• 1
  • 2
2020-10-15, 13:32
Medlem
Har en fantastik sambo. Jag älskar henne gränslöst och hon får mig att må bra. Men det är en ny tjej som har börjat på jobbet. Båda har partner och hon är super trevlig. Men det är något som gör att det pirrar till lite nervöst och föreställer mig hur livet hade sett ut med henne. Jag känner på mig att detta är en tillfällig känsla och att det inte alltid är grönare på andra sidan men har ni någon gång fått den här känslan? Hur ska man hantera dessa känslor? Problemet är att jag ser henne varje dag och det påminner mig hela tiden, vill liksom släppa taget men det är något som gör att hon känns mystisk och intressant vilket gör att jag vill lära känna henne mer...
Citera
2020-10-15, 13:54
Medlem
palmlessprayers avatar
Girighet genomsyrar varenda människas liv. Oavsett hur lyckliga vi är blickar vi alltid mot mer och det är en mänsklig instinkt att reflektera över vad som skulle kunna vara bättre. Mystiken är inte alltid logisk för den delen, jag har flera gånger tagit dumdristiga beslut för att jag längtar efter något mer trots att livet då var ”på topp”

Det är omöjligt att veta om det är värt att slänga bort det du har för att prova något nytt och spännande, i nio fall av tio är det mer sunt att nöja sig med det man har. I ditt fall verkar det ju även som du redan har det fantastiskt bra, då känns uppoffringen inte som en bra idé. Om du agerade på denna impuls och det inte leder till något har du slängt bort allt du har samt sårat din partner.

Det är dessvärre dessa känslor som gör det svårt att vara människa ibland, men att nöja sig med en ödmjuk livsstil är nog väsentligt för att vara lycklig. Släcker man aldrig törsten förblir man törstig. Spela dina kort smart
Citera
2020-10-15, 13:58
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Har en fantastik sambo. Jag älskar henne gränslöst och hon får mig att må bra. Men det är en ny tjej som har börjat på jobbet. Båda har partner och hon är super trevlig. Men det är något som gör att det pirrar till lite nervöst och föreställer mig hur livet hade sett ut med henne. Jag känner på mig att detta är en tillfällig känsla och att det inte alltid är grönare på andra sidan men har ni någon gång fått den här känslan? Hur ska man hantera dessa känslor? Problemet är att jag ser henne varje dag och det påminner mig hela tiden, vill liksom släppa taget men det är något som gör att hon känns mystisk och intressant vilket gör att jag vill lära känna henne mer...

Visa din flickvän tråden, så löser det sig.
Citera
2020-10-15, 13:59
Medlem
Det låter som du saknar något i ditt förhållande, fundera över vad det kan vara. Det låter helt narurligt att ibland sväva iväg och fantisera om hur det vore att leva med någon helt annan person men se upp om dessa tankar kommer allt oftare. Jag har fått den känslan massor med gånger men oftast är det bara tillfälligt. Vad kan du göra för att må bättre i ditt förhållande? Det låter som är uttråkad men försök att fokusera på din sambo istället. Vad kan ni göra för att hålla gnistan uppe? Ibland kan man behöva göra något annat för att bryta vardagslunken. Prata med henne om hur du känner och lägg inte en massa energi på den nya tjejen. Det mesta troliga är att det bara handlar om en tillfällig passion.
Citera
2020-10-15, 15:07
Medlem
note-its avatar
Tänk dig henne sitta på muggen och jobba med riktigt hård skitkorv. Då rinner det garanterat av dig.
Citera
2020-10-15, 21:34
Medlem
Citat:

Det är ganska vanligt att människor kan få en "förälskelse" i en annan än sin partner, man kan helt enkelt inte rå för vad man känner.

Det du däremot kan rå för är hur du hanterar det hela, skulle du välja att vara otrogen så skulle du aktivt förstöra det du har med din sambo, säg att ni hittar varandra och blir ett par.. då finns det inga som helst garantier på att du kommer att vara lycklig, hon kanske är kontrollerande och en riktig ragata när ni väl flyttar ihop.

Så mitt tips är att ignorera känslorna, de kommer försvinna med tiden. Tänk att hon bara är en vän eller försök se henne som en "syster" så ska du se att känslorna försvinner fortare än kvickt.
Citera
2020-10-15, 22:56
Medlem
CompressorVanes avatar
Tillfällig fas i livet eller ett tillfälligt as för underlivet?

Ta dig samman. På jobbet håller en man ballen i kontroll.
Citera
2020-10-16, 19:27
Medlem
Det är inget konstigt att drabbas av förälskelse ibland, särskilt när man har en stabil/trygg relation. Att ignorera känslorna kan göra dem ännu mer lockande. MEN kom ihåg att dessa känslor är övergående - agera inte på dem! Fokusera på att ta hand om relationen med din sambo istället. Skulle tippa på att det går över när ni jobbat ihop ett tag
Citera
2020-10-16, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Visa din flickvän tråden, så löser det sig.

Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Tänk dig henne sitta på muggen och jobba med riktigt hård skitkorv. Då rinner det garanterat av dig.

Fantastiska svar! Välj något av de här två!
Citera
2020-10-17, 23:39
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmbamse

Fantastiska svar! Välj något av de här två!

Men det är ju sant, jag betvivlar att detta faller i god jord
Citera
2020-10-17, 23:44
Medlem
Slints avatar
Hur gammal är du? Och hon?
Handlar detta om att du är sugen på att knulla henne, eller något mer än det?
Oftast räcker det med att runka lite till henne, sen när du har kommit inser du att det inte skulle vara värt att sätta på henne och riskera ditt förhållande.
Citera
2020-10-29, 00:42
Medlem
Citat:

Kör för fan. Man ska inte undvika en känsla (förutom den sexuella, för den kan komma för många damer)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in