2020-10-16, 16:47
Medlem
Allt roligt har ju ställts in eller dragits ner nu under pandemin. Det positiva är att det är mer pengar kvar i plånboken när kostnader för resor, restaurangbesök, barrundor, konserter och sport försvunnit. Jag har försökt förgylla tillvaron och konsumerat friskt, både stora och små saker.

Stora
-Byggt nytt trädäck och installerat komplett utekök, via byggföretag
-Köpt husdjur

Små
-Ätit färska skaldjur och druckit fin champagne
-Ätit delikatesser från deli-butiker
-Köpt elsparkcykel
-Köpt en riktigt bra cykel, kläder och utrustning
-Köpt köks- och grillutrustning

Jag har tyvärr fått slut på idéer. Så kom igen, vad lägger ni pengar på som blir över under pandemin?
Citera
2020-10-16, 16:50
Medlem
Cannibalizations avatar
Stötta någon organisation eller liknande som man tycker gör något bra.
Citera
2020-10-16, 17:06
Medlem
Köp något gott fint kött, typ https://www.mathem.se/varor/entrecot...g-nice-to-meat

Och några nya skor, snygga, praktiska och snabba, man kan aldrig ha för många.
Citera
2020-10-16, 17:18
Medlem
Hur vore det med att spara och göra en fet resa när det är över

Konsumtion gör dig inte lycklig
Citera
2020-10-16, 17:31
Medlem
flukkes avatar
Jobbar fortfarande hemifrån och sparar 1000 spänn i månaden på transport, stöttar istället mina lokala resturanger genom att äta ute i närområdet för denna slanten. Känns som rätt sak att göra, samt att det är skönt att slippa matlådorna.
Citera
2020-10-16, 17:53
Medlem
Stötta dina lokala mindre matställen som du ser inte har mycket takeaway kunder osv som har det svårt (ej kedjor) och stötta även de småbutikerna som inte är med i kedjor.

De som inte ligger närmast bostäderna eller är med i nån kedja har tagit mycket stryk senaste 10-åren då deras inköpspriser är dyrare än stora butiker säljer ut mot vanlig kund på många varor.
Citera
2020-10-16, 18:00
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimq
Allt roligt har ju ställts in eller dragits ner nu under pandemin. Det positiva är att det är mer pengar kvar i plånboken när kostnader för resor, restaurangbesök, barrundor, konserter och sport försvunnit. Jag har försökt förgylla tillvaron och konsumerat friskt, både stora och små saker.

Stora
-Byggt nytt trädäck och installerat komplett utekök, via byggföretag
-Köpt husdjur

Små
-Ätit färska skaldjur och druckit fin champagne
-Ätit delikatesser från deli-butiker
-Köpt elsparkcykel
-Köpt en riktigt bra cykel, kläder och utrustning
-Köpt köks- och grillutrustning

Jag har tyvärr fått slut på idéer. Så kom igen, vad lägger ni pengar på som blir över under pandemin?
Toapapper?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in