2006-05-13, 16:43
I dessa dagar d man smaktigt bestmt att inga opantbara burkar/flaskor fr sljas, och vi inte lngre kan njuta tjeckisk lsk, har jag upptckt att den enda svenska fantan med citron i r den fantastiskt ointressanta Freaky Flder (Shokata). Vad i helvete?

Stmmer detta, eller r det ett tillflligt glapp i produktionen? Vem vid sina sinnens fulla bruk vet inte att Fanta citron r det enda som direkt och utan problem kurerar alla bakfyllor?

Mer viktigt, ndock: vem r det som r i behov av hngning?
Citera
2006-05-15, 13:43
Medlem
Fr inga opantbara flaskor sljas? D borde de vl kunna stta pant p glasflaskorna som olivolja och snt sljs i? Eller finns det redan?
Citera
2006-05-15, 13:48
Nej, det tror jag inte man har tnkt p, detta r ju s uppenbart en ndlsning som gr helt emot konsumenternas intressen... Jag har mailat CocaCola Sverige nu, fr se vad de svarar.

Det smartaste hade ju varit att bygga om de jvla pantautomaterna, men det r det skerligen ingen som har lust till.
Citera
2006-05-15, 14:46
Medlem
melodies avatar
Jag har inte sett ngon Fanta Citron p lnge, och hade nstan glmt bort den!

Citron var ju den bsta drycken alla kategorier.
Fick lov att skicka ett meddelande till Coca-Cola jag med fr att visa mitt std fr Fanta Citron.

Det dr med att ingen flaska fr sljas utan pant;
Frra veckan handlade jag kinamat och fick en flaska Pepsi som ngon hvdar att det inte r pant p. Den r tillverkad i Sverige, och borde det d inte redan vara pant p dessa? Pepsi slutade att tillverka smflaskor fr frsljning i butiker fr ngot r sedan, kan denna flaska vara ngon special fr restauranger? Flaskan jag fick nu ser dessutom lite annorlunda ut n de man kunde kpa i affrerna frut.

Hng den som tog bort Fanta Citron ur sortimentet.
Citera
2006-05-15, 15:01
Bannlyst
p pizzerior och liknande kan man ju fortfarande kpa svartlsk?
Citera
2006-05-15, 15:41
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melodie
Frra veckan handlade jag kinamat och fick en flaska Pepsi som ngon hvdar att det inte r pant p. Den r tillverkad i Sverige, och borde det d inte redan vara pant p dessa? Pepsi slutade att tillverka smflaskor fr frsljning i butiker fr ngot r sedan, kan denna flaska vara ngon special fr restauranger? Flaskan jag fick nu ser dessutom lite annorlunda ut n de man kunde kpa i affrerna frut.

Hng den som tog bort Fanta Citron ur sortimentet.

Var det denna flaska du fick ?
Fanta Citron slutade cola tillverka 2002
Citera
2006-05-15, 16:18
Medlem
buyzabas avatar
Jag var i Katalonien frra ret och dr kunde man f Fanta citron, kndes som att alla drack den. Den r helt klart godast. Fick frgan: "Fanta citron, de finns vl inte i Sverige?"... Jag visste inte vad svaret var p den frgan, jag trodde det bara var hr i Smland som sortimentet var kasst, men de kanske r borta verallt?

Var kanske drfr all lsk var s jvla dyr nr jag var nere i Malm, innan kunde man hitta billig turklsk men nu skulle alla ha 20 kr fr 2 liter!
Citera
2006-05-15, 16:36
Medlem
Trkigt att den r borta Satt som en smck en varm sommardag.
Citera
2006-05-16, 10:20
Medlem
melodies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Var det denna flaska du fick ?
Fanta Citron slutade cola tillverka 2002

Ja, en sn flaska var det!
D gissade jag rtt d, att det r en flaska bara fr restaurangerna, och d borde det inte g att f pant fr dem som privatperson, eller?

Jag saknar Pepsi p glasflaska, det var s bra att ha sna hemma nr man blev sugen p Rom & Cola, och glasflaskor r mer aptitligt n burk!
Varfr slutar de alltid med alla bra produkter?
Citera
2006-05-16, 11:31
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melodie
Ja, en sn flaska var det!
D gissade jag rtt d, att det r en flaska bara fr restaurangerna, och d borde det inte g att f pant fr dem som privatperson, eller?

Jag saknar Pepsi p glasflaska, det var s bra att ha sna hemma nr man blev sugen p Rom & Cola, och glasflaskor r mer aptitligt n burk!
Varfr slutar de alltid med alla bra produkter?

Jo du ska f pant fr den. Det r bara det att butikerna inte vill ha dem d backarna som glasflaskorna ska "packas" i inte krs ut till dagligvaruhandeln. S problemet r bryggeriet som vgrar kra ut dessa blbackar

Coca-Cola sljer glasflaska i butik annars, men du kanske hellre ville ha Pepsi ?
Citera
2006-05-16, 13:26
Medlem
thebandits avatar
Fanta Citron var min vn i nden nr det vakades hemkrt. All sprit blir god med Fanta Citron!
Citera
2006-05-16, 13:32
Medlem
bozze4evigts avatar
Tycker det r helt absurt att dom tog vck Fanta Citron, godare lsk har man sllan skdat. Sen erstter dom med ngot s vidrigt som Fanta flder och tror att folket ska bli njda och glada

N, vad sgs som en namninsamling fr att terinfra Fanta Citron igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in