2020-10-18, 12:27
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Fortfarande ganska irrelevant information eftersom du fortfarande pratar om ett rykte utan vidare teorier och utan någon som helst bevisföring. Om du nu inte anser att fosterbarn överlag är en vanlig dödsorsak?

Finns det ingen som sitter inne på konkret fakra?

Det är väl alltid spekulationer tills fakta ligger på bordet. Ditt påstående angående fosterbarn är för dumt för att kommentera.
Vid självmord brukar tidnings artiklar tas bort, denna ligger kvar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/misstankt-grovt-brott-i-avesta-flera-polispatruller-pa-plats-1
Citera
2020-10-18, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Det är väl alltid spekulationer tills fakta ligger på bordet. Ditt påstående angående fosterbarn är för dumt för att kommentera.
Vid självmord brukar tidnings artiklar tas bort, denna ligger kvar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/misstankt-grovt-brott-i-avesta-flera-polispatruller-pa-plats-1

Jag syftar på att det finns rykten som vilket riskerar att skapa oetiska spekulationer.

Att det skulle finnas fosterbarn är inget som har framkommit i tråden tidigare och att det skulle vara ett mord eller självmord är inte heller något som rent konkret har styrkt med rent fakta.

Mitt i lägg syftade till att försöka hålla en god ton grundad på fakta för att inre riskera att trampa anhöriga på tårna!

Det är klart att det spekuleras i en tråd på Facebook utifrån vad jag tror är ett behov av kontroll. Horndalsborna vill veta vad som hänt för att kunna utesluta att det springer runt en random mördare på byn men som sagt...min personliga åsikt är att hela tiden förhålla sig till konkret fakta och bevisning istället för att skapa trådsanningar genom att slänga ut en massa rykten.
Citera
2020-10-19, 14:46
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snajjels
Om hon har tagit livet av sig tycker jag att tråden ska tas bort. Att skriva om oskyldigas brottsregister känns lite magstarkt, speciellt om de är i sorg.
finns ingen oskyldig i ett brottsregister
Citera
2020-10-20, 07:28
Medlem
Citat:
Mmmm det är nog inte självmord. Familjen har fosterbarn, rykten säger att något annat har hänt.

Vad jag vet så har dom inte något fosterbarn.
Det är iaf fortfarande avspärrat på platsen.
Tycker det är konstigt om det skulle vara självmord tror att det har hänt något annat.
Varför skulle det annars vara avspärrat än?
Citera
2020-10-22, 11:06
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Dom flesta vet redan det här... Men det blir typ alltid den här rubriceringen när någon påträffas på det sättet. Det sker ofta men det mesta ser inte dagens ljus då det inte brukar bli mer än små notiser före det är fastställt. Då journalisterna också vet det.
Hur länge det är avspärrat har ingenting med saken att göra heller. Oftast vet ju då kanske anhöriga väldigt omgående vad som hänt. Men Polisen har sina rutiner och måste ju ändå undersöka platsen, spärra av, Vänta på vissa provsvar osv. Om en känd missbrukare hittas i hemmet utan uppenbar dödsorsak kan man ändå inte bara anta saker och låta Kreti och Pleti vara där och ränna efter fem minuter. Det är en sak att dö på hemmet/sjukhus eller i en uppenbar trafikolycka. Men knall och fall hemma eller ute utan direkta vittnet som ser någon få en infarkt tex utreds oftast som mord.
Citera
2020-10-23, 23:31
Medlem
Klickiss avatar
Alla tidningsartiklar står kvar, de brukar tas bort vid självmord. Det är märkligt tyst om vad som hänt.
Citera
2020-10-24, 11:39
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Alla tidningsartiklar står kvar, de brukar tas bort vid självmord. Det är märkligt tyst om vad som hänt.

Precis vad jag tänker.
Citera
2020-10-29, 18:36
Medlem
ying-CreUyangs avatar
DT idag, låst reportage.
Polisen lägger locket på om kvinna som hittades död i Horndal – men mordutredningen fortgår
Citera
2020-10-29, 18:51
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
DT idag, låst reportage.
Polisen lägger locket på om kvinna som hittades död i Horndal – men mordutredningen fortgår

Tack för info
Citera
2020-11-03, 21:52
Medlem
Ingen ny information som framkommit?
Citera
2020-11-04, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Ingen ny information som framkommit?

Åkte precis förbi. Är fortfarande avspärrat så självmord känns väldigt osannolikt tycker jag.
Citera
2020-11-04, 17:10
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blyfri
Åkte precis förbi. Är fortfarande avspärrat så självmord känns väldigt osannolikt tycker jag.

Stackars familj ❤
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in