Allt roligt har ju ställts in eller dragits ner nu under pandemin. Det positiva är att det är mer pengar kvar i plånboken när kostnader för resor, restaurangbesök, barrundor, konserter och sport försvunnit. Jag har försökt förgylla tillvaron och konsumerat friskt, både stora och små saker.
Stora
-Byggt nytt trädäck och installerat komplett utekök, via byggföretag
-Köpt husdjur
Små
-Ätit färska skaldjur och druckit fin champagne
-Ätit delikatesser från deli-butiker
-Köpt elsparkcykel
-Köpt en riktigt bra cykel, kläder och utrustning
-Köpt köks- och grillutrustning
Jag har tyvärr fått slut på idéer. Så kom igen, vad lägger ni pengar på som blir över under pandemin?
Jobbar fortfarande hemifrån och sparar 1000 spänn i månaden på transport, stöttar istället mina lokala resturanger genom att äta ute i närområdet för denna slanten. Känns som rätt sak att göra, samt att det är skönt att slippa matlådorna.
Stötta dina lokala mindre matställen som du ser inte har mycket takeaway kunder osv som har det svårt (ej kedjor) och stötta även de småbutikerna som inte är med i kedjor.
De som inte ligger närmast bostäderna eller är med i nån kedja har tagit mycket stryk senaste 10-åren då deras inköpspriser är dyrare än stora butiker säljer ut mot vanlig kund på många varor.
Allt roligt har ju ställts in eller dragits ner nu under pandemin. Det positiva är att det är mer pengar kvar i plånboken när kostnader för resor, restaurangbesök, barrundor, konserter och sport försvunnit. Jag har försökt förgylla tillvaron och konsumerat friskt, både stora och små saker.
Stora
-Byggt nytt trädäck och installerat komplett utekök, via byggföretag
-Köpt husdjur
Små
-Ätit färska skaldjur och druckit fin champagne
-Ätit delikatesser från deli-butiker
-Köpt elsparkcykel
-Köpt en riktigt bra cykel, kläder och utrustning
-Köpt köks- och grillutrustning
Jag har tyvärr fått slut på idéer. Så kom igen, vad lägger ni pengar på som blir över under pandemin?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!