Citat:
Ursprungligen postat av
lugnare
Har en fantastik sambo. Jag älskar henne gränslöst och hon får mig att må bra. Men det är en ny tjej som har börjat på jobbet. Båda har partner och hon är super trevlig. Men det är något som gör att det pirrar till lite nervöst och föreställer mig hur livet hade sett ut med henne. Jag känner på mig att detta är en tillfällig känsla och att det inte alltid är grönare på andra sidan men har ni någon gång fått den här känslan? Hur ska man hantera dessa känslor? Problemet är att jag ser henne varje dag och det påminner mig hela tiden, vill liksom släppa taget men det är något som gör att hon känns mystisk och intressant vilket gör att jag vill lära känna henne mer...
Det är ganska vanligt att människor kan få en "förälskelse" i en annan än sin partner, man kan helt enkelt inte rå för vad man känner.
Det du däremot kan rå för är hur du hanterar det hela, skulle du välja att vara otrogen så skulle du aktivt förstöra det du har med din sambo, säg att ni hittar varandra och blir ett par.. då finns det inga som helst garantier på att du kommer att vara lycklig, hon kanske är kontrollerande och en riktig ragata när ni väl flyttar ihop.
Så mitt tips är att ignorera känslorna, de kommer försvinna med tiden. Tänk att hon bara är en vän eller försök se henne som en "syster" så ska du se att känslorna försvinner fortare än kvickt.