Om det så är stress eller oro som ligger och påverkar omedvetet, det vet jag inte heller. Tycker ni det är dags att kontakta vårdcentralen för dessa besvär, om nu det hjälper?

De nätter du somnar, sover du då extra länge?

Bra att kliva upp samma tid varje morgon.

Rutiner ska tydligen vara bra.
Citera
2021-04-12, 09:31
Medlem
Citat:
De nätter du somnar, sover du då extra länge?

Bra att kliva upp samma tid varje morgon.

Rutiner ska tydligen vara bra.

Bra att du nämnde det, vardagar går jag upp samma tid, helger sover jag dessvärre längre. Går upp 7 vardagar och helger 9. Jag kanske får börja ställa klockan 7 helger också.
Citera
2021-04-12, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Träna inte så sent eller länge, du är säkert uppe i varv för länge.

Ska justera träningen, har börjat slå mig att jag kanske är övertränad och upplever symptomer därifrån. Men jag har aldrig haft dessa besvär innan, varför det skulle komma just nu förstår jag inte. Men man är ju samtidigt inte i samma ålder som innan heller.
Citera
2021-04-12, 13:54
Medlem
Citat:

Att ta elvanse och propavan en tid förändrar hela din kroppsfunktion och hjärnkemi permanent. Din kropp försöker komma tillbaka till ett läge som motsvarar normalläget du hade. Det kan ta allt från en månad till flera år.
Citera
2021-04-12, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Att ta elvanse och propavan en tid förändrar hela din kroppsfunktion och hjärnkemi permanent. Din kropp försöker komma tillbaka till ett läge som motsvarar normalläget du hade. Det kan ta allt från en månad till flera år.

Det låter ju helt sjukt om det kan sitta i flera år, nu börjar jag bli nojig.
Citera
2021-04-12, 14:20
Medlem
Citat:

Baksidan med droger tyvärr. Känner en tjej i Australien som tog elvanse i ett år i vanlig dos. Hon fick någon slags neurotoxisk skada av det och ligger apatisk inne hela dagarna. Kan inte sova knappt överhuvudtaget.
Nu vet jag inte vad som har hänt dig men det är potenta droger som förändrar epigenetik och nervbanor permanent.
Propavan är ju högdosneuroleptika som visats minska hjärnvolym i studie efter studie.
Senast redigerad av VillJalentine 2021-04-12 kl. 14:30.
Citera
2021-04-12, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Permanent? och ”...tillbaka till ett läge som motsvarar normalläget du hade. Det kan ta allt från en månad till flera år”

Motstridigt?
Citera
2021-04-12, 16:40
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Citat:
Permanent? och ”...tillbaka till ett läge som motsvarar normalläget du hade. Det kan ta allt från en månad till flera år”

Motstridigt?
Han vet inte vad han pratar om, strunta i det. Han försöker lura i folk att allt som psykiatrin skriver ut är livsfarligt dödsknark. I verkligheten är det obehandlad depression och obehandlad ADHD som ger skador på hjärnan och förkortar folks livslängd KRAFTIGT.

Propavan är inte alls högdosneuroleptika utan "neuroleptikabesläktade fentiazinderivat" som ej har antipsykotisk verkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in