Citat:
Jag är öppen till det mesta, om det så är med medicinering eller utan. I dagsläget lutar det mycket åt icke farmakologisk behandling, med det sagt så vill jag testa en period utan medicin och se vad som händer nu när jag börjat konditionsträna och sysslat lite med mindfulness. Kosten har jag också börjat ta tag i ännu mer, det är väldigt intressant att konditionsträning har samma effekt för mig som en lite lägre dos av centralstimulanta. Så frågan är varför sådant inte används mer som en behandling? Antagligen en pengarfråga.
Men jag vill fortfarande göra ett sista försök innan jag lägger av med medicin helt och hållet, mina koncentrationssvårigheter och hur jag ständigt varit disträ sedan tidig ålder har haft mycket konsekvenser för mig senare i livet. Det kan mycket väl visa sig att medicinen är ett totalt rävgift för mig och att jag från första början inte skulle användt det, men jag ser det goda ur saker jag testat vilket också ger en anledning att inte göra om det. Även fast medicin varit en berg och dalbana så har den också givit mig incitament att ta tag i andra saker såsom min kost, min sömn och framförallt min träning.
Men jag vill fortfarande göra ett sista försök innan jag lägger av med medicin helt och hållet, mina koncentrationssvårigheter och hur jag ständigt varit disträ sedan tidig ålder har haft mycket konsekvenser för mig senare i livet. Det kan mycket väl visa sig att medicinen är ett totalt rävgift för mig och att jag från första början inte skulle användt det, men jag ser det goda ur saker jag testat vilket också ger en anledning att inte göra om det. Även fast medicin varit en berg och dalbana så har den också givit mig incitament att ta tag i andra saker såsom min kost, min sömn och framförallt min träning.
Jag förstår dig. Har också provat igenom diverse stimulanter i mitt liv men det funkar inte i längden. Jag kom till insikt i vad problemet var och åtgärdade det och fick ett nytt liv, tills jag förstörde det i onödan men det är en annan historia.
Ibland behöver man beta av saker för att kunna inse vad man kan göra annars och det är väl bra att du börjat träna och insett vad himla uppiggande och bra det är för hälsan. Inte bara träningen i sig utan de långsiktiga resultaten är otroliga. Träning brukar ju pushas på de flesta med psykisk ohälsa men det är oftast något man får sköta själv. Prova backlöpning och styrketräning om du vill få ännu större fördelar. Det är bevisat att muskelmassa i sig minskar depressionssymptom. Ett gott självförtroende ger ett positivt mindset och kroppen och sinnet svarar därefter.
Något annat som är otroligt kraftigt som jag själv upplevt är romantisk förälskelse. Herregud vad man badar i dopamin och eufori och blir en helt annan människa.
Jag vill även styrka effekterna av riktigt iskalla duschar och nofap och att spendera mycket tid i naturen. Periodisk fasta är även fantastiskt. Synergiska effekter är nyckeln till hälsa och välbefinnande. Önskar dig all lycka och att du kommer fram till rätt väg för dig.