2020-10-15, 21:34
Jag beklagar. Är du helt återhämtad nu?
Citera
2020-10-15, 21:38
Medlem
PUBG2018s avatar
Såg landet ut som nya Pakistan-Indien?
Citera
2020-10-15, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Jag beklagar. Är du helt återhämtad nu?

Inte än, men kommer bli eventuellt.
Citera
2020-10-15, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Såg landet ut som nya Pakistan-Indien?

Såg ut som framtiden
Citera
2020-10-15, 22:09
Medlem
Saknade du något från sverige under dina år i UK?
Själv saknade jag kokt potatis och centrlvärme de perioder jag bott där, men blir nog annorlunda om man bor där 10år?
Citera
2020-10-15, 22:15
Medlem
Quite some stereotypes and myths in this thead
Dental cover, everyone gets free dental care under 18 , under 19 if you are studying. Big operations are covered by NHS. Do brits have worse teeth than anyone else, probably, we drink tea constantly that stains them, and poorer children tend to eat too many sweets.
Social welfare is at least on a par with Sweden, if you are unemployed you will be taken care of. More details here perhaps https://www.theguardian.com/politics...m%20pensioners.
Weather, a bit milder than Sweden atleast, Gulf stream keeps things mild.
Healthcare, NHS, nuff said, really world class considering it is free at source.
Culture, Big museums are free. A wealth of concerts and music for every taste. Art is a big part of life in the UK, though perhaps not as well state sponsored as in Sweden.
People Similar to Sweden the UK has had a massive immigration, but more from the commonwealth. People seem to get on better than here, Less racism in the UK , or at least less insidious.
Crime probably worse in the big cities, probably better outside the cities than here. Much crime committed by eastern european gangs (stealing cars, boats, whatever) as in Sweden.
Covid / Brexit, poor handling of both of these is going to set the UK back several years unfortunately, but don't underestimate the UK and its people. There is real strength built up over centuries of war, and struggle. The UK will be back as a player on the world stage.
Citera
2020-10-15, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Saknade du något från sverige under dina år i UK?
Själv saknade jag kokt potatis och centrlvärme de perioder jag bott där, men blir nog annorlunda om man bor där 10år?

Svensk standard på hus och lägenheter. Viss mat och kusten.
Senast redigerad av DailyMeltdown 2020-10-15 kl. 22:36.
Citera
2020-10-15, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engelsmann
Quite some stereotypes and myths in this thead
Dental cover, everyone gets free dental care under 18 , under 19 if you are studying. Big operations are covered by NHS. Do brits have worse teeth than anyone else, probably, we drink tea constantly that stains them, and poorer children tend to eat too many sweets.
Social welfare is at least on a par with Sweden, if you are unemployed you will be taken care of. More details here perhaps https://www.theguardian.com/politics...m%20pensioners.
Weather, a bit milder than Sweden atleast, Gulf stream keeps things mild.
Healthcare, NHS, nuff said, really world class considering it is free at source.
Culture, Big museums are free. A wealth of concerts and music for every taste. Art is a big part of life in the UK, though perhaps not as well state sponsored as in Sweden.
People Similar to Sweden the UK has had a massive immigration, but more from the commonwealth. People seem to get on better than here, Less racism in the UK , or at least less insidious.
Crime probably worse in the big cities, probably better outside the cities than here. Much crime committed by eastern european gangs (stealing cars, boats, whatever) as in Sweden.
Covid / Brexit, poor handling of both of these is going to set the UK back several years unfortunately, but don't underestimate the UK and its people. There is real strength built up over centuries of war, and struggle. The UK will be back as a player on the world stage.

Yeah sorry, someone already corrected me in regards to the dental care. As I said, I never had to use it since I went to my appointments in Sweden. Not sure about the welfare though, my mate was made unemplyed and received almost nothing in Jobs Seekers allowence. I guess if you have kids, you get a bit more. Anyhow, thanks for your input. Are you currently living in UK or are you in Sweden?
Citera
2020-10-15, 22:37
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DailyMeltdown
Som rubriken lyder. Bodde i England i tio år. Är tyvärr tillbaka i Sverige nu.

Jag bodde i London under ett år för 10 år sedan ungefär. Efter att ha läst dina svar här i tråden måste jag säga att vi i många och mycket har samma erfarenheter både av att bekräfta vissa stereotyper men också motbevisa andra.

Det jag saknar mest är den allmänt trevligare vardagen människor emellan som du också nämnt. Folk håller upp dörren, nyttjar artighetsuttryck och är inte rädda för att på ett trevligt sätt småprata lite även om man inte känner varandra. Jag som själv är tillbakadragen kunde faktisk uppskatta det en hel del. Där var det liksom utan krav. Skulle någon, mot förmodan, göra så i Sverige känns det nästan villkorat. I England kom det naturligt och var bara menat som lite vardagsbanter.
Citera
2020-10-15, 22:40
Medlem
mydoglitterss avatar
Vilka sorts kackerlackor hade du i ditt hem i England? Fick du vägglöss?
Citera
2020-10-15, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag bodde i London under ett år för 10 år sedan ungefär. Efter att ha läst dina svar här i tråden måste jag säga att vi i många och mycket har samma erfarenheter både av att bekräfta vissa stereotyper men också motbevisa andra.

Det jag saknar mest är den allmänt trevligare vardagen människor emellan som du också nämnt. Folk håller upp dörren, nyttjar artighetsuttryck och är inte rädda för att på ett trevligt sätt småprata lite även om man inte känner varandra. Jag som själv är tillbakadragen kunde faktisk uppskatta det en hel del. Där var det liksom utan krav. Skulle någon, mot förmodan, göra så i Sverige känns det nästan villkorat. I England kom det naturligt och var bara menat som lite vardagsbanter.

Tack för ditt inlägg, riktigt najs att läsa att vi har samma upplevelse
Citera
2020-10-15, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mydoglitters
Vilka sorts kackerlackor hade du i ditt hem i England? Fick du vägglöss?

Fick aldrig vägglöss eller kackerlackor, inte ens möss! Jag vat ganska lyckligt lottad dock har jag fått höra en del av mina kollegor speciellt om möss.

Vi hade sjukt många rävar i våran trädgård dock!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in