2020-10-16, 21:01
Medlem
Bakaxels avatar
Men om Polisen för inte alls många timmar sedan bekräftade ett dödsfall och inte nog med att de inte kan utesluta brott, utan att omständigheterna och oklarheter kring dödsfallet gör dem nödgade att utreda mord. Alltså att misstanke om mord föreligger och media slungat ut den informationen till oss som inte ens kan peka ut Horndal på Sverigekartan med en nål...

... Är det så konstigt om vi då spekulerar vidare om just mord då och eventuell gärningsperson?!

Hur som helst, vila i frid! Hoppas du får frid nu.
Citera
2020-10-16, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Men om Polisen för inte alls många timmar sedan bekräftade ett dödsfall och inte nog med att de inte kan utesluta brott, utan att omständigheterna och oklarheter kring dödsfallet gör dem nödgade att utreda mord. Alltså att misstanke om mord föreligger och media slungat ut den informationen till oss som inte ens kan peka ut Horndal på Sverigekartan med en nål...

... Är det så konstigt om vi då spekulerar vidare om just mord då och eventuell gärningsperson?!

Hur som helst, vila i frid! Hoppas du får frid nu.

Nej det är inte konstigt. Jag menade att om det bekräftas att det är självmord så borde tråden tas bort...
Citera
2020-10-16, 22:08
Medlem
ekkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snajjels
Om hon har tagit livet av sig tycker jag att tråden ska tas bort. Att skriva om oskyldigas brottsregister känns lite magstarkt, speciellt om de är i sorg.

Hon måvara oskyldig i detta fallet men tjejen är ett riktigt jävla rötägg i övrigt så vem fan bryr sig!
Citera
2020-10-16, 22:10
Medlem
Klickiss avatar
Det är inte ett fosterbarn som flippat då?
Citera
2020-10-16, 22:15
Medlem
ekkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Haha, "sällskapsdamer", det vet vi ju vad det betyder. Märkligt att hon kallar dom "modeller"" på "fotosession" när varenda bild är tagna med en riktigt svajig mobilkamera.

Nu verkar det finnas två döttrar, så kanske vi inte ska gå alltför hårt fram. Men sett till blogg och den här ljusskygga "uthyrningsverksamheten" känns det ju som en kandidat som skulle kunna ha ihjäl någon. Om vi säger så.

Undrar fortfarande varför hon ska ha blivit kallad "Döden" i hemorten? Känns så ironiskt om hon nu tagit sin mor av daga. Har hon haft ihjäl någon förr i yngre dagar?

Skulle gissa på att det är hon själv som kommit på det smeknamnet då ingen annan på orten kallade henne för "Döden".
Enda jag skulle kunna tänka mig att någon ens skulle sagt så är väl för att både hon och hennes mor kom på den briljanta idén att sprida rykten om att So*ie hade dött... Vilket inte stämde alls utan allt var bara ett "skämt" av mor & dotter.. Detta är längesen nu dock. Säkert 10 år sen...
Citera
2020-10-17, 01:14
Medlem
holmen87s avatar
Jag kommer att göra vad jag kan för att tråden tas bort i respekt för dom anhöriga.
När jag startade tråden handlade det om ett misstänkt grovt våldsbrott.

Det finns inte någon anledning för folk att sitta här och spekulera och kasta ur sig vidrigheter om en familj i kris.
Citera
2020-10-17, 07:44
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmen87
Jag kommer att göra vad jag kan för att tråden tas bort i respekt för dom anhöriga.

Det finns inte någon anledning för folk att sitta här och spekulera och kasta ur sig vidrigheter om en familj i kris.

Pressetiska regler gäller väl inte Flashback. Det är därför vi får veta sanningen här. Och ja, personer med skitliv redovisas.
Citera
2020-10-17, 08:08
Medlem
Citat:

Tyvärr försvinner inget från flashback , namnen är maskade så inget som kommer upp om du slår på namnen. Så sluta kommentera i tråden så glöms den bort och försvinner bland 1000 tals andra trådar.
Citera
2020-10-17, 09:45
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Detta är Flashback..du kan stånga dig blodig. Här gäller ingen pressetik som sagt. Raka rör. Antingen tar du del eller inte. Upp till var och en. Att man startar en tråd innebär inte att man har något extra att säga till om. Man får tänka innan lite.
Senast redigerad av Steff83 2020-10-17 kl. 09:48.
Citera
2020-10-17, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankfontaine
Alltså. Klart ni får spekulera, men vafan, nån jävla respekt kan väl vissa ha här?

Ås* har tagit sitt liv och detta är oerhört tragiskt och såklart väldigt jobbigt och chockerade för alla närstående.

Inget mord har skett.

Ingen syster är inblandad. S*fie som nämns i tråden är såklart oskyldig och mår troligen mycket dåligt just nu

Vila i frid <3

Jag hatar att vara den som är den i ett sådant här läge men lika lite som jag försöker att inte låsa mig på trådsanningar och rykten så värderar jag även referenser och i detta läge så står det fortfarande ingen misstänkt men att omständigheterna är oklara.

Citat:
Polisen är förtegen om vad som har hänt, men en förundersökning om mord är inledd.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/misstankt-grovt-brott-i-avesta-flera-polispatruller-pa-plats-1

It aint over til The fat Lady sings och när det finns tydliga källor till all information!
Citera
2020-10-17, 23:27
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Jag hatar att vara den som är den i ett sådant här läge men lika lite som jag försöker att inte låsa mig på trådsanningar och rykten så värderar jag även referenser och i detta läge så står det fortfarande ingen misstänkt men att omständigheterna är oklara.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/misstankt-grovt-brott-i-avesta-flera-polispatruller-pa-plats-1

It aint over til The fat Lady sings och när det finns tydliga källor till all information!

Mmmm det är nog inte självmord. Familjen har fosterbarn, rykten säger att något annat har hänt.
Citera
2020-10-18, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Mmmm det är nog inte självmord. Familjen har fosterbarn, rykten säger att något annat har hänt.

Fortfarande ganska irrelevant information eftersom du fortfarande pratar om ett rykte utan vidare teorier och utan någon som helst bevisföring. Om du nu inte anser att fosterbarn överlag är en vanlig dödsorsak?

Finns det ingen som sitter inne på konkret fakra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in