Citat:
Ursprungligen postat av
overnaut
Hej!
Jag är en man på över 30 år som efter en brusten relation i våras och en massa strul i karriären efter det, i kombination med Corona-isoleringen börjat få kraftig ångest som överstigit alla mina tidigare erfarenheter i livet.
För cirka en månad sedan började denna ångest växa till olika typer av katastroftänk samt panik, varpå jag bestämde mig för att lösa detta, men jag vill inte äta kemisk medicin från doktorn så jag spenderade några dygn för cirka två veckor sedan med att läsa på om allt jag kunde finna i ämnet.
Det resulterade i att jag köpte (rätt sorts, väldigt viktigt - de flesta sorter kan inte tas upp av kroppen) Magnesium-tillskott och PANG, min hjärna chillade ner till en behaglig och skön nivå och ångesten som haft mig i sina klor dygnet runt i en månad försvann helt.
Jag vet att detta inte är placebo, jag har tillräckligt bra koll på mig själv och läget för att veta det. (för två veckor sedan övervägde jag att för första gången i mitt liv kontakta psykakuten för jag kände ett sånt starkt obehag och efter min magnesium-kur har jag nästan inte haft en enda känsla av ångest)
Jag tar två kapslar tre gånger om dagen, i samband med måltid och om jag inte tar så kommer ångesten krypande.
Sort: Holistic Magnesium 120 mg (2x3=6 kapslar dagligen)
Varför skapar jag denna tråden? För att jag är så överväldigad av resultatet att jag vill dela med andra, samt fråga om någon annan har liknande erfarenheter eller vad som helst kopplat till detta?
EDIT: Jag började samtidigt med Omega-3 tillskott som kanske gett en viss positiv sidoeffekt, (oklart) men det har jag ätit tidigare i perioder så det är alltså inte det som gett den märkbara effekten nu.
Nu vet ju inte jag om det jag hört är helt vetenskapligt men jag läste någonstans att hög stressnivå gör att kroppen lakas ut, det försvinner mineraler. Att ersätta med multivitamintabletter innehållande mineraler är bra. Tyvärr ingår inte alltid magnesium i dessa tabletter så det får man ta separat.
Min erfarenhet är att det är kanonbra.